Hävettää nolot kakut lapsena
Lapsuuden ja nuoruuden syntymäpäivilläni oli aina sellainen marsipaani päällysteiden ruma kakku jossa kermaa pursotettu reunoille, välissä banaanisosetta ja mansikkahilloa. Päällä oli värjättyä marsipaania, johon tehty marsipaanista piparkakkumuoteilla koristeita.
Kaikilla muilla oli hienoja juustokakkuja. Meillä aina vanhemmat teki sen kakun enkä saanut mennä keittiöön silloin. Muut saivat jopa tehdä itse oman kakun.
Kommentit (15)
Ei kukaan muu muista niitä sun kakkuja. Suomalaisilla on kyllä sairas häpeäsuhde.
Ihan hyvä maku sisällä. Eri asia jos ei pidä marsipaanista.
Yvyy ompa novoa naapuvin pekalla on hievompi synttävikakku
Ei olisi meidän lapsille kelvannut synttärikakuksi juustokakku. Joka kesä vaivaudun tekemään yhden ison mansikkakakun, jonka upotan täyteen tuoreiita mansikoita. Vielä aikuisinakin ilmaantuvat kakkuviikonloppuna paikalle jokainen.
Meillä ei ollut kakkua lainkaan. Puppa antoi kyllä vasullisen karkkia tarjolle
Ei niitä kakkuja kuule kukaan muu muista enää.
Kyllä Puppa ja mumma kakkukekkerit järkkää. Vasut on jo täynnä mansikoita. Vasut pois lapsilta, että riittää kakkuun marjat. 🍓
Voi kun äiti olisi tehnyt kakun. Muistan tehneeni kaikki itse esim. 12-vuotissynttäreilläni. Kun täytin 8, niin jo silloin järjestin melkein koko synttärit itse.
Vierailija kirjoitti:
Yvyy ompa novoa naapuvin pekalla on hievompi synttävikakku
Menenpä lainaamaan siltä tiskiainetta.
Meillä oli perus kermakakku. Välissä hilloa, kermaa ja banaania. Sellaisia tein lapsillenikin, tosin ilman banaania.
Omassa lapsuudessani äiti leipoi synttärikakuksi sokerikakun, jonka kostutti mehukatilla, väliin tuli hyvin ohuesti hilloa ja päälle kermavaahtoa niin niukalti, että kakkupohja paistoi.
Kamaliahan ne oli, mutta miksi ihmeessä silti häpeäisin asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Voi kun äiti olisi tehnyt kakun. Muistan tehneeni kaikki itse esim. 12-vuotissynttäreilläni. Kun täytin 8, niin jo silloin järjestin melkein koko synttärit itse.
Oliko äitisi alkoholisti tai masentunut? Miksi isä ei tehnyt kakkua?
Noloa on tuollainen käytös eikä kakut. Harvoin sitäpaitsi tuollaista saa enää missään, kun täytyy olla niitä stevia-juustokakkuja. Ahh, säilykepersikkakermakakku, jossa suklaapaloja!
Mansikkatäytekakku paras kakku ennen ja nyt.