Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelijat voidivat tulla toimeen omillaan jos vain suostuisivat tekemään yötöitä ja viikonloppuvuoroja

Vierailija
23.07.2024 |

Esimerkiksi Rosa Niemikorpi, 20v, teki yöt töitä ja nukkui vasta koulun jälkeen saavuttaakseen unelmansa. Keräsi lopulta 30 000 euroa kahdessa vuodessa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rosa-teki-yot-toita-ja-nukkui-koulu…

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin työttömät voisi tulla toimeen omillaan tekemällä töitä. 

Vierailija
42/66 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö se saadaan nopeasti Suomen koulutustaso nousuun? Olemme muutenkin jo huonosti koulutetuin porukka Pohjoismaissa ja EU:ssakin sijoitumme tosi heikosti. Mitä tällä opiskelijoiden kiusaamisella nyt haetaan?

Jos kerta haetaan valtiolle virkamiestä/EU:lle työntekijää Brysseliin niin miksi sitten ei saa opiskella sitä valtiotieteiden maisterin tutkintoa, sehän on just nimenomaan noihin työtehtäviin se tutkinto! Jos ei saa opiskellakaan niin en  sen alan töitäkään sitten ollenkaan tee! Se on jetsulleen joko tai, tai sitten ei mitään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ookoo. Mistä 16-vuotias löytää ylitöitä? Ehdotan niitä heti opiskelut aloittavalle nuorelle.

16 vuotias asuu vielä kotona ja on vanhempien vastuulla joten älä saivartele.

Ei asu, eikä välttämättä ole. Älä leiki hölmöä. 

Vierailija
44/66 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän asui osan lukiovuosistaan kimppakämpässä kaverin kanssa. Eli on mennyt rahaa myös vuokraan, ruokaan jne. Sitä saiko myös perheeltään avustusta, ei tietoa. Lestadiolaisperheestä. Lukion kävi neljään vuoteen ilmaisutaidon lukiossa ja aktiivinen sielläkin, hallituksessa jne. 

Upeaa, että saavutti unelmansa. Toki sivusta seuranneena miettinyt, että miten jaksaa. Juurikin vähäiset ja katkonaiset nukkumiset, kova kiire joka paikkaan. 

Vierailija
45/66 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että olen tyytyväinen että molemmat lapseni valmistuivat maisteriksi ulkomaalaisista yliopistoista. Arvatkaapa mitä he saivat jo hyväpalkkaiset työt 🤗

Vierailija
46/66 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät alaikäiset edes saa tehdä yli- tai yötöitä.

Vierailija
47/66 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäiset eivät käy yliopistoa

Vierailija
48/66 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien terveys kestä yötöitä.

Vierailija
49/66 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan mun lapset hoitaa, jos olen aina koulussa tai töissä? Nukkuakkaan ei tarvitse.

Vierailija
50/66 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein opintojen ohella töitä noin 2 vuoroa viikossa. Silloin tuloraja oli matala, olikohan 650e/kk. Piti tarkkaan aina laskea ettei ylity. Nykyään asiat on paremmin kun saa tienata reilun tonnin tukikuukautta kohden. 

Vierailija
51/66 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni jo laitonta piiskata päivästä yöhön.

Itse olin 8vuotta taxihommissa ja tykästyin yövuoroihin ja koska olen introvertti enkä bilehirmu niin aina vkloput ja pyhät duunissa kun muut sai perseillä.

AP ei ole itse kuitenkaa tehnyt yhtään oikeeta työvuoroa vaan kitisee isin virmassa kopioimassa dokumentteja tyyliin.

Vierailija
52/66 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelin amk.n, ekaa kurssia lukuunottamatta 8-15, sitten tauko ja 17-20.30.

Kotiin, nukkumaan ja 7 olin salilla, eka tunti alkoi 8. tai 8.15.

Pe loppui klo 15 ja olin pe iltavuoron töissä Mäkissä, klo 4 loppui vuoro.

En juuri mitään tehnyt vapaa-ajalla. Pelkästään koulupåivät riitti opiskeluun, tosi harvoin avasin kirjoja viikonloppuisin. Kaikki palautettavat, ryhmätyöt sain tehtyä arkipäivisin.

Ei ollut vapaa-aikaa, ei mennyt rahaakaan. 

Vierailija
53/66 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein opintojen ohella töitä noin 2 vuoroa viikossa. Silloin tuloraja oli matala, olikohan 650e/kk. Piti tarkkaan aina laskea ettei ylity. Nykyään asiat on paremmin kun saa tienata reilun tonnin tukikuukautta kohden. 

Mä tein joka pe iltavuoron mäkissä. Kerran kk tein lisäksi la ja su. Tähän riitti raja.

Vierailija
54/66 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni valmistuu valmiina burn outissa.

Kyllä paras ois opiskella,ja sitten tehdä työt, ei samaan aikaan. Tod.näk. menee opinnot paljon paremmin jos ei tarvi stressata joka laskua tai ostaako ruokaa vai ei.

Eriarvoisuutta on paljon rahan takia, ei suomessakaan olla samalla viivalla vaikka onki ilmainen koulu, eläminen ei ole ilmaista koskaan.

Vierailija
55/66 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tuon ja kadun syvästi! 

Olen kotoisin vaatimattomista oloista, joissa ylimääräistä rahaa ei ollut. Aina painotettiin, että työtä pitää tehdä, ahkera pitää olla ja valtion elätettävänä ei saa olla. 

Tein töitä opiskelujen ohella koko lukioajankin. Siivosin liiketiloja ja istuin lähikaupan kassalla. Lukion jälkeen sain paikan yliopistosta ja jatkoin samaa. Minulla ei ollut esimerkiksi vapaata viikonloppua lähes kolmeen vuoteen. Sitten tuli yksi viikonloppu, jolloin toinen päivä oli vapaa.

Poltin itseni loppuun ensimmäisenä opiskeluvuonna. Opinnot alkoivat tökkiä, jatkuvaa väsymystä, unettomuutta, rytmihäiriötä jne. En ymmärtänyt edes mennä lääkäriin, mutta onneksi tajusin itse että en vain enää jaksq. Lopetin kaiken työn teon kahdeksi vuodeksi, enkö hakenut edes kesätöitä.

Uskalsin hakea töitä vqstq toiseksi viimeisenä opiskeluvuonna ja lyösin onneksi paikan, jossa oli vain muutama tunti viikossa. 

Valitettavasti olen maksanut oppirahoja tästä myöhemmin työelämässä. En osaa sanoa ei, otan liian paljon työtä itselleni ja valitettavasti myös työnantajat kaatavat mielellään vain lisää hommia niille ahkerille, jotka eivät koskaan kieltäydy eivätkö ole sairaita. Yksi burn out työelämässä on takana enkä toista hakua kokea.

Omista lapsista osa on jo yliopisto-opikelijoita ja olen koko ajan tuntuosarvet koholla, että heillä on aikaa myös palautumiseen.

Vierailija
56/66 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hienoa, että vanhemmat ovat mahdollistaneet kaiken saatavan säästämisen. Säästäminen on yllättävän helppoa, kun ei ole asumis- tai ruokakustannuksia.

Tää on samaa kamaa kuin taannoin joku vastaava oli saanut kerättyä suuren sijoitusrahat opiskeluaikana. Ainoa vaan, että jossain kohtaa luki lyhyesti, että isä oli lahjoittanut ensimmäisen 60 000 euroa sijoitettavaksi.

Tai se toinen, joka sai valtavasti säästöön kahdessa vuodessa, kyllä kuka tahansa onnistuu, kun vain on tahtoa ja itsekuria. Seuraavaksi luki, että hän muutti siksi ajaksi mummon luo, ja mummo maksoi asumisen lisäksi myös ruoat ja hygieniakustannukset. Siitä vain kaikki tekemään perässä! 

Vierailija
57/66 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ookoo. Mistä 16-vuotias löytää ylitöitä? Ehdotan niitä heti opiskelut aloittavalle nuorelle.

16 vuotias asuu vielä kotona ja on vanhempien vastuulla joten älä saivartele.

Ei todellakaan asu. Etenkin pieniltä paikkakunnilta tuossa iässä on pakko muuttaa pois, jos haluaa opiskella enemmän kuin peruskoulun. 

Silti vanhemmilla on elatus vastuu alaikäisestä.

Harva 16-vuotias haastaa vanhempansa tästä oikeuteen, tai edes ymmärtää, että voisi niin tehdä. Usko pois, on paljon vanhempia, joiden elatus loppuu tasan siihen, kun lapsi painaa oven kiinni perässään, eikä heillä välttämättä olisi edes varaa maksaa toista vuokraa eri paikkakunnalla opiskelevalle lapselle. Lapsi saa luvan ottaa opintolainaa, ja elää sillä. Voin sanoa, että se leipä ei ole leveää. 

Vierailija
58/66 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijoita on muuallakin kuin yliopistoissa. 

Vierailija
59/66 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät opiskelee ja yöt töissä?? Ok tuohon ei pysty aikuisetkaan mutta nuorilta tätä vaaditaan???Miksi?

Omat lapseni ovat tehneet töitä 15v lähtien ja koko opiskeluajan rahoittaakseen opiskelunsa ja elämänsä. Ei öisin vaan illat ja viikonloput 15-20h viikossa. 

Opiskeluajan pitäisi olla rentoa ja mukavaa eikä taistelua toimeentulosta. Kuitenkin opiskelijat ovat tulevaisuuden veronmaksajia joten yhteiskunnan pitäisi tukea ja kannustaa kaikin tavoin!

Omatkin lapset kaikki hyväpalkkaisia veronmaksajia tänään.

Vierailija
60/66 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaaa, siis tässä aloituksessa olikin kyse ainoastaan yliopisto-opiskelijoista? 

On paljon muitakin opiskelijoita.