Puopolon ja Ukkolan meriitit
Onko niin, ettei kummallakaan ole suoritettuna alan tutkintoa? Millä näytöillä he ovat sitten duuneihinsa päässeet?
Kommentit (70)
"Eli tyyppi ja näkökulma, ei pätevyys? Kiitos vastauksesta 🙂"
Mitä on toimittajan pätevyys sitten sinulle? Miten sinä määrittelet sen? Jos siihen ei riitä se, että tekee työnsä hyvin ja osaavasti. Ovatko sinun arvostamasi toimittajat valmistuneet joltain tietyltä opintolinjalta? Miltä?
Vierailija kirjoitti:
Puopolon meriitit on keskeytyneet opinnit, liekö sama Ukkolalla? Ainakaan tutkintonimikettävei lödy cv:stä, vain ns. opintoja. Selittää paljon.
Kai ne "meriitit" voivat olla mitä vaan työuralta. Minä katselin Puopoloa jo YLE:llä aikanaan siinä kulttuuriohjelmassa, joka oli hauska ja viihdyttävä. Siinä jo heti yksi meriitti. Muistelen, että oli myös Puopolon oma idea (ainakin osaksi...). Meriitti ei siis ole sama asia, kuin opintosuoritusote.
Vierailija kirjoitti:
"Eli tyyppi ja näkökulma, ei pätevyys? Kiitos vastauksesta 🙂"
Mitä on toimittajan pätevyys sitten sinulle? Miten sinä määrittelet sen? Jos siihen ei riitä se, että tekee työnsä hyvin ja osaavasti. Ovatko sinun arvostamasi toimittajat valmistuneet joltain tietyltä opintolinjalta? Miltä?
Suoritettu yliopistotutkinto ja sen osana journalistiikan opintoja olisi ihan hyvä meriitti, eikö sinusta? Tai edes joku muu suoritettu tutkinto, joka liippaa tarpeeksi journalistiikkaa. Mikä sinusta on osoitus pätevyydestä jos ei se?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puopolon meriitit on keskeytyneet opinnit, liekö sama Ukkolalla? Ainakaan tutkintonimikettävei lödy cv:stä, vain ns. opintoja. Selittää paljon.
Kai ne "meriitit" voivat olla mitä vaan työuralta. Minä katselin Puopoloa jo YLE:llä aikanaan siinä kulttuuriohjelmassa, joka oli hauska ja viihdyttävä. Siinä jo heti yksi meriitti. Muistelen, että oli myös Puopolon oma idea (ainakin osaksi...). Meriitti ei siis ole sama asia, kuin opintosuoritusote.
Eli uuusi näkökulma antoi hänelle sen työn, ei pätevyysmeriitit? Ahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat olleet toimittajina jo kauan. Miksei heillä olisi meriittiä? Tällä hetkellä ainakin parhaat sisällöt ja aiheet. Kukaan muu ei tunnu uskaltavan sohaista DEI ja int ersektionaalisuus muurahaispesään. Minä ainakin olen iloinen, että nämä asiat tehdään näkyväksi suomalaisille, jotka naiviudessaan kuvittelevat, että YLE olisi jotenkin puolueeton :)
Millä he pääsivät noihin duuneihin alunperin? Eivät pätevyydellä.
Mikä on sinulle sitten "pätevä" toimittaja? Pitääkö olla valmistunut joltain tietyltä toimittajalinjalta? Tiedätkö kaikkien toimittajien opinnot ja teet näiden perusteella arvion heidän pätevyydestään? Mitkä opinnot siis käyvät? YLE:ltä vuodetuista nauhoista ainakin YLE:llä ei tarvitse olla osaamista ollenka
No sehän riippuu täysin työstä. Pätevyys voidaan osoittaa monellakin tapaa. Esimerkiksi nykyisin ammattikoulutuksessa pätevyys osoitetaan ns. näytöillä. Uskotko, että kaikilla toimittajilla on samanlainen koulutus hommiinsa? Ei tietenkään ole.
He siis kritisoivat muiden kohdalla sitä, mistä ovat hyötyneet itse opintojen keskeyttäjinä. Asia selvä.
Ylen toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila on pelkkä ylioppilas. Silti vuosiansiot n 400 000 euroa/vuosi pakkoverolla kerättynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat olleet toimittajina jo kauan. Miksei heillä olisi meriittiä? Tällä hetkellä ainakin parhaat sisällöt ja aiheet. Kukaan muu ei tunnu uskaltavan sohaista DEI ja int ersektionaalisuus muurahaispesään. Minä ainakin olen iloinen, että nämä asiat tehdään näkyväksi suomalaisille, jotka naiviudessaan kuvittelevat, että YLE olisi jotenkin puolueeton :)
Mikä on sinulle sitten "pätevä" toimittaja? Pitääkö olla valmistunut joltain tietyltä toimittajalinjalta? Tiedätkö kaikkien toimittajien opinnot ja teet näiden perusteella arvion heidän pätevyydestään? Mitkä opinnot siis käyvät? YLE:ltä vuodetuista nauhoista
Eli pätevyyden voi osoittaa monella tavalla, ei vain tutkintoon tms. liittyvillä meriiteillä? Sitähän minäkin. Mistä siis Puopolon ja Ukkolan ulina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli uuusi näkökulma antoi hänelle sen työn, ei pätevyysmeriitit? Ahaa.
En kuule tiedä, mikä hänelle sen työn antoi. Tuolloin YLE ei kuitenkaan ollut samanlainen sirkus, kuin nykyään, joten voisin kuvitella, että aikanaan siellä arvostettiin eri asioita. Puopolon pitäisi tulla itse kertomaan omista meriiteistään. Minä en niihin ole perehtynyt. Sinulle on nyt tärkeää jotenkin todistaa minulle, että hänellä ei ole osaamista, eikä opintoja, eikä sitä eikä tätä. Pidän kuitenkin paljon hänen tuottamastaan sisällöstä, joka on raikas tuulahdus tässä ummehtuneessa sosdem maassa. Ehkä sinäkin joku päivä uskaltaudut katsomaan?
Vierailija kirjoitti:
He siis kritisoivat muiden kohdalla sitä, mistä ovat hyötyneet itse opintojen keskeyttäjinä. Asia selvä.
Missä he ovat kritisoineet toisten opintojen keskeyttämistä? :) Miten keskeyttäminen on hyödyttänyt heitä? Ovatko keskeytelleet paljonkin opintoja?
Yliopistotason pätevyyttä kaipaillaan. Arvaanko oikein, että mielellään Tampereen yliopiston tiedotusopin laitokselta ja 1970- tai 1980 luvuilta, niin silloin olisi hyvä....?
Vierailija kirjoitti:
Ylen toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila on pelkkä ylioppilas. Silti vuosiansiot n 400 000 euroa/vuosi pakkoverolla kerättynä.
Onhan Puopolokin pelkkä ulioppilas.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ja sitten ihmetellään, miksi kansalaiset eivät halua maksaa veroja vaan mieluusti tekevät hommat pimeinä
Vierailija kirjoitti:
Paskanpuhumisella
Jännä että koet juuri heidän puhuvan paskaa.
Kyllä taas Silakka kiehuu raivosta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas jos Caruna-Pekka olisi päässyt pelkkänä ylioppilaana presidentiksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sinulle sitten "pätevä" toimittaja? Pitääkö olla valmistunut joltain tietyltä toimittajalinjalta? Tiedätkö kaikkien toimittajien opinnot ja teet näiden perusteella arvion heidän pätevyydestään? Mitkä o
Ymmärtääkseni ulisivat sitä, että osaamista ei tarvittu eikä haluttu. Haluttiin ainoastaan tietyn identiteettiryhmän edustaja, koska YLE haluaa edistää identiteettipolitiikkaa. Ukkola ja Puopolo kritisoivat sitä, että verorahoilla rahoitetaan näin voimakasta identiteettipolitiikan tuuttaamista. Minäkin kritisoin. Sinusta se on ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puopolo on toimittaja mutta Ylä-Anttilan johtaa Yleä, joka on valtava organisaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Journalistiset ansiot ovat silti kiistattomat. He myös tuovat silloin tällöin ansiokkaasti epäkohtia, sekä vaiettuja näkökulmia esiin.
Kai olette jo katsoneet tuoreimman Puopolo-jakson, jossa Ylen työntekijä paljastaa faktoja DEI-koulutuksesta ja muista hyvin kyseenalaisista käytännöistä Ylellä:
Siinä oli kyllâ harvinaisen tönkkö toimittaja haastateltavana. Kuulosti ihan normimeiningiltä nykytyöpaikoilla. En tajua vouhkaamista.
No ei todella kuulostanut normimeiningiltä.
Varmasti kumpikin juoksee hiekalla lujaa ja ehtivät ekana Ylen ja MTV:n studioihin :)