Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaako miehenne huomioon teidän toivomuksianne?

Vierailija
25.07.2024 |

Pienissä arkisissa asioissa, kuten leffojen valitsemisessa tms.?

Olen pikkuhiljaa tajunnut, että miesystäväni saattaa valita itse mitä katsomme tv:stä. Saattaa vain tokaista "tää on mielenkiintoinen" ja laittaa vain pyörimään jonkun leffan tai sarjan.

Jos vietämme viikonloppu-iltaa katsoen musafilmejä, valitsisi vaikka koko illan vain omia suosikkejaan jos en sanoisi väliin "nyt on kyllä jo mun vuoro".

Höpöttää maanisesti omista harrastuksistaan, selittää syväluotaavasti instrumenttien osista ja toiminnasta, eikä kykene pätkääkään lukemaan jos toista aihe ei kiinnosta. Saattaa käyttää jotain älyttömiä ammattisanastoja ja termejä, joita kukaan aiheeseen perehtymätön ei ymmärrä. En tiedä haluaako kuulostaa vain fiksulta vai eikö ihan oikeasti kykene ajattelemaan, ettei ole mitään järkeä kertoa niistä kuin toiselle saman lajin harrastajalle.

Ostelee paljon minulle pieniä yllätyksiä ym., mutta enemmän arvostaisin jos jättäisi lahjomatta ja ottaisi arjessa huomioon. Todella vaikeaa, sillä en tiedä onko kyse itsekeskeisestä luonteesta vai ajattelemattomuudesta.

Oli pakko avautua.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa huomioon arkisissa asioissa, mutta ei kyllä kysele mitä mä haluaisin katsoa. Jos mä haluan jotakin katsoa ja puoliso katsoo jotain muuta siitä voidaan toki keskustella voiko vaihtaa kanavaa. Ellei voi mä katson ohjelman joka haluan katsoa esim. netistä tai vaihtoehtoisesti puoliso katsoo sen oman ohjelmassa toisesta tv:stä tai sieltä netistä.

Vierailija
2/14 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa huomioon arkisissa asioissa, mutta ei kyllä kysele mitä mä haluaisin katsoa. Jos mä haluan jotakin katsoa ja puoliso katsoo jotain muuta siitä voidaan toki keskustella voiko vaihtaa kanavaa. Ellei voi mä katson ohjelman joka haluan katsoa esim. netistä tai vaihtoehtoisesti puoliso katsoo sen oman ohjelmassa toisesta tv:stä tai sieltä netistä.

Kiitos kommentista.

En huomannut laittaa aloitukseen, että olemme olleet useampia vuosia yhdessä, mutta asumme eri osoitteissa. Joten kun vietämme yhteistä aikaa, sitä toivoisi, että mennään molempien toiveiden mukaan ja tehtäisiin joidenkin asioiden suhteen kompromisseja. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ehkä niin, että luonani katsotaan valitsemiani juttuja ja hänen luonaan hänen. Tai vuoron perään valkataan elokuvia. En jaksaisi olla parisuhteessa, missä toinen tekee kaikki päätökset yhteisen ajan käytöstä. Tuohonkaan ei auta juuri muu kuin keskusteleminen.

Vierailija
4/14 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet pitää kouluttaa, eli se on sinulla tekemättä.

ihan kädestä pitäen opettaa: jos et kysy minun mielipidettäni, se tuntuu minusta ikävältä. Tulen onnellisemmaksi, jos koen, että minun mielipidettäni kysytään.

Normaali mies pärjää kevyellä ohjauksella, oppii. Mutta jos on tollo, niin ei kannata edes aloittaa.

Tosiasiassa kuitenkin miehet eivät lue ajatuksia.

Vierailija
5/14 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan kädestä pitäen opettaa: jos et kysy minun mielipidettäni, se tuntuu minusta ikävältä. Tulen onnellisemmaksi, jos koen, että minun mielipidettäni kysytään.

Normaali mies pärjää kevyellä ohjauksella, oppii. Mutta jos on tollo, niin ei kannata edes aloittaa.

Juuri tällaisten ajatuksien kanssa painiskelen; onko mies käsittämättömän tollo (välittää, muttei tajua ottaa minua huomioon), itsekäs vai ei muuten vain kiinnosta minä ja tunteeni. En myöskääb haluaisi alkaa kouluttamaan aikuista miestä kun tiedän, että varmasti luonnostaankin huomaavaisia on olemassa.

Onko tällainen ihan oikeasti yleistä? Ap

Vierailija
6/14 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli juuri tuonkaltainen eikä ainakaan 3 vuodessa oppinut. Hän piti itsestään selvänä, että pidämme samoista asioista. Osti myös mulle pieniä yllätyksiä, mutta ne eivät olleet yhtään sellaisia, mistä pidin, esim. jotain ennemminkin lapsille sopivia rihkamakoruja.

Vierailija
7/14 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies sanoo aina että "päätä sinä" Oli kyseessä sitten päivän ruoka tai elokuvat. Aivan yhtä ärsyttävää.

Vierailija
8/14 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies sanoo aina että "päätä sinä" Oli kyseessä sitten päivän ruoka tai elokuvat. Aivan yhtä ärsyttävää.

Tottakai kummatkin ääripäät ovat ikäviä. Ap

Vierailija
9/14 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mieheni antaa minun katsoa mitä leffoja haluan ja kuunnella mitä musaa haluan. Meillä on  miehen läppäri yhdistettynä telkkariin ja voin katsoa youtubesta vaikka musaa ja keikkoja ja samoin leffoja. Läppäriltä voin katsoa netflix leffoja myös eikä mieheni suutu siitä yhtään.

Mieheni aina kysyy myös mitä ruokaa tänään syömme ja ottaa niin huomioon että ei itse päätä sitten mitä syömme

Vierailija
10/14 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö naisiakin mielestäsi "kouluttaa" vai käyttäisitkö sittenkin kahden täysivaltaisen, toisiaan kunnioittavan, ihmisen välisestä normaalista vuorovaikutuksesta jotakin toista sanaa?

Vierailija
11/14 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin otan huomioon kumppanini toivomuksia aivan kuten hän minun.

- Mies

Vierailija
12/14 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen mieheni omi kaukosäätimen enkä saanut katsella omia suosikki ohjelmia. Nykyinen mieheni antaa katsoa mitä haluan. Miehen on enemmän tietokoneella ja voin katsella pleikkarin kautta telkkarista youtubea tai leffoja mitä haluan. Yhdessä katsottiin vähän aikaa sitten uusin beverly hills kyttä leffa.

Vierailija
13/14 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmisiä, joille toinen ihminen on tavallaan oman itsen jatke eikä erillinen ihminen omine toiveineen, ajatuksineen ja mielipiteineen. Nämä henkilöt eivät oikein muutu tämän 'ihmiskuvansa' kanssa.

Vierailija
14/14 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein olen kysynyt onko asento toiveita? Muilla valinnoilla ei ole mulle merkitystä. Eikä luultavasti kiinnostustakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan