Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikaunisuuden syyt?

Vierailija
25.07.2024 |

Saatan nukkua 10-12 tuntia yössä ja silti väsyttää ja voisi nukkua vielä lisää. Voin myös nukkua päiväunia. Unirytmi on viivästynyt eli nukun puolille päivin. 

Tämä vähän häiritsee kun menee noin paljon aikaa nukkumiseen. 

On myös skitsofrenia ja nukuttava lääke siihen. Voi olla että olen myös tylsistynyt. 

Ylipainoa on 7 kiloa. En luule, että olisi uniapneaa. Mutten tiedä. 

Tämä alkoi muutama vuosi sitten. 

Kokemuksia, arvauksia, mistä johtuu? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- No nuo psykoottisten sairauksien lääkkeet väsyttää tolkuttomasti monia, etenkin hoidon alussa kunnes tottuu

- Itsessään sekava unirytmi ja liian vähäinen tai liiallinen nukkuminen väsyttää, yli 9h unilla tutkitusti on kohonnut kuolemanriskikin

- Uniapnea voi olla myös normaalipainoisella, etenkin jos on lyhyt leukaluu ja leuan alle kertyy se vähäkin rasva

- Joku piilevä infektio tai muu tulehdustila elimistössä väsyttää

- Allergia väsyttää ja allergialääkkeistä monet

- Joku harvinainen syy niin kuin syöpätauti tai väsymysoireyhtymä

- mikä lie

Vierailija
2/5 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaisin itse ensimmäisenä unirytmin. Illalla nukkumaan ja aamulla ylös 7-9h unien jälkeen. Valoisalla ulos liikkumaan niin keho saa rytmistä kiinni ja väsyt luonnollisesti, uni on paljon parempaa kun on tehnyt jotakin terveellä tavalla rasittavaa. Ei kofeiinia, alkoholia ym. enää iltapäivästä alkaen, ne heikentää unenlaadun surkeaksi.

Vierailija
4/5 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on skitsofrenia ja kuuluu varmaan siihen. Olen aina tarvinnut keskimääräistä enemmän unta. Unentarve lisääntyi esioirevaiheessa. Myös lääkitys saattaa lisätä liikaunisuutta.

Vierailija
5/5 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaisin itse ensimmäisenä unirytmin. Illalla nukkumaan ja aamulla ylös 7-9h unien jälkeen. Valoisalla ulos liikkumaan niin keho saa rytmistä kiinni ja väsyt luonnollisesti, uni on paljon parempaa kun on tehnyt jotakin terveellä tavalla rasittavaa. Ei kofeiinia, alkoholia ym. enää iltapäivästä alkaen, ne heikentää unenlaadun surkeaksi.

Jos on sellainen aktiivisuusranneke, sykemittauskello, mikä lie. Niin näkee todella hyvin tuon iltakahvittelun ja juopottelun vaikutuksen. Kello arvioi unenlaadun heikoksi tai erittäin heikoksi noina päivinä minulla. Muuten tyydyttävästä hyvään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi