Minusta ei olisi henkilökohtaiseksi avustajaksi, koska en suostu passaamaan ketään!
En voi sietää sitä, että joudun tekemään asioita toisten ihmisten hyväksi. Lapsetkin pistin kotitöihin, en ole mitään ikinä tehnyt heidän puolestaan (muuta kuin ihan vauvana). Miehen kanssa tuli ero tämän takia, kun rupesi esittämään vaatimuksia.
Onko muita?
Kommentit (25)
Ei onnistunut tämä provo nyt alkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten pärjäät työelämässä?
Olen sellaisissa tehtävissä, missä en ole kenenkään passari.
Oli provo tai ei niin henk.koht. avustajille kyllä nostan hattua, yleensä avustettavat ovat passauttajia.
Olen sairaanhoitaja ja me saamme myös vaatia jotain potilailta, sitä sanotaan kuntouttavaksi työotteeksi. Kuulostaa joo kamalalta, mutta tietäjät tietää...
En kyllä usko että henkilökohtainen avustaja joutuu ketään pussaamaan
Vierailija kirjoitti:
Onneksi et koskaan sairastu, vammaudu etkä elä vanhaksi, niin et tule tarvitsemaan kenenkään apua.
Olen samanlainen kuin ap ja jos vammaudun, sairastun tai elän vanhaksi niin lähden täältä omin käsin. Keinot on.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi et koskaan sairastu, vammaudu etkä elä vanhaksi, niin et tule tarvitsemaan kenenkään apua.
Miten se tähän liittyy etten itse halua passata muita? En tosin halua myöskään kenenkään muun armoille. Se olisi kyllä itsemurha vaikka sitten kieltäytymällä syömästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samanlainen kuin ap ja jos vammaudun, sairastun tai elän vanhaksi niin lähden täältä omin käsin. Keinot on.
Entä jos vammaudut käsistä?
Et sitten ryhdy henkilökohtaiseksi avustajaksi. Problem solved. Oliks sulla muuta`?
Ei ole muita, voit soittaa median paikalle.
Se sopii paremmin sotealan ihmiselle tai lähihoitaja. Joka ymmärtää miksi avustetaan ja ketä. Ettei ajatella että terve tavis siellä etsii vaan hemmottelua.
Avustajan palkka on todella paska ja työ on hyvin aliarvostettua ja halveksittua. Sen lisäksi avustettava voi olla todella veemäinen persoona tai avustettavan vanhemmat jos alaikäisestä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Se sopii paremmin sotealan ihmiselle tai lähihoitaja. Joka ymmärtää miksi avustetaan ja ketä. Ettei ajatella että terve tavis siellä etsii vaan hemmottelua.
En ole luonteeltani lähäri tai edes sairaalapersoona. Itseasiassa oksennan kun tunnen sairaalan hajun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos neliraajahalvaannut että silmät vaan liikkuu 😶
Joskus avustettavan vanhemmat ovat enemmän avustajan tarpeessa kuin itse avustettava.
Mieleltään sairaat vanhemmat keksivät lapsilleen kaikenlaisia sairauksia vaikka lapsella ei olisikaan mitåän sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei! Kivat sulle. Tee se jo tänään.
Vierailija kirjoitti:
Avustajan palkka on todella paska ja työ on hyvin aliarvostettua ja halveksittua. Sen lisäksi avustettava voi olla todella veemäinen persoona tai avustettavan vanhemmat jos alaikäisestä kyse.
En jaksa ymmärtää tätä, että halveksitaan tärkeää työtä ja sen tekijöitä. Monille henkilökohtainen avustaja mahdollistaa mm. omassa kodissa asumisen. Sitten on esim. meppejä, jotka eivät pistä tikkua ristiin palkkansa eteen. Tällaisia ihmisiä kuuluisi halveksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa ymmärtää tätä, että halveksitaan tärkeää työtä ja sen tekijöitä. Monille henkilökohtainen avustaja mahdollistaa mm. omassa kodissa asumisen. Sitten on esim. meppejä, jotka eivät pistä tikkua ristiin palkkansa eteen. Tällaisia ihmisiä kuuluisi halveksia.
Jos työ on niin tärkeä ja vaativa, niin sen pitäisi myös palkassa.