Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saarioinen työnantajana?

Vierailija
23.07.2024 |

Olen työttömänä ja harkitsen hakemista Saarioisten elintarviketuotantoon, vaikka ei ole koulutustani vastaavaa työtä. Onko kokemuksia? Mitkä ovat 3-vuorotyön työajat (siis kellonajat)? Paljonko on peruspalkka ja millaisia lisiä tulee yö- ja sunnuntaityöstä? Kuinka vaativaa työ on? Pitääkö olla nopea ja skarppi, vai pärjääkö hidas haaveilija?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten otat liukuhihnahommissa työt kotiin, jos et työaikana ole tarpeeksi ripeä töitä hoitamaan?

Vaativa asiantuntija työ ei ole mikään tae liukuhihnatyöhön soveltimisesta"

Ei tietenkään, mutta kyllä liukuhihnalla on taatusti henkisesti miljoona kertaa helpompaa. Tietysti jos pitää olla jäätävän nopea ja tarkka, niin voi tulla ongelmaa, varsinkin väsyneenä. Mutta miksi jättäisin kokeilematta ihan vaan siksi että joku pessimisti pahanilmanlintu ulisee? Jos homma ei sovi tai sillä ei elä, niin ei kun vaan etsimään uutta työtä. T. ap

Vierailija
22/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on vaan äitejä töissä, oletko äiti?

Jo vain. Viiden äiti. t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hakisi ja kysyisi sitten työaikoja yms. Miksi tarkat työajat olisi kynnyskysymys? Lastenhoitoko?

No ei se kynnyskysymys ole, mutta lasten takia joo haluaisin tietää.

Tuotannossa aamuvuoro tyypillisesti 6-14

Iltavuoro 14-22

ja yövuoro 22-06

Kiitos! Työajat olisivat aika hyvät, ehtisin näkemään vähän lapsianikin. t. ap

Vierailija
24/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nopeutta ja skarppiutta olisi hyvä olla. Esimerkiksi pakkaamossa pitää lappaa koneeseen pakkausmateriaalia koko ajan, ja olla oikomassa laitehäiriöitä. Hygieniapuolella pitää vaihtaa kalvorullaa, säätää leikkurin asetuksia jne.

Tuotantotyö on ollut erittäin opettavaista, mutta raskainta työtä, mitä olen tehnyt. Nykyään siellä toimistotyön puolella, ja välillä tuotantoon pätemään tuleva ekspertti-Erkki, mutta arvostan erittäin korkealle kaikkia tuotannossa (missä tahansa) ahkeroivia.

Vierailija
25/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hygieniapassi vaaditaan. Varmista että sovellut siihen työhön ja että sinulla on siihen mahdollisuuksia päästä.

Hygieniapassi löytyy. Miten voin varmistaa soveltumiseni työhön? Olen vähän läski, onkohan se rekrytoijille turn out? Kunto on oikeasti tosi huono, mutta tarkoitus olisikin parantaa sitä kuntoa työnteon yhteydessä. 

Huono kunto ja ylipaino eivät tulleet yllätyksenä koska av-palstalla ollaan.

Vierailija
26/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole liukuhihnatyötä uskaltanut kokeilla kun työilmoitukset kuulostaa siltä että haetaan superihmistä. Ei ole varaa karenssiin. Olen yrittänyt etsiä jotain suht leppoisaa työtä kun onnettomuuden vuoksi päävamma mikä vaikeuttaa reagointikykyyn.

Vierailija
27/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole liukuhihnatyötä uskaltanut kokeilla kun työilmoitukset kuulostaa siltä että haetaan superihmistä. Ei ole varaa karenssiin. Olen yrittänyt etsiä jotain suht leppoisaa työtä kun onnettomuuden vuoksi päävamma mikä vaikeuttaa reagointikykyyn.

Saarioisten työilmoitus oli kovin leppoisa. Siksi ajattelinkin, että voisin ehkä uskaltaa. T. ap

Vierailija
28/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saarioisten työilmoitus oli kovin leppoisa. Siksi ajattelinkin, että voisin ehkä uskaltaa. T. ap

Minuakin kiinnostaa kyllä liukuhihnatyö, kun rutiininomainen työ olisi unelma. Jään lukemaan ihmisten kokemuksia.

T.26

Vierailija
29/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten otat liukuhihnahommissa työt kotiin, jos et työaikana ole tarpeeksi ripeä töitä hoitamaan?

Ei tietenkään, mutta kyllä liukuhihnalla on taatusti henkisesti miljoona kertaa helpompaa. Tietysti jos pitää olla jäätävän nopea ja tarkka, niin voi tulla ongelmaa, varsinkin väsyneenä. Mutta miksi jättäisin kokeilematta ihan vaan siksi että joku pessimisti pahanilmanlintu ulisee? Jos homma ei sovi tai sillä ei elä, niin ei kun vaan etsimään uutta työtä. T. ap

Eihän kukaan ole käskenyt jättää kokeilematta.

Pärjään vaativassa asiantuntija työssä tyypit tuntuu välillä unohtavan, että erilaisissa töissä tarvitaan erilaisia ominaisuuksia. Liukuhihnatyössä hihna sanelee työtahdin. Esim. koneen tukkoon mennessä pitää olla ripeä, ei ole aikaa haaveiluun

Vierailija
30/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt, jos suutut kun et saa mieleisiäsi vastauksia?

Vierailija
31/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä työn sisällöstä, mutta aikanaan erään koulukaverini vanhemmat olivat tavanneet toisensa Saarioisten kesätöissä. :)

Vierailija
32/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin joskus ja viihdyin. Palkka ainakin siihen aikaan oli kilpailukykyinen.

En kokenut erityisen raskaana; on olemassa fyysisesti paljon raskaampiakin töitä. Tosin samalla osastolla oli lihanleikkaajia ja se tiettävästi hyvin vaativaa myös fyysisesti. Mutta niihin töihin ei keltanokkia oteta.

Liukuhihnan äärellä olin ja minä sekä muut samaan aikaan aloittaneet opimme kyllä tarvittavan sorminäppäryyden riittävässä ajassa. Käytännössä viimeistään muutamassa päivässä.

Töitä tehtiin 4-5 hengen tiimissä, jossa tauotettiin ja kierrettiin saman linjaston eri työpisteissä.

Itselläni oli riittävän mukavat työkaverit. Mut paljonhan viihtyvyydestä riippuu, millaiset työkaverit osuu. Ja esimiehistäkin homma on kiinni. Työskentelemälläni osastolla esimiehet oli ihan jees, ja yhtä heistä on olen myöhemminkin muistellut, että joillakin on kyllä lahjakkuutta esimiestyöhön.

Onnea työuraan Saarioisilla!

Vierailija
33/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijät saa ostaa talon tuotteita hyvin edulliseen hintaan, mikä on ihan mukava etu. Varsinkin kun sitä valikoimaa on enemmän kuin moni arvaakaan. Ainakin ennen löytyi perinteisten Saarioistuotteiden lisäksi myös mehut, sinapit, ketsupit, kurkkusalaatit jne, jne...

Vierailija
34/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin joskus ja viihdyin. Palkka ainakin siihen aikaan oli kilpailukykyinen.

En kokenut erityisen raskaana; on olemassa fyysisesti paljon raskaampiakin töitä. Tosin samalla osastolla oli lihanleikkaajia ja se tiettävästi hyvin vaativaa myös fyysisesti. Mutta niihin töihin ei keltanokkia oteta.

Liukuhihnan äärellä olin ja minä sekä muut samaan aikaan aloittaneet opimme kyllä tarvittavan sorminäppäryyden riittävässä ajassa. Käytännössä viimeistään muutamassa päivässä.

Töitä tehtiin 4-5 hengen tiimissä, jossa tauotettiin ja kierrettiin saman linjaston eri työpisteissä.

Itselläni oli riittävän mukavat työkaverit. Mut paljonhan viihtyvyydestä riippuu, millaiset työkaverit osuu. Ja esimiehistäkin homma on kiinni. Työskentelemälläni osastolla esimiehet oli ihan jees, ja yhtä heistä on olen myöhemminkin muistellut, että joillakin on kyllä lahjakkuutta esimiestyöhön.

Onnea työuraan Saariois

Kiitos, kiitos

Vierailija
35/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teurastamolle vai?

Saarioinen ei teurasta.

Vierailija
36/36 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt, jos suutut kun et saa mieleisiäsi vastauksia?

Kyllä kaikki vastaukset kelpaavat, mutta ei ikävä sävy vastauksien muotoilussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän