Mitä viedä yökylä paikkaan tuliaisiksi?
Ollaan menossa koko perhe 2+3 viikonlopuksi miehen serkulle. Ollaan nähty aina parikertaa vuodessa ja ollaan hyvissä väleissä. Ja heilläkin on 2 saman ikäistä lasta.
Mutta nyt mulle tuli ongelma. Mitä viedä mukana? siis ruokaa, kuluttaahan meidän porukka aika määrän syötävää kolmessa päivässä.
ajattelin nyt ainakin ne perinteiset pullat, kahvit, makkarat ja sauna juomiset niin lapsille ja aikuisillekin. Mutta mitä muuta? Ihan leipää ja jauhelihaako?
Vinkkejä! Kiitos!
Kommentit (23)
Aika usein vien myös lapsille vaatteita ja aikuisille ruoka/juomapuolta. Kodin tilpehöörit, kuten kynttilät, patakintaat, vaikka Muumi-kupit koko perheelle, tyynyliinat, saunatuoksut jne.
Jos on kutsuttu vkl-vieraita, mä ainakin haluan itse hoitaa tarjoilut silloin.
Minä toivosin tuliaisiksi jotain sellaista, mitä ei välttämättä tarvitse tarjoilla heti silloin. Jauhelihapaketti tuntuisi siltä, että sitä pitää tehdä nyt. Yleensä mä suunnittelen tarjoilut jo etukäteen. Juomia voi tuoda, limuja yms.
Vaikka kahvia, viiniä (no tosin tämä luultavasti avattaisiin illan edetessä.. :), joku hedelmäkori olis kiva, lapsille jotain kivaa, vaikka illaksi dvd-leffa ja sen kylkeen joku karkkipussi, niin saisi aikuiset jutella sen ajan omiaan, joku kiva esine, voi olla hyötykäyttöinenkin. Jotain pientä tuliaista.
Se mistä oikeasti ilahtuisin, olisi se, jos vieraat toisivat omat lakanat, ettei tarvitsisi pestä viiden hengen lakanoita kahden käyttöyön jälkeen. Kuivaustilat on niin pienet..
Ruoka on paras mökkituliainen - varsinkin jos kaupat ovat kaukana. Viekää jotain hyvin säilyvää, jos mökillä on pieni jääkaappi tai luulette isäntäperheen varanneen runsaasti tarjottavaa. Tai sitten sopikaa yhdessä tuovanne osan tarjoilusta itse.