Keräsin marjoja 800€ edestä mutta nyt Kela vaatii selvitystä mistä nuo rahat sain ja uhkaa tukien eväämisellä?!
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Kun en oikein usko että Kela syynää jatkuvasti asiakkaiden tilejä, heillä pitäisi olla satoja työntekijöitä tässä tehtävässä. Taidan ottaa selvää.
Usko tai älä, mutta toimeentulotukien hakijan pitää toimittaa Kelalla useamman kuukauden tiliotteet KAIKISTA tileistä. Myös muitten perheenjäsenten, vaikka lasten tileillä olevia rahoja ei saa käyttää. Sitä kautta ei kuitenkaan voi kierrättää huoltajalle tarkoitettuja lapsilisiä ja elatusmaksuja niin, että ne menisivät lasten nimissä oleville tileille.
"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen."
Vierailija kirjoitti:
Juu, mökki myyntiin kun olis jo
Jos keräät marjoja vain itsellesi tai myyt itse vaikka naapureille, niin ei mitään verollista ole marjojen keräyksessä, Sehän muuttuu ammatinharjoitamiseksi, jos myyt marjasi tai sienesi vaikka markettiin tai marjojen välittäjälle.
Vain täysi typerys laittaa marjarahat tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksi parempi.
En ole keksinyt mitään.
Ap
Käteiskauppaa suosittelen
Vierailija kirjoitti:
Mamma saa tonnin tassuun joka kuu ja valittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mökki myyntiin kun olis jo
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mamma saa tonnin tassuun joka kuu ja valittaa
Ei saa, työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Mitähän verottomasti kerättäviä marjoja ei ole vielä valmiina eli provo. Mustikat vielä kypsymässä. Osa valmiita mutta niin vähän ettei vielä kannata myyntiin noukkia. Muutoinkin niitä tulee todella vähän. Tuskin kannattaa noukkia muille, kuin itselleen.
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN SAATANA
Hommaa Sää aivot, prkl!!!!
"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."
Vierailija kirjoitti:
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin.
Työmarkkinatuki ainakin minulla 680e/kk. Netto. Miten teillä voi olla muka pienempi?
Taas tää sama trolli.
Kela ei näe mitään mitä et sille itse näytä tililtäsi. Jos et tajua ottaa käteismaksua niin oma syysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki ainakin minulla 680e/kk. Netto. Miten teillä voi olla muka pienempi?
Työmarkkinatuesta menee vero 20 % https://www.kela.fi/verotus#tyottomyystuet
Sulle voi tulla mätkyt.
Asumistukeen ja toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua, ne pitää myydä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN SAATANA
Ei saa töitä olen hakenut tuhansiin työpaikkoihin
Ap
Justiinsahan työllistit itsesi marjoja poimimalla ja sait rahaa. Et silloin toimeentulotukea tarvitse. Jatka samaan malliin.
Ja vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat#vuokra-asunto
Vierailija kirjoitti:
Ja vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat#vuokra-asunto
"Yksin asuva saa lämmityskuluihin 46 euroa kuukaudessa ja muista henkilöistä saa lisäksi 16 euroa per henkilö.