Syöttekö laivalla puffetissa vai a'la carte ravintolassa?
Me perheen kanssa molemmissa. Mies laivalla töissä, niin saa alennuksia ja syödään hyvin. Lapset on alle 10v.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Ei nappaa laivamatkat enää yhtään. Aikanaan risteiltiin usein, kun saatiin töistä alennus-ja vapaalippuja. Siljan Commodoressakin on muutama kerta menty. Muistan, että tykkäsin Vikingin Food Gardenista, siellä oli hyvä, pienempi, hyvätasoinen alkuruoka- ja jälkiruokabuffet ja pääruoka tilattiin listalta. Siljalla oli ihana, muistaakseni pieni Bon Vivant niminen a la carte ravintola. Aikuisten kesken siellä käytiin.
Niissä isoissakin buffeteissa joskus käytiin, etenkin kun oli lapsia mukana. Jätin itse useimmiten lämpimät ruuat väliin, kun mieluummin syön vähän ja valikoidusti, keskityin kalaruokiin. En tykkää mättösysteemistä ollenkaan, ruokahalu meinaa mennä, kun näkee miten ihmiset kasaavat lautaset kukkupäilleen kaikkea sekaisin.
Commodore on muuten yli 1000€ nykyään, ei ihan hinta/laatusuhde kohtaa tuolla hinnalla
Junttien paikka on laivan buffet.
Vierailija kirjoitti:
Buffapöydät yök. Kukaan ei pese käsiä ennenkuin koskevat niihin ottimiin. Norovirus jyllää.
Eipä ole kertaakaan jyllännyt, sitä paitsi riittää että itse putsaat kätesi hyvin ennenkuin alat syömään.
Tai ehkä teillä ylihygienisillä kaikki virukset jyllääkin? Itse huolehdin normaalisti kaikesta hygieniasta ja sairastan todella harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Junttien paikka on laivan buffet.
Ihana olla juntti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buffa, tosin en paljoa muuta syö kun viiniä ja olutta
Muistitko pureskella huolella viinin ja oluen? Sillä tavalla ei jää paloja kurkkuun ja aine nousee paremmin päähän.
Niitä ei edes tarvitse pureskella!
Kyllä syödessä on suositeltavaa pureskella.
mä käyn niin harvoin risteilyllä, niin kyllä mä voin silloin syödä buffassa. Usein otan myös erikoisaamiaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buffapöydät yök. Kukaan ei pese käsiä ennenkuin koskevat niihin ottimiin. Norovirus jyllää.
Eikö kukaan pese käsiään ennen ruokailua. Hienoa tutkimustyötä olet tehnyt mutta et siis pese sinäkään käsiäsi ja ronkit ruokaasi kusisilla ja paskaisilla sormillasi.
Lukemisen ymmärtämisessä sinulla suuria vaikeuksia. En käy syömässä buffassa koska kukaan ei pese käsiä. Oksettavaa miten saastaisia suurin osa ihmisistä on. Itse pesen kädet vähintään 20 kertaa päivässä.
Sinulla on suuria vaikeuksia tuottaa järkevää tekstiä. Eikö KUKAAN muu pese käsiä paitsi sinä fiksu ja älykäs ihminen? Missä välissä ehdit syömään kun pitää tarkastaa ja huomioida ettei KUKAAN pese käsiään? Muista pestä perseesi myös.
Just mentiin iltalaivalla kumpaankin suuntaan, menomatkalla otettiin leivät ja paluumatkalla syötiin ravintolassa. Buffettia ei jaksanut ottaa siihen, kun illassa on verrattain vähän aikaa.
A la Carte. En ole pitkään aikaan matkustanut Siljalla jolla aina ennen. Olen käyttänyt Vikingkiä koska tulee Tukholmassa parempaan paikkaan ja laivassa on vielä laivan tuntua toisin kuin liian isossa Siljassa. Ja halvempaa koska olen nykyään rutiköyhä.
Vierailija kirjoitti:
mä käyn niin harvoin risteilyllä, niin kyllä mä voin silloin syödä buffassa. Usein otan myös erikoisaamiaisen.
Vau, oletpa hieno ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Käytä aterimia, niin ei mene käsipöpöt suuhun. Ei tarvi olla sika ja syödä käsin. Jos on pakko, niin ruuan ottamisen jälkeen peset kädet ja sen jälkeen vielä käsidesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan pese käsiään ennen ruokailua. Hienoa tutkimustyötä olet tehnyt mutta et siis pese sinäkään käsiäsi ja ronkit ruokaasi kusisilla ja paskaisilla sormillasi.
Lukemisen ymmärtämisessä sinulla suuria vaikeuksia. En käy syömässä buffassa koska kukaan ei pese käsiä. Oksettavaa miten saastaisia suurin osa ihmisistä on. Itse pesen kädet vähintään 20 kertaa päivässä.
Sinulla on suuria vaikeuksia tuottaa järkevää tekstiä. Eikö KUKAAN muu pese käsiä paitsi sinä fiksu ja älykäs ihminen? Missä välissä ehdit syömään kun pitää tarkastaa ja huomioida ettei KUKAAN pese käsiään? Muista pestä perseesi myös.
Menikö tunteisiin? Ei tarvitse edes tehdä tutkimustyötä kun katsoo ihmisiä yleisessä wc:ssä. Tosi moni ei pese käsiä tai pikaisesti huuhtaisee kädet pelkällä vedellä. Oksettavaa.
Muutaman kerran syönyt buffassa ja a'la cartessa. Yleensä Tukholmassa käydessä käydään menomatkalla Buffassa ja sitten paluumatkalla a'la cartessa, jos ei ole syöty Tukholmassa. Joskus Viikkarilla otettiin se Food Garden vai mikä onkaan, jossa sai alku- ja jälkiruoan noutopöydästä, pääruoka ja juomat listalta. Se otettiin meno- ja paluumatkalla.
Tallinnaan tulee kuljettua nykyään enemmän. Monesti otetaan lounge, jos sellaiseen aikaan ollaan menossa, että syödä pitää.
Vierailija kirjoitti:
a'la carte ravintolassa?
Oho ,olippa monnta kirotus virhetä .
Weeteet syö tatuonteineen puffassa, meidän perhe pikkurillit pystyssä alacartesssa.
Vierailija kirjoitti:
A,la Carte parempi, koska en pysty vetämään koko rahan edestä buffassa, en sitten millään. Ja olo on sen jälkeen ihan kamala, ettei taivu edes makuuasentoon.
A,la Carte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on suuria vaikeuksia tuottaa järkevää tekstiä. Eikö KUKAAN muu pese käsiä paitsi sinä fiksu ja älykäs ihminen? Missä välissä ehdit syömään kun pitää tarkastaa ja huomioida ettei KUKAA
Tosi moni ei ole sama asia kuin "ei kukaan" mutta jatka veskipäivystystä.
En enää syö laivan buffassa kun on tullut todistettua muutamaan kertaan tilannetta, jossa buffan vessassa asioinut kanssamatkustaja ei pese käsiään ja ryysää siitä suoraan ruokajonoon. Näitä on sekä miehissä että naisissa. Olen myös nähnyt kalapöydässä otettavan ruokaa paljaalla kädellä, siis käyttämättä ottimia, lautaselle. Siinä kohtaa meni ruokahalu.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan kahvilassa.
Punnittava ruoka ihanata! Lihapullia, kaalikääryleitä, kalaa
Lihavia ja hikisiä tunkevia ihmisiä buffapöydissä. Ei kiitos.