Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herneet 7,49€ kilo. Missähän todellisuudessa kauppias elää?

Vierailija
24.07.2024 |

En osta yhtään palkoa tuohon hintaan. Puoletkin tuosta on liikaa.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herne on helppo kasvattaa myös itse. Kasvaa hyvin myös parvekkeella. Silloin saa palkoja niin paljon, kuin sielu sietää. 

Jos ei ole valmis toiselle palkkaa maksamaan, niin se työ pitää sitten tehdä itse. Helppoa. 

Vai ihanko "niin paljon kun sielu sietää" saa hernettä kun parvekkeella kasvatat😂🤣

Eli porukalla on kasvimaan kokoiset parvekkeet joissa kasvattavat herneitä??

Vierailija
62/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papupata porisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikat, mustikat, herneen kaikki maksaa nykyään älyttömästi. Niistä(kin) on tullut premium-tuote

Yhtä vaikuttava elementtinä varmaan on alipalkattujen poimijoiden vähyys. Se miten terveellä pohjalla toiminta on aiemmin ollut on toisen keskustelun paikka. Oma mutu on, että lähivuosina kotimaisen ruuantuotanto tulee hiipumaan. Työstä saatava korvaus ei tee toiminnasta kannattavaa. Tämä ei ole mitenkään suomalainen juttu, vaan saman asian kanssa taistellaan monessa länsimaassa. Tulemmeko näkemään jatkossa yhä enemmän EU:n ulkopuolelta tulevaa ruokaa tarjolla kaupoissamme? Miten käy sitten kriisitilanteessa?

Mekin haluamme tänne samanlaisen systeemin kuin edullisessa Espanjassa eli kiertävät maatyöläiset, joiden palkka on alle 2 e/h. Siten saisimme halpaa, kotimaista hernettä, mansikkaa ja tomaattia. Jo

Eiköhän kyse ole kauppiaiden ja myyjien ahneudesta. Mikään ei riitä. Katteet ovat valtavat. 

Vierailija
64/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa ja katteet on se mikä kannattaa

Vierailija
65/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikat, mustikat, herneen kaikki maksaa nykyään älyttömästi. Niistä(kin) on tullut premium-tuote

Yhtä vaikuttava elementtinä varmaan on alipalkattujen poimijoiden vähyys. Se miten terveellä pohjalla toiminta on aiemmin ollut on toisen keskustelun paikka. Oma mutu on, että lähivuosina kotimaisen ruuantuotanto tulee hiipumaan. Työstä saatava korvaus ei tee toiminnasta kannattavaa. Tämä ei ole mitenkään suomalainen juttu, vaan saman asian kanssa taistellaan monessa länsimaassa. Tulemmeko näkemään jatkossa yhä enemmän EU:n ulkopuolelta tulevaa ruokaa tarjolla kaupoissamme? Miten käy sitten kriisitilanteessa?

Mekin haluamme tänne samanlaisen systeemin kuin edullisessa Espanjassa eli kiertävät maatyöläiset, joiden palkka on alle 2 e/h. Siten saisimme halp

Miten lasket eri kauppojen katteet? Tiedätkö mihin hintaan kauppias ostaa myytävän tuotteen tai millaisia kuluja kauppiaan liiketoimintaan kohdistuu? 

Vierailija
66/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli K-kaupassa 13€/kg ja S-marketissa 7€/kg. Noin viikon päästä K-kauppias oli laskenut hintaa noin 10 euroon. Aivan älytön ero noiden kahden puljun välillä.

Vierailija
67/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupassa 12,45 e/kg, ostin pakasteherneitä

Vierailija
68/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata itte.

Vierailija
69/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä hintaa tuotteita myydään millä niitä menee kaupaksi. Jos tuotteita esim. herneitä ei kukaan ostaisi 7,49€/kg, niin viljelijöiden pitäisi laskea hintaa, jotta saisivat tuotteensa myytyä.

Tiesithän, että viljelijä saa hernekilosta alle 2 e. Paljonko haluat hänen laskevan hintaa, jotta sinä saat herneesi edullisesti?

Tiesithän ettei se viljelijä saa hernekilosta kuin muutaman sentin. Minä tiedän.

Hernekilosta noin, mutta nyt keskustellaankin herneenpalkojen hinnasta.

Menehän takaisin sinne ala-asteelle.

Vierailija
70/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mekin haluamme tänne samanlaisen systeemin kuin edullisessa Espanjassa eli kiertävät maatyöläis

Alkutuotannossa on suurin työ, joten sen kuuluu saada suurin kate, ei kauppiaan joka kaataa herneet laariin ostettavaksi. 

Vierailija
71/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pakasteherneet voi olla niin halpoja. Nehän kerätään puhdistetaan pakataan ja pakastetaan.

Eikä ne käsitellyt kuivaherneetkään maksa paljon mitään. Herneenpalot ei tarvitse kuin kerätä ja myydä.

Vierailija
72/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pakasteherneet voi olla niin halpoja. Nehän kerätään puhdistetaan pakataan ja pakastetaan.

Eikä ne käsitellyt kuivaherneetkään maksa paljon mitään. Herneenpalot ei tarvitse kuin kerätä ja myydä.

Siinäpä sitä on vähän osviittaa kauppiaan katteista kun myy palkoja kympillä kilo...

Vierailija
73/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaupassa maksaa yli kympin ja silti laarilla on aina kuhinaa. Olen itsekin ostanut.

Tarkoittaa 5 €/ litra ja hinta on pysynyt samana vuosia. Alle 8€/kg on edullinen. 

Vierailija
74/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä sitä on vähän osviittaa kauppiaan katteista kun myy palkoja kympillä kilo...

no tuskin se kauppias niitä itse viljelee ääliö, kyllä silläkin tukkuhinta on ja laittaa siihen päälle oman katteensa 30-40%

Vierailija
75/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että herneet ja muut tuoreet kesäherkut ovat kalliimpia ulkomyynnissä. Kaupoissa ne ovat edullisempia. Esimerkiksi Lidlissä herneet ja kirsikat ovat yleensä olleet kohtuuhintaisia. Myös paikallinen K myy esimerkiksi herneitä paljon halvemmalla kuin sen pihassa olevassa kesämyynnissä.

Vierailija
76/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no tuskin se kauppias niitä itse viljelee ääliö, kyllä silläkin tukkuhinta on ja laittaa siihen päälle oman katteensa 30-40%

300-400% kusilaari.

Vierailija
77/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaupassa maksaa yli kympin ja silti laarilla on aina kuhinaa. Olen itsekin ostanut.

Tarkoittaa 5 €/ litra ja hinta on pysynyt samana vuosia. Alle 8€/kg on edullinen. 

Oliko tosiaan 30mk/litra? Epäilen.

Vierailija
78/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

300-400% kusilaari.

öyhöti öyhöti, ei se kauppias ilmaiseksi töitään tee. Sulle varmaan tuttua että Kelasta tippuu rahaa tilille vaikka makaat sohvalla. Yrittäjien täytyy tehdä töitä ja laskea katteita että pystyvät nostamaan itselleen palkkaa. Mutta mitäs se sossupummi tästä tietäis, kun kuukauden kokokohta on kirjoittaa kelan lappuun työtön

Vierailija
79/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilla herneenviljelijä myi 3 eurolla litra ja toinen 4 eurolla. Eivät hekään ilmaiseksi näytä tuotettaan myyvän vaikka ahne kauppias puuttuu ketjusta. 

Vierailija
80/82 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan paljon herneitä, kun tulevat kauppaan kilohinnoilla. Etenkin, jos on alle 8 e kilo. Litroittain en raaski montaa litraa ostaa. Yhden litran punnitsin, oli vähän reilu 260 g. Ja hintaa 6 e...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan