Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menet kahville jollekulle, mikä tylsintä ja ällöintä tarjottavaa?

Vierailija
04.02.2007 |

Mun mielestä pelkkä kahvi.. tai sitten kahvi ja jotkut Marie-keksit... onnetonta. Tai pelkkä vaniljajätski.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin jopa, että mieluummin rento ja vieraan kanssa seurusteleva emäntä kuin stressaantunut ja keittiössä kaiken aikaa hyörivä...

Illalliskutsut on sitten hiukan toinen asia, mutta kahville nyt mennään ex temporekin, enkä silloin odota välttämättä yhtään mitään.

Vierailija
22/34 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät aina edes ota kahvia. Eikä sitä sitten monesti hoksata tarjotakaan. Me ei kyläillä tyyliin " tulkaa kahville" vaan kaverit saattaa ilmoittaa poikkeavansa jonkun kauppareissun tms yhteydessä. Ei siihen aina edes sitä sumppia tarvita, kun kaverit juo aika vähän kahvia yleensäkin. Jutustelu on se tärkein pointti siinä. Eikä varmaan kaapista löydy keksejä vahingossa. Tarjolla jos jotain, niin kahvin kanssa yleensä just noita pakasteesta valmiita pullia a la Kotiuuni. Ja kaikki syö vesi kielellä. Joskus about kerran vuodessa olen saattanut leipoa jotain ja se sieltä pakkasesta kaivetaan.

Eipä ole ihme, jos kyläily koetaan hankalaksi kun on tuollaisia vaateita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eipä ole ihme, jos kyläily koetaan hankalaksi kun on tuollaisia vaateita.

Aina välillä täällä maristaan joistakin tutuista, jotka ovat röyhkeästi tuppautumassa kutsumatta yllärivierailulle.

Tottahan ne yllärivierailut rassaavat, jos niihin suhtautuu näin piukkapipoisesti, kuin mitä tässä ketjussa vierailutarjottaviin.

Vierailija
24/34 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myöskään minä en todellakaan kyttää mitä tarjotaan. Ihan sama, mitä saadaan, pääasiahan on se kyläily. Mutta jos nyt joku ei-niin-mieluinen tarjottava pitää miettiä, niin tuo.

Vierailija
25/34 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eli ei nähdä vaivaa ottaa selville erityisruokavalioita...

Ystävien kesken varmaan tuollaiset asiat tiedetään mutta en kyllä alkaisi keneltäkään uudelta tuttavuudelta kyselemään allergioita kun kutsun kahville...

Vierailija
26/34 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa sitten viedä omat tarjottavat mukana. ja onhan se muutenkin kohteliasta, jos toinen jo keittää ne kahvit:)

Vierailija
27/34 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se, jolla on erityisruokavalio, kertoo siitä kutsuttaessa. Ei kait kukaan rupee kyselemään noita? Se joka syö poikkeavasti ilmoittaa kutsuttaessa, että hei, mulla on sitten laktoosi-intoleranssi, enkä voi maitotuotteita nauttia.

Ja kohteliasta olisi myös todeta vaikka siinä, että ei kai tästä koidu ylimääräistä vaivaa.

Vierailija:

Vierailija:

eli ei nähdä vaivaa ottaa selville erityisruokavalioita...

Ystävien kesken varmaan tuollaiset asiat tiedetään mutta en kyllä alkaisi keneltäkään uudelta tuttavuudelta kyselemään allergioita kun kutsun kahville...

Vierailija
28/34 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein erikseen kahveelle kutsutaan, silloin odotan kyllä jotain tarjottavaakin sen kahvin kanssa, vaikka en niin leivonnaisten perään olekaan.

Juhlissä ällöintä on kuivaksi jäänyt täytekakku...

Vierailija
29/34 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tarjoan yllätysvieraille kahvia ja keksiä. Aina ei ole niitä keksejäkään. Sitten vain kahvia ja vaikka leipää tai jäätelöä, jos on. Ei ole minusta tärkeintä, mitä tarjotaan. Kerran vähän kyllä oudoksuin, kun meidät oli vartavasten kutsuttu kummitytön synttäreille. Olimme ainoat vieraat, mutta silti lapsille oli tarjolla vain yhdet jäätelöpuikot ja aikuisille pieni pala jäätelöä. Ei edes keksiä ollut niiden lisäksi. Normaalilla vierailulla tämä olisi ollut ihan ok, mutta synttäritarjoiluksi aika vaatimatonta.

Vierailija
30/34 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten vaan piipahdan, niin pelkkä kahvi käy. Mutta ne tarjottavat saa olla vaikka niitä parjattuja keksejä :). Eihän sitä voi tietää, mihin sillä toisella on varaa. Jos vaikka on tosiaan viimeiset pennosensa käyttänyt niihin kekseihin.

Itse laitan aina runsaasti tarjottavaa, jos kutsun jonkun. Yllätysvieraat saavat tyytyä pelkkään kahviin, kun meillä ei yleensä ole mitään leivonnaisia. Tai sitten juostaan lähileipomoon tai -kauppaan, jos se on auki :)

Vierailija
31/34 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseleipomiani muffinseja sekä hedelmänlohkoja....hyvin näytti kelpaavan. Ennen kun olin äiti, tarjolla oli aina vain kahvia, eikä kukaan koskaan tuntunut välittävän. Itse en odota mitään tarjoilua, mulle riittää pelkkä kahvi ja vesi tai vischy.

Vierailija
32/34 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan valmiit kääretortut ovat harvoin hyviä

Vierailija
33/34 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tämä kaunisveera...jos tiedän paketin olevan kaapissa, en nuku yöllä ennenkuin piparit on syöty!! Siispä en osta noita kuin harvoin ja oikein kovaan mielitekoon!!

Vierailija
34/34 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tarjottavia aina ole tai jaksa laittaa pöytään! Siinä kun vieras mittailee kalseasti pöytää, että eikö tosiaan muuta kuin keksejä, niin ärsyttää! Pysyisivät poissa tai toisivat tarjoilut mukanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi