Jos ihminen ei pääse työpaikalleen julkisilla, niin on aika vaihtaa työpaikkaa
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Lentävät autot ovat vähän kuin droneja.
Mikä voisikaan mennä pieleen kun lisätään tilaulottuvuuksia autoiluun? Talojen julkisivut ja katot täytyy ainakin suunnitella lentoliikenteen kestäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas vihaan julkisten käyttöä. Ahdistaa. Etänä tai autolla työpaikalle. Olin yhdessä paikassa töissä, eikä heillä ollut tarjota autopaikkaa. Onneksi pääsin sieltä pois. Ei, julkisilla meneminen ei ole helppoa
Onko ruuhkassa omalla autolla meneminen sitten niin mukavaa? Ei silleen, että jos joutuu tekee täsmälleen 8-4 päivää, niin täydessä bussissakaan olisi hauska matkustaa influenssa-aikaan. Parasta muuttaa vaan työpaikan viereen.
No Suomessa ei voi sanoa olevan kovia ruuhkia missään. Kehä kolmosen sisäpuolella pientä ruuhkaa. Muualla Suomessa isoissa kaupungeissakin oma auto kätevämpi.
Kotoa töihin 5km, joka omalla autolla menee 10 minuutissa. Välillä käytän julkisiakin. Silloin täytyy lähteä kotoa 45 min. ennen töiden alkua. Työpaikka on kaupungin keskustassa.
Kannattaa muistaa, että Suomessa asuu muitakin kun vain Helsingissä asuvia ja siellä työskenteleviä!! :)
Jos minun työpäiväni alkaisi huomenna esim. klo 8.00, joutuisin lähtemään kotoa lähes kahta tuntia ennen työvuoron alkua. Täällä ei mene julkisia koko matkalle eikä edes työvuorojeni mukaan. Autolla menee noin. 20 min.
Entäs sitten kun pitäisi vielä käydä kaupassa ja ostaa lapsiperheelle ruoat ja muut? Pyörällä/kävellenkö kantaisin kaiken tarvittavan??
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne siellä sairaalassa mitään hotajia tarvii 🤣🤣
Näytä sairaala mihin ei pääse julkisilla? Niinpä. Tietty jos työmatkan alkutaival on korpea.
Työpaikalle menin kävellen, aikaa kului 5 minuuttia. Kuka on niin hullu, että käyttää vapaa-ajastaan parikin tuntia työmatkoihin? Nyt eläkkeellä, eläke 3216 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Omalla autolla 10 minuuttia, julkisilla 1,5 tuntia vaihtoineen. Kumman valitset?
Kävelyn?
Vierailija kirjoitti:
Olen mennyt kaikkiin työpaikkoihini tähän mennessä julkisilla. Isot yritykset ovat yleensä hyvien liikenneyhteyksien päässä.
Ei ole tainnut montaa työpaikkaa olla.
Pääsen julkisilla, mutta ensin pitää kävellä kilometri ja toisessa päässä puoli kilometriä. Ja kotiinpäin tullessa pitää odottaa pari tuntia, kun bussit kulkee alueen isoimman firman työaikojen mukaan. Valintani siis ei ole bussi kuin äärimmäisissä tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla autolla 10 minuuttia, julkisilla 1,5 tuntia vaihtoineen. Kumman valitset?
Polkupyörän.
9 km:n matka on vähän tikkunen poljettavaksi päivittäin edestakaisin. Etenkin vesisateessa tai pakkasessa -olosuhteet, joista jompi kumpi esiintyy eteläisessä Suomessakin keskimäärin yli 200 päivänä vuodessa.
Joo pitää varmaan taksi tilata aina korpeen että pääsee mehtää töihin
Eli kaiken kansan pitäisi pakkautua pääteitten ja rautateitten varteen? Miten luulet onnistuvan maatalouslomittajilla, metsäkoneenkuljettajilla ja monilla muilla?
Toinen kysymys on se, miten kuljetetaan lapset päivähoitoon julkisilla, vaikka periaatteessa töihin pääsisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne siellä sairaalassa mitään hotajia tarvii 🤣🤣
Näytä sairaala mihin ei pääse julkisilla? Niinpä. Tietty jos työmatkan alkutaival on korpea.
Sairaaloissa tehdään vuorotyötä. Näytä sinä se sairaala, jossa voi käydä töissä tavallisissa vuoroissa n. 80 kilometrin säteeltä, jota mm. työvoimaviranomaiset pitävät tavallisena työmatkana.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas vihaan julkisten käyttöä. Ahdistaa. Etänä tai autolla työpaikalle. Olin yhdessä paikassa töissä, eikä heillä ollut tarjota autopaikkaa. Onneksi pääsin sieltä pois. Ei, julkisilla meneminen ei ole helppoa
Ei tietenkään, jos on noin paha asennevamma.
Minkä mukaan Suomen pitäisi olla autoton vuoteen 2030 mennessä? Sinun mielestäsi? Minun mielestäni taas lentäminen pitäisi kieltää kaikkialta.
Minä en pääse työpaikalleni julkisilla, mutta kävellen pääsee 10 minuutissa. 90% teen kylläkin etänä. Pitääkö vaihtaa työpaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelyn?
Kauanko sinulla menee kävellä samaa matkaa, jonka ajat autolla 10 minuutissa, parhaimmillaan 80 km tunnissa? Pyörällä tuo ehkä vielä menisi, tai talvella potkurilla eräät hiihtävät.
Mikä näitä cityvihreitä vaivaa? Realiteetti on että monet asuvat syrjäseudulla, jossa ei mihinkään pääse ilman autoa.
Uskon kukevani vuonna 2030 lentävällä autolla.
Nyt olemme kulkeneet jo vuosia sähköautolla.