Mikä vaivaa ihmistä joka alustavasti sopii kyläilyn, mutta usein peruu samana päivänä tai ihan ns viime hetkillä kun pitäisi tulla
Aina vähän sillein epämääräisesti että "oltaisiin tulossa varmaan silloinjasilloin, oletteko kotona" sitten sovitaan että kyllä se käy, homma on suunnilleen lukkoon lyöty ja vastapuoli lupaa vierailua edellisenä päivänä ilmoittaa aikataulustaan. Mitään ei kuulu ja kun kysyy että mikä meininki, ilmoittaa ettei tulekaan. Wtf. Ei tuo yleensä ole meidän aikatauluja muuttanut suuntaan tai toiseen, kotona ollaan eikä mitään ole yleensä sovittuna mutta kyllä tuo vähän on alkanut ärsyttämään. Kumminkin sitä aina vähän jollain tapaa valmistautuu että vieraita on tulossa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ens kerralla vastaat vaan, että tuut jos tuut. Älä suotta odottele. Yllätyt positiivisesti, jos tulee. Älä ainakaan valmistele mitään vierailua varten, kuten tarjottavaa.
Näin just tekisin tällaisen ihmisen kohdalla, en varautuisi mitenkään, ainakaan tarjoilujen suhteen. Jos hän hän sitten tulisikin, tarjoaisin mitä kaapista sattuu löytymään ja saattaisin sanoakin, että olin aivan varma, ettet kuitenkaan tule.
Jotkut ihmiset on tuollaisia raivostuttavan päättämättömiä, muuttavat suunnitelmia miten sattuu, eivätkä pahemmin ota muita huomioon.
Mulla on kanssa tämmöinen tuttu, monta vuotta on puhunut tulevansa kylään, mutta ei ole vieläkään saanut persustaan raahattua meille asti. Viimeksi oli jo lähellä, mutta koko päivä oli jotain ihme vatkaamista kellonaikojen kanssa ja tarpeeksi kotona päivystettyäni ilmoitin, että mä voin tulla keskustaan niin nähdään siellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten pitää ylipäätään sopia mitään, jopa ehdottaa itse kylään tuloa, jos on epävarmaa pystyykö/jaksaako?
Siis tarkoitat että ihminen joka ahdistuu joskus niin sen pitäisi vaan pysyä kotona eikä edes yrittää päästä ihmisten ilmoille?
Aika itsekäs olet sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten pitää ylipäätään sopia mitään, jopa ehdottaa itse kylään tuloa, jos on epävarmaa pystyykö/jaksaako?
Siis tarkoitat että ihminen joka ahdistuu joskus niin sen pitäisi vaan pysyä kotona eikä edes yrittää päästä ihmisten ilmoille?
Me "itsekkäät" valmistaudutaan, ehkä leivotaan tai haetaan kaupasta jotain hyvää, odotellaan kyläilijää. Ei sovita siihen muuta, vaan varataan aika mahdolliselle kyläilijälle. Me itsekkäät ollaan myös niitä, jotka aina odotellaan myöhästelijöitä.
Olen ihan kyllästynyt tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän te päättelette, että tässä on kyse ahdistuneesta ihmisestä, näinhän ap ei ymmärtääkseni sanonut?! Toki se on yksi mahdollisuus, mutta on niitä muitakin. Itsekin tiedän ihmisiä, joilloin on ajanhallinnan kanssa ongelmia. Hirveästi menoja kokoajan, tekevät päällekkäisiä suunnitelmia ja/tai tulee aina jotain tärkeämpää menoa, joka menee luvatusta edelle. Näillä ihmisillä ei todellakaan ole kyse siitä, että eivät saisi itseään lähtemään ulos kotiovesta.
Parhaat suunnitelmat tehdään spontaanisti samana päivänä. Kukaan ei voi tietää onko kahden viikon tai kuukauden päästä vatsa sekaisin tai paniikkikohtaus.