Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puopolon ja Ukkolan meriitit

Vierailija
25.07.2024 |

Onko niin, ettei kummallakaan ole suoritettuna alan tutkintoa? Millä näytöillä he ovat sitten duuneihinsa päässeet? 

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kumpikin juoksee hiekalla lujaa ja ehtivät ekana Ylen ja MTV:n studioihin :)

Vierailija
22/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli tyyppi ja näkökulma, ei pätevyys? Kiitos vastauksesta 🙂"

Mitä on toimittajan pätevyys sitten sinulle? Miten sinä määrittelet sen? Jos siihen ei riitä se, että tekee työnsä hyvin ja osaavasti. Ovatko sinun arvostamasi toimittajat valmistuneet joltain tietyltä opintolinjalta? Miltä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puopolon meriitit on keskeytyneet opinnit, liekö sama Ukkolalla? Ainakaan tutkintonimikettävei lödy cv:stä, vain ns. opintoja. Selittää paljon.

Kai ne "meriitit" voivat olla mitä vaan työuralta. Minä katselin Puopoloa jo YLE:llä aikanaan siinä kulttuuriohjelmassa, joka oli hauska ja viihdyttävä. Siinä jo heti yksi meriitti. Muistelen, että oli myös Puopolon oma idea (ainakin osaksi...). Meriitti ei siis ole sama asia, kuin opintosuoritusote. 

Vierailija
24/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eli tyyppi ja näkökulma, ei pätevyys? Kiitos vastauksesta 🙂"

Mitä on toimittajan pätevyys sitten sinulle? Miten sinä määrittelet sen? Jos siihen ei riitä se, että tekee työnsä hyvin ja osaavasti. Ovatko sinun arvostamasi toimittajat valmistuneet joltain tietyltä opintolinjalta? Miltä? 

Suoritettu yliopistotutkinto ja sen osana journalistiikan opintoja olisi ihan hyvä meriitti, eikö sinusta? Tai edes joku muu suoritettu tutkinto, joka liippaa tarpeeksi journalistiikkaa. Mikä sinusta on osoitus pätevyydestä jos ei se?

Vierailija
25/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puopolon meriitit on keskeytyneet opinnit, liekö sama Ukkolalla? Ainakaan tutkintonimikettävei lödy cv:stä, vain ns. opintoja. Selittää paljon.

Kai ne "meriitit" voivat olla mitä vaan työuralta. Minä katselin Puopoloa jo YLE:llä aikanaan siinä kulttuuriohjelmassa, joka oli hauska ja viihdyttävä. Siinä jo heti yksi meriitti. Muistelen, että oli myös Puopolon oma idea (ainakin osaksi...). Meriitti ei siis ole sama asia, kuin opintosuoritusote. 

Eli uuusi näkökulma antoi hänelle sen työn, ei pätevyysmeriitit? Ahaa.

Vierailija
26/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat olleet toimittajina jo kauan. Miksei heillä olisi meriittiä? Tällä hetkellä ainakin parhaat sisällöt ja aiheet. Kukaan muu ei tunnu uskaltavan sohaista DEI ja int ersektionaalisuus muurahaispesään. Minä ainakin olen iloinen, että nämä asiat tehdään näkyväksi suomalaisille, jotka naiviudessaan kuvittelevat, että YLE olisi jotenkin puolueeton :)

Millä he pääsivät noihin duuneihin alunperin? Eivät pätevyydellä.

Mikä on sinulle sitten "pätevä" toimittaja? Pitääkö olla valmistunut joltain tietyltä toimittajalinjalta? Tiedätkö kaikkien toimittajien opinnot ja teet näiden perusteella arvion heidän pätevyydestään? Mitkä opinnot siis käyvät? YLE:ltä vuodetuista nauhoista ainakin YLE:llä ei tarvitse olla osaamista ollenka

No sehän riippuu täysin työstä. Pätevyys voidaan osoittaa monellakin tapaa. Esimerkiksi nykyisin ammattikoulutuksessa pätevyys osoitetaan ns. näytöillä. Uskotko, että kaikilla toimittajilla on samanlainen koulutus hommiinsa? Ei tietenkään ole. 

Vierailija
27/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He siis kritisoivat muiden kohdalla sitä, mistä ovat hyötyneet itse opintojen keskeyttäjinä. Asia selvä.

Vierailija
28/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen  toimitusjohtaja  Merja  Ylä-Anttila   on   pelkkä  ylioppilas.   Silti vuosiansiot  n 400 000 euroa/vuosi   pakkoverolla  kerättynä.  

Vierailija
29/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat olleet toimittajina jo kauan. Miksei heillä olisi meriittiä? Tällä hetkellä ainakin parhaat sisällöt ja aiheet. Kukaan muu ei tunnu uskaltavan sohaista DEI ja int ersektionaalisuus muurahaispesään. Minä ainakin olen iloinen, että nämä asiat tehdään näkyväksi suomalaisille, jotka naiviudessaan kuvittelevat, että YLE olisi jotenkin puolueeton :)

Mikä on sinulle sitten "pätevä" toimittaja? Pitääkö olla valmistunut joltain tietyltä toimittajalinjalta? Tiedätkö kaikkien toimittajien opinnot ja teet näiden perusteella arvion heidän pätevyydestään? Mitkä opinnot siis käyvät? YLE:ltä vuodetuista nauhoista

Eli pätevyyden voi osoittaa monella tavalla, ei vain tutkintoon tms. liittyvillä meriiteillä? Sitähän minäkin. Mistä siis Puopolon ja Ukkolan ulina?

Vierailija
30/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli uuusi näkökulma antoi hänelle sen työn, ei pätevyysmeriitit? Ahaa.

En kuule tiedä, mikä hänelle sen työn antoi. Tuolloin YLE ei kuitenkaan ollut samanlainen sirkus, kuin nykyään, joten voisin kuvitella, että aikanaan siellä arvostettiin eri asioita. Puopolon pitäisi tulla itse kertomaan omista meriiteistään. Minä en niihin ole perehtynyt. Sinulle on nyt tärkeää jotenkin todistaa minulle, että hänellä ei ole osaamista, eikä opintoja, eikä sitä eikä tätä. Pidän kuitenkin paljon hänen tuottamastaan sisällöstä, joka on raikas tuulahdus tässä ummehtuneessa sosdem maassa. Ehkä sinäkin joku päivä uskaltaudut katsomaan?

Vierailija
31/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He siis kritisoivat muiden kohdalla sitä, mistä ovat hyötyneet itse opintojen keskeyttäjinä. Asia selvä.

Missä he ovat kritisoineet toisten opintojen keskeyttämistä? :) Miten keskeyttäminen on hyödyttänyt heitä? Ovatko keskeytelleet paljonkin opintoja? 

Vierailija
32/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistotason pätevyyttä kaipaillaan. Arvaanko oikein, että mielellään Tampereen yliopiston tiedotusopin laitokselta ja 1970- tai 1980 luvuilta, niin silloin olisi hyvä....?

Vierailija
33/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen  toimitusjohtaja  Merja  Ylä-Anttila   on   pelkkä  ylioppilas.   Silti vuosiansiot  n 400 000 euroa/vuosi   pakkoverolla  kerättynä.  

Onhan Puopolokin pelkkä ulioppilas.

Vierailija
34/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja sitten ihmetellään, miksi kansalaiset eivät halua maksaa veroja vaan mieluusti tekevät hommat pimeinä

35/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskanpuhumisella

Jännä että koet juuri heidän puhuvan paskaa.

Vierailija
36/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas Silakka kiehuu raivosta :D

Vierailija
37/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaas jos Caruna-Pekka olisi päässyt pelkkänä ylioppilaana presidentiksi!

Vierailija
38/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sinulle sitten "pätevä" toimittaja? Pitääkö olla valmistunut joltain tietyltä toimittajalinjalta? Tiedätkö kaikkien toimittajien opinnot ja teet näiden perusteella arvion heidän pätevyydestään? Mitkä o

Ymmärtääkseni ulisivat sitä, että osaamista ei tarvittu eikä haluttu. Haluttiin ainoastaan tietyn identiteettiryhmän edustaja, koska YLE haluaa edistää identiteettipolitiikkaa. Ukkola ja Puopolo kritisoivat sitä, että verorahoilla rahoitetaan näin voimakasta identiteettipolitiikan tuuttaamista. Minäkin kritisoin. Sinusta se on ok?

Vierailija
39/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puopolo  on toimittaja  mutta  Ylä-Anttilan  johtaa  Yleä,  joka  on  valtava  organisaatio. 

Vierailija
40/70 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Journalistiset ansiot ovat silti kiistattomat. He myös tuovat silloin tällöin ansiokkaasti epäkohtia, sekä vaiettuja näkökulmia esiin.

Kai olette jo katsoneet tuoreimman Puopolo-jakson, jossa Ylen työntekijä paljastaa faktoja DEI-koulutuksesta ja muista hyvin kyseenalaisista käytännöistä Ylellä: 

Siinä oli kyllâ harvinaisen tönkkö toimittaja haastateltavana. Kuulosti ihan normimeiningiltä nykytyöpaikoilla. En tajua vouhkaamista.

No ei todella kuulostanut normimeiningiltä.