Tänään pitäisi lähteä kroonisesti myöhästelevän ystävän kanssa kirppikselle. Saa nähdä kauan joutuu taas odottamaan
Mennään vielä kaverin kyydillä niin olen hänen armoillaan. Tarkoitus olisi ettå hakee minut klo 12 mutta luultavasti on pihassa klo 15.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Et lähde, hölmö.
Oijoi, otan osaa, miksi sulle on annettu tommonen nimi!
Eikä täällä tarvii esittäytyä, anonyymi palsta!
No, jokatapauksessa, hauska tutustua!
Yyh. Myöhästelijät on raskas ihmisryhmä. Aina mietin miten ihmeessä he selviävät elämästään, kun myöhästelevät paljon. Siis monet tunnin tai ylikin. Ja aina on joku älytön tekosyy miksi myöhästytään.
Ja jostain syystä ovat aivan hiilenä, jos joutuvat itse odottamaan yhtään. Mulla on esim kaveri, joka myöhästyy aina n. 45min. Olen jo pitkään tullut paikalle vasta 40min siitä mitä sovittiin ja silti pitää odotella. Joskus tuo kaveri on kumminkin saapunut paikalle hiukan aiemmin, esim vain 20-30min myöhässä ja on sitten hyvin kiukkuinen kun hänen pitää odotella se 10-20min.
Se ei ikinä haittaa että minä olen odottanut 45min ja ylikin joskus.
Voitteko sopia, että lähdette päivänä x ja hän soittaa kun on lähdössä. Sovitte jonkun aikajanan klo 12- 15 välillä ja niin, että se klo 15 on takaraja. Sen jälkeen sinä et enää lähde, koska haluat myös tulla ajoissa takaisinkin. Käytä aikasi omien asioittesi tekemisiin kuin odottamiseen. Kaverisi myöhästelijänä varmasti tajuaa, että jos sulla on jokin homma kesken vie hetken ennen kuin pääset lähtemään,
Myöhästelevät tyypit tajuavat paremmin suurpiirteisiä aikoja kuin pyrkisi täsmällisyyteen. Tai sitten et vain enää sovi hänen kanssaan mitään, jossa olet hänestä riippuvainen
No ap, jokos kirppiskaverisi tuli hakemaan? Kello on jo yli 12.
Vierailija kirjoitti:
Ei myöhästelijä yleensä KYKENE olemaan myöhästelemättä, eikä siihen vaikuta mitkään teidän ilkeät kosto- ja näpäytysyritykset. Luultavasti taustalla on jotkut nepsy-ongelmat tms., ja teidän ehdotukset täällä on siis ilkeillä ja kostaa jollekin tämän "vamman" takia. Hieno kiusaajakulttuuri.
Miksi myöhästelijät ei tapaa toisiaan ja anna aikataulussa olevien elää omassa aikataulussaan. Turha on kiusata ihmisiä odottamaan pakottamisella.
Mun serkulle tehtiin sellainen temppu, että muut lähtivät edeltä ja hän joutui köröttelemään perässä omalla autollaan, vaikka oli sovittu että mennään kimppakyydillä. Serkku oli raivoissaan, mutta en kehdannut sanoa että aivan oikein tekivät. Krooninen myöhästelijä hänkin. Myöhästelijöitä tulee näpäyttää.
Ystävän kanssa tehdään asioita omasa vapaasta tahdosta.
Kun ystävän myöhästelytaipumus on tiedossa, niin se tulee hyväksyä, kun sitä ei voi toinen ihminen mitenkään muuttaa. Sen voi olla myös hyväksymättä, jolloin voi olla sopimata mitään yhteisiä menoja, kun myöhästyminen häiritsee liikaa. Tämä on jokaisen itsensä päätettävissä. Kun myöhästymisen tietää ennalta, niin siihen voi halutessaan varautua ja ajatella lähtöajan jo lähtökohtaisesti liukuvana aikatauluna.
Jos tarve on ystävän autokyydille ja ystävän liukuva aikataulu häiritsee liikaa, niin on jokaisen itsensä päätettävissä hyväksyykö sen vai hankkiiko itselleen toisen kyydin ja yksinkin voi lähteä.
Oletat että et ole menossa kirppikselle ja yllätyt jos hän sattuu ilmestymään paikalle. Ei kannata odotella vaan teet mitä nyt pitää tehdä ja pyydät odottamaan että saat homman valmiiksi niin voitte lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Voitteko sopia, että lähdette päivänä x ja hän soittaa kun on lähdössä. Sovitte jonkun aikajanan klo 12- 15 välillä ja niin, että se klo 15 on takaraja. Sen jälkeen sinä et enää lähde, koska haluat myös tulla ajoissa takaisinkin. Käytä aikasi omien asioittesi tekemisiin kuin odottamiseen. Kaverisi myöhästelijänä varmasti tajuaa, että jos sulla on jokin homma kesken vie hetken ennen kuin pääset lähtemään,
Myöhästelevät tyypit tajuavat paremmin suurpiirteisiä aikoja kuin pyrkisi täsmällisyyteen. Tai sitten et vain enää sovi hänen kanssaan mitään, jossa olet hänestä riippuvainen
Järjetön ohje. Siis ap kiltisti vain odottelisi kolme tuntia kaveria. Ylhäisyys lipuu paikalle milloin huvittaa.
Kun kaveri (lopulta) suvaitsee ilmestyä, ilmoitat että et olekaan tänään lähdössä kirppikselle vaan sinulla on jo muuta sovittuna. Saa maistaa omaa lääkettään kun teki hukkareissun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis missään nimessähän asiasta ei kannata sanoa sille kaverille, vaan vauvapalstalle. Niin ne asiat hoituu!
Totta hemmetissä olen sanonut ja aina lupaa että tällä kertaa ei myöhästy.
Ap
Montako kertaa vielä ajattelit todeta ettei se tule ajoissa? Elä kiusaa itseäsi. Tyyppi on huomannut että sä kyllä venyt vaikka se tekee miten huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei myöhästelijä yleensä KYKENE olemaan myöhästelemättä, eikä siihen vaikuta mitkään teidän ilkeät kosto- ja näpäytysyritykset. Luultavasti taustalla on jotkut nepsy-ongelmat tms., ja teidän ehdotukset täällä on siis ilkeillä ja kostaa jollekin tämän "vamman" takia. Hieno kiusaajakulttuuri.
Kyllä kykenevät, ja myöhästelyn hyväksyjät ovat mahdollistajia. Te myöhästelijät olette aikavarkaita.
Tämä. Suurin osa kykenee sangen hyvin. Ei vain kiinnosta kyetä. Jos joku on myöhästelijä, ei häntä ole mikään pakko odottaa loputtomiin. Muiden elämä ei pyöri myöhästelijän ympärillä.
Rutininomaisiin paikkoihin, kuten työhön tai harrastukseen voi olla helpompi ehtiä ajoissa, kun lähdöstä on muodostunut rutiini ja myöhästelevä on kehittänyt itselleen keinoja ajoissa ehtimiseen.
Monesti myöhästely ei ole tahallista, vaan seurausta aivojen erilaisesta toiminnasta, mikä ei ole tahdonalaista.
Myöhästelystä ei seuraa palkintoa, vaan usein tilanteiden ja mahdollisuuksien menetystä, noloutta ja häpeää, mitkä eivät ole asioita mitä ihmiset yleensä tavoittelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöhästelevät tyypit tajuavat paremmin suurpiirteisiä aikoja kuin pyrkisi täsmällisyyteen. Tai sitten et vain enää sovi hänen kanssaan mitään, jossa olet hänestä riippuvainenJärjetön ohje. Siis ap kiltisti vain odottelisi kolme tuntia kaveria. Ylhäisyys lipuu paikalle milloin huvittaa.
Ei kenenkään tarvitse odotella, voi olla sopimatta menoja, jos häiritsee liikaa. Näin voi itse vaikuttaa omaan ajankäyttöönsä. Ei ole pakko mennä mihinkään, jos häiritsee liikaa. Voi tehdä jotain muuta omalla ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kyllä sama myöhästelijä ehtii esim. töihin aivan ajallaan.
No esim. autisteilla on usein ihan supertarkka rutiini sitä töihinlähtöä varten, että se mitenkään ois mahdollista. Ja se jo kuormittaa ihan hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kykenevät, ja myöhästelyn hyväksyjät ovat mahdollistajia. Te myöhästelijät olette aikavarkaita.
Tämä. Suurin osa kykenee sangen hyvin. Ei vain kiinnosta kyetä. Jos joku on myöhästelijä, ei häntä ole mikään pakko odottaa loputtomiin. Muiden elämä ei pyöri myöhästelijän ympärillä.
Sulla ei oo mitään faktaa ton sun mielipiteen tueksi. Yleensä kukaan ei myöhästele tahallaan välinpitämättömyyttään.
Tokikaan muiden ei tarvitse odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla mitään tieteellistä faktaa väitteesi tueksi? Miksi kukaan myöhästelisi kroonisesti, jos kykenisi olemaan myöhästelemättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa on ne oikeasti nepsyt, jotka sen sairauden takia myöhästelee. Ja silloinkin voisi laittaa viestin että tulen myöhässä.
Olet kyllä väärässä tuossa. Toihan on todella yleistä erilaisten neurokirjon juttujen kanssa.
Tuo oli hyvä vinkki että sopii treffit sinne kirpparille ja aloittaa sen kierroksen sovittuun aikaan. Jos ei kaveria näy niin sitten vaan pois kunhan on kirppiksen kiertänyt.
Ärsyttää ne jotka tulee aina myöhässä. Ei ne töistä myöhästy, lennoilta tai muulta mikä on heille itselleen tärkeää. Ne on vaan ne kaverit jotka ilmeisesti ansaitsee heidän mielestään odotella. Ja ihan totta tuokin että nämä samat ihmiset ärsyyntyy jos yhtään joutuvat odottelemaan muita, ei todellakaan mitään ymmärrystä tai ajatusta että tekevät itse samoin muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule jos pystyisin kykenemään, niin luulis, että olisin tässä noin viidenkymmenen vuoden aikana kyennyt. En kyllä vaadi tai oleta ketään odottamaan mua, eli en varasta kenenkään aikaa. Mun läheiset tekee ihan itse päätöksensä siitä, ovatko valmiita odottamaan mua.