Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän OrpoPurra - A-Studio: Työttömyys pahinta 7 vuoteen vuodesta 2017

Vierailija
24.07.2024 |

Ja työllisyysastekin ryssitty.

Muka "suhdanteet", pikemminkin paska, ankeuttava, pelottava, työläisvihamielinen leikkauspolitiikka, joka vie ostovoimaa. Myös palkkasumma kääntyi huhtikuussa laskuun ensimmäistä kertaa sitten koronataantuman ja luottamuskin on romahtanut, kun kuluttajat pelkäävät mitä tapahtuu jos talouden alasajon ja kasvavien konkurssien sekä ennätyksellisen velkaantumisen kurimuksessa jää itse tai kumppani jää työttömäksi ja ansiosidonnaista työttömyysturvaa, asumistukea ym. on leikattu isoilla saksilla sekä uhataan oikeistohallituspolitiikalla leikata lisää jatkossa. Asumistuki lähtee kokonaan omistusasujilta ja mikäli varoja on yli 10 000 euroa. Nyt säästetään sukanvarteen ja kotimaan kysynnän aleneminen pahentaa kauhukabinettikierrettä. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten olen monesti todennut, sosialistihallituksen tuhojen korjaus ottaa oman aikansa, nyt monilla mittareilla on todettu, käänne on tapahtunut. 

3 ylänuolta, 18 alanuolta kertoo mielipiteesi kannatuksen 🤭

Vierailija
22/24 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten haluttomuus kuluttaa on totta. Työttömyyden pelko ja porrastetut ansiosidonnaiset vaikuttaa ainakin osin että mieluummin säästetään. 

Eikä se edes ole että "mieluummin" tai "osin". Jokainen vähänkin ajatteleva ihminen tajuaa että se on pakko. Kun yhteiskunnasta tehdään sellainen että kukin vastaa itsestään, niin tottakai tämä on siitä suora seuraus. Eikä edes tarvitse olla vielä tapahtunut tuo yhteiskuntaskenaario, mutta jos ylimmällä poliittisella tasolla annetaan koko ajan ymmärtää että tähän ollaan menossa, niin totta helkkarissa ihmiset alkaa varautua!

Itse olen ihmetellyt vain sitä että onko poliittinen johto oikeasti niin tyhmää sakkia etteivät muka tajua tuota. Joko ovat niin tyhmiä tai sitten tekevät tuon tahallaan. Siis ajavat maan syvään lamaan. Siinä varjolla on sitten "hyvä syy" muuttaa kerralla hyvinvointivaltio yövartijavaltioksi, kokkareiden agendan mukaiseksi.

Mutta sitä vaan en tajua, että millaista kokkarit kuvittelee oman elämänsä sitten tässä maassa olevan? Valitettavasti maamme on vähäväkinen, ei tämä ole mikään Amerikka, jossa populaa riittä, eikä niin ole väliksi, vaikka koko väestön potentiaalia ei hyödynnetä. Pienellä maalla tähän ei olisi varaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten haluttomuus kuluttaa on totta. Työttömyyden pelko ja porrastetut ansiosidonnaiset vaikuttaa ainakin osin että mieluummin säästetään. 

Eikä se edes ole että "mieluummin" tai "osin". Jokainen vähänkin ajatteleva ihminen tajuaa että se on pakko. Kun yhteiskunnasta tehdään sellainen että kukin vastaa itsestään, niin tottakai tämä on siitä suora seuraus. Eikä edes tarvitse olla vielä tapahtunut tuo yhteiskuntaskenaario, mutta jos ylimmällä poliittisella tasolla annetaan koko ajan ymmärtää että tähän ollaan menossa, niin totta helkkarissa ihmiset alkaa varautua!

Itse olen ihmetellyt vain sitä että onko poliittinen johto oikeasti niin tyhmää sakkia etteivät muka tajua tuota. Joko ovat niin tyhmiä tai sitten tekevät tuon tahallaan. Siis ajavat maan syvään lamaan. Siinä varjolla on sitten "hyvä syy" muuttaa kerralla hyvinvointivaltio yövartijavaltioks

Jäi pois tuosta alusta vain-sana, siis: kukin vastaa vain itsestään. 

Vierailija
24/24 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pali pelastaa..olpon ja pullan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä