Yhä tulee kuukautiset. Tänään alkoivat. Olen 49v. Muita joilla nyt kuukautiset?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
No ei ole nyt, mutta 55-vuotiaaksi tuli säännöllisesti.
Sama. Ei enää tuota riesaa ja rahanmenoa.
6. vuotopäivä menossa. Säännölliset ja niukentuneet tässä tänä vuonna. 42 v.
En tiedä tulisko jos lopettais minipillerit. Luultavasti.
Mulla tuli 54-vuotiaaksi asti säännöllisesti. Sitten ne loppuivat kuin seinään. Ei mitään välivuotojakaan tullut.
Olisi varmaan muuten, mutta hormoniehkäisy pitää ne poissa, onneksi.
Minulla alkoi kuuksutiset tänään, onneksi on Vuokkoset, teidän Pekka Haavisto.
Viimeiset olivat 53-vuotiaana. Voi sitä onnea! Ei tarvinnut enää pelätä missä ja koska "hulahtaa" oikein kunnolla. Hemoglobiinikin on nyt hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset olivat 53-vuotiaana. Voi sitä onnea! Ei tarvinnut enää pelätä missä ja koska "hulahtaa" oikein kunnolla. Hemoglobiinikin on nyt hyvä.
Sama juttu. Olen nyt 53 ja tänä vuonna keväällä loppuivat kuukautiset. Nyt olen saanut elää ilman niitä useamman kuukauden ja kyllä kaikki tuntuu paljon helpommalta.
Mulla loppuivat melko samaan aikaan kun täytin 50v, sit jotain 1,5v kuluttua yhdet. Hyvä kun loppuivat, mulla ei ole mitään vaihdevuosi kuumotuksia eikä muitakaan oireita.
Mulla taas oli aivan jäätävät esivaihtarioireet, olisin työkyvytön unenpuutteesta (tai verenpaineesta, muistin pätkimisestä, paniikkioireista tmv) ilman hormonikorvausta. Pillerit eivät pitäneet myoomavuotoja tai menkkoja poissa, nyt on ollut Mirena ja geeli pari kk. Kohta 3 vuodotonta viikkoa takana, ensimmäiset sitten syyskuun. En jää kaipaamaan jos loppuu. 45 v.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas oli aivan jäätävät esivaihtarioireet, olisin työkyvytön unenpuutteesta (tai verenpaineesta, muistin pätkimisestä, paniikkioireista tmv) ilman hormonikorvausta. Pillerit eivät pitäneet myoomavuotoja tai menkkoja poissa, nyt on ollut Mirena ja geeli pari kk. Kohta 3 vuodotonta viikkoa takana, ensimmäiset sitten syyskuun. En jää kaipaamaan jos loppuu. 45 v.
Vuosin kuin pistetty sika, kierto 28 pv >> 21 pv. Kestin pari vuotta, kun olin 45 niin gynelle ja Mirena. Alun tiputtelun jälkeen ei ole ollut kuukautisia yli 2 vuoteen, hg on hyvä ja jaksan paljon paremmin. Lisäksi nukun kuin tukki. En todellakaan kaipaa kuukautisten masentavaa sotkua ja anemiaa. N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosin kuin pistetty sika, kierto 28 pv >> 21 pv. Kestin pari vuotta, kun olin 45 niin gynelle ja Mirena. Alun tiputtelun jälkeen ei ole ollut kuukautisia yli 2 vuoteen, hg on hyvä ja jaksan paljon paremmin. Lisäksi nukun kuin tukki. En todellakaan kaipaa kuukautisten masentavaa sotkua ja anemiaa. N47
Hieno kuulla! Toivottavasti mulla käy yhtä hyvin. Uskon, että tuntuu hyvältä, mä olen ikionnellinenjo siitä, etten tullutkaan hulluksi tai työkyvyttömäksi. Jaksamista kaikille naistenvaivojen kanssa painiville, on aika kokonaisvaltaista touhua. -ed.
Kolmas vuotopäivä taas menossa...ikää ihan kohta 49v. Kierto ollut viimeiset 4 vuotta sellaista 23-25 päivää , kerran vuodessa tulee yksi pidempi kierto 32-35 päivää. Ihan todella tympeää, kun on niin usein menkat. Vuoto on todella rajuat oisen ja kolmannen vuorokauden ajan, sitten laantuu. Mutta voi tulla yhtä-äkkiä kunnon hulahdus, etenkin illansuussa. Kaikkineen viikon vuotaa.
Anemia tietenkin tuli, koko ajan rautalisä menossa. Mitään hormonihommia en ota ikinä, äitini kuoli nuorena (43v.) rintasyöpään. Äidin suvun puolelta paljon rintasyöpää muillakin, kaikilla mummon siskoillakin. Itselläni verenpainetauti, oli todella korkeat paineet ennen lääkitystä. Välillä on pakko ottaa tulehduskipulääkettä kk kipuihin ja vuotoa vähän hillitsemään vaikka joka kerta siitä apteekissa maristaan kun uusin särkylääkerespaa. Ei saisi verenpainetautinen niitä syödä vaan ensisijaan paracetamolia, vaan se ei aina yksistään auta.
Olin täyttänyt 60, kun viimeiset oli. Ei onneksi vaihtarit oireilleet mitenkään.
Täytin 50 v, kuukautiset loppuivat kuin seinään. En ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. 5 vuoden päästä yksi vrk tiputteli, ei muuta. Nyt 70 vasta ensimmäiset hikoilut ( kunnolliset).
No ei ole nyt, mutta 55-vuotiaaksi tuli säännöllisesti.