Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle iski sitten flunssa kuumeineen joka on jo muissa ollutkin tai edelleen mies on kipeänä ja esikoinen hieman yskii. Olen valvonut viime yön ja muutenkin alkaa väsymys ottamaan voimille. Neljään viikkoon olen nukkunut ehkä viisi yötä aamuun (n.klo 4.30 saakka) ja muuten menee yöt kukkuessa. Päivällä otan torkut kun lapset on vielä hoidossa mutta silti väsymys vaivaa viimeistään iltapäivällä. Ja nyt kun iski flunssa niin kahta vähemmän nukuttaa. Yskittää, limaa on keuhkot täynnä ja joka lihasta särkee. Että onpa ihana olo!! Onneksi tämä tuli nyt eikä lähellä laskettua aikaa, miten sitä flunssassa jaksaisi synnyttääkään kun veto on pois.

Että siinäpä tämän aamun valitusvirsi :) Anteeksi.

Muuten omaan napaan ei uutta, odotan innolla huomisaamun neuvolaa jossa ultrataan perätilan vuoksi.

Turvotus on lisääntynyt, sormet on kuin nakkimakkarat. Kamalan näköiset. Toivottavasti pissa on puhdas.

Joku kyseli Tuttelista. Minä ainakin ostan muutaman purkin varalta jos maito ei ole vielä noussut tai jostain syystä sitä ei tulisikaan. Pitäähän pikkuisen ruokaa saada ;) En ole kyllä katsonut vielä niitä päiväyksiä mutta eikös ne aika pitkään säily avaamattomana.

Ja vaippapaketin ostan myös. Äitiyspakkauksen vaipat on meillä jääneet aina käyttämättä kun ovat niin pieniä. Ainakin nelikiloiselle vauvalle. Nytkin annoin tytölle ne nukkeleikkeihin ja hyvin palvelevat. Itselle pitää ostaa myös vielä siteitä mutta odottelen sen vielä kun en tiedä tuleeko sektio vai kääntyykö vauva.

Zeldatar 35+1

Vierailija
2/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANAN;

Käy ostamas raakapakastepullia ja kermaa ja hilloa.. :) nopeeta ja kivutonta.

Uskotko et jos toi tuleva jäiskin teidän vikaks muksuks (en tiedä uskoisko tuota..) niin saat sen pumpun kyllä myytyä. Aina on joku joka tarttee..tuskin se kaappiin jäis seisomaan.

( . ) Puksu taitaa nukkua..eilen oli taas kova meno päällä, nyt hiljasta. Liekö tyyppi kääntyny taas jotenkin - toivottavasti ei!! Jotenki se tuntuu nyt niin oudolta, eikä aamulla voinu YHTÄÄN kääntyä selälleen kun kivisti niiiiin paljon että teki mieli huutaa. Aiemmin mukelo on tuntunu oikeen kyljen suuntasesti - peppu rinnan alla ja selkä kylkeä pitkin alas..nyt äsken kun seisoskelin niin tuntu että " yläosa" on tyhjää ja Puksu iiisona pallona siellä alhaalla..ties miten päin. Voi kämmi jos se nyt menee kääntymää!

Lisäks mä oon ihan tukossa..join eilen kun hullu ja ravasin vessassa kahta kauheemmin, jalat oli illalla puupökkelöt (muodon niistä vielä sentäs erotti). Nyt tuntuu että vatsa halkee jos sieltä ei tuu mitään ulos..älkää nyt vaan sanoko että ummetus kuuluu loppuraskauteen? Voi räkä..tarttee mennä ettii porkkanoita ja toivoa parasta..

Tappert ja Puksu 35+0 *POKS --miestä ootellessa " vapaan" viettoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kertaa juoksin yöllä vessassa ja supisteli....

Mies totesi ihanasti että se on nyt tätä....

Joo-onneksi ei oo" liian" kauan enää jäljellä=)

Puuenkulille,miksei muillekkin.

Maitohappobakteereista.Aika kumma käyttöohje.Ehkä suunnitellussa sektiossa sitten voi ennakoida 2 viikkoa ennen tai sitte täytyy olla aika tietäjä=)Mutta asiaan...

Olin viitosta odottaessa mukana tyksin tutkimuksessa äidin ravitsemuksen ja mhb vaikutuksesta vauvan suolistoon ja allergioihin.

Sain ravitsemus ohjausta ja oikeen tuotteita käyttööni(puuroja juustoja,levitteitä ym)Sekä monta purkkia kapseleita jotka olivat joko maitohappobakt tai lume lääkettä.

Anyway,allergiaa tai koliikkia ym suolisto-oireita ei pojalla ollut syntyessä.

Silloin mhb syöminen aloitettiin rv 10 ja jatkui täysimetyksen ajan.

Itse olen nyt syönyt mhb ihan alusta asti ja uskon niiden suotuisaan vaikutukseen.Syötän niitä myös 9v tyttärelle jolla atooppinen iho koska on uusia tutkimustuloksia siitä että lievittävät atopiaa.Paremmin imeväisikäisellä mutta miksei isommallakin.Eipä ainakaan mitään vahinkoa voi aiheuttaa=)

Tutkimus tulokset tästä kyseisetä tutkimuksesta osoittivat että maitohappobakteereilla on suotuisat vaikutukset vauvaan jo odotusaikana(olisko ollut lastenlääkäri/professori Samuli Rautava,joka tutkimusta teki)

Kannattaa vaan aloittaa syömään,oli sitten rv 10 tai 39=)

Möyryntää masussa,öh ja köh!Punkee peppua rintalastan alla,huh ja puh.

Aamukahville käy tie!Moi!

L+5+rv 33+

Vierailija
4/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se mies sitten lähti, ikävä iski ja koti tuntuu tyhjälle. Onneka äiti tulee tänään, niin saa aikuista seuraa.

Papu:Mun ei ole pitkään aikaan tarvinnut noita liikkeitä tehdä, kun mulla toi selkäkipu on hellittänyt. Tue itses tyynyillä, polven/masun alle ja selkäpuolelle. Liike ei sais kovasti sattua, vaan pitäis olla sellasta vedon tunnetta.

Korvikkeista: Vinkki: Tutteli haisee ihan järkylle, kun vauva sen puklauttaa (jos puklauttaa), mutta Nan ei haise pahalle. Edell. nlaterkka kertoi ja kyllähän toi on itsekin tullut kokeiltua.

En sitten kertonut miehelle siitä hoitolaukusta, kerron sit joskus ;)

( o )Hipulla on selvästi ahtaampaa, mutta onneks kuitenkin liikkuu säännöllisesti. Eilen illalla sanoin miehelle, että sais jo syntyä ja hän hymähti, että kuulostaapa tutulle. Itse en kyllä muista kuopuksesta olleeni kärsimätön, no aika taitaa kultaa muistot.

Leanna: vai 5 kertaa vessassa, mulla toi on ollut viime aikoina kans ihan normaalimäärä, enkat on varmaankin 7-8 (vois tietty hillitä tota vedejuontia, mutta kun on niin kova jano).

Rauhallista pyhää kaikille

-m- ja Hippu rv35+4

Vierailija
5/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on veto pois, todellakin!! Juuri kun kehaisin, että ollaan flunssalta säästytty... Olisi pitänyt olla hiljaa!! Esikko on nuhassa ja mullakin on nuha, kurkku karheena ja ihan kuumeinen olo!! Mälsää!! Onneksi miehelläni on vielä huominenkin vapaapäivä, joten on mun apuna täällä kotona...

Pojan laitoin päiviksille ulos, sillä ei nukahda kirveelläkään sisälle... Mutta nyt ei ole kovia pakkasia, joten luulisin ettei ainakaan kipeämmäksi ulkona nukkumisen takia tule.

Mä nukuin yön todella huonosti, tai no huonosti ja huonosti. Muuten kyllä nukutti, mutta veskissä ravasin yön aikana viisi kertaa. Viiden aikoihin sitten siirryin vierashuoneeseen nukkumaan. Teimme pojan kanssa vaihtokaupat; hän nukkui isin vieressä ja minä korsnotin hänen huoneessaan... :) Se on outoa, että minä saan aina vierashuoneessa nukuttua miljoona kertaa paremmin, kuin omassa sängyssä. Esikkoa odottaessa nukuin vierashuoneessa joka yö raskauden lopussa... ja nukuin kuin tukki... :)

Napaan ei mitään suuria muutoksia. Mitä nyt supistelee, välillä aika kivuliaastikin ja liitoksia painaa todella paljon... Nyt ei ole turvottanutkaan moneen päivään ja nilkkani ovat ihan entisellään!! Tässä raskaudessa mua on vaan turvottanut sormia ja lyhtypylväsjaloilta olen säästynyt!!

Tappert: Mä annan sulle vinkin: Pakkaa sairaalakamat reppuun. Sairaalassa on niin pienet kaapit henkilökohtaisille tavaroille, ettei ns. fitnesskassi sinne ainakaan mahtunut!! Mulla oli viimeeksi tavarat sellaisessa ja se kassi oli koko ajan siellä tiellä. Mun petipaikka oli ikkunan vieressä, mutta silti. Mä hermostuin siihen ainaiseen kassin siirtelyyn ja nyt ajattelin ottaa repun. Sä yllätyt, kun näät miten ahtaat tilat niissä huoneissa on... :)

Mulla on siis sairaalakassi edelleen pakkaamatta... Ajattelin pakkailla sen nyt tulevalla viikolla. Tosin tiedän jo aika tarkkaan, mitä otan mukaan. Liivisuojia, yhdet uudet imetysliivit ja edestä aukeava yöpaita pitää vielä ostaa. Sairaalan vaatteet ovat niin julmetun hiostavia, että jouduin viime kerralla soittamaan äidille ja pyytämään häntä tuomaan mulle ihan puuvillaisen oloasun. Hiki nimittäin valui ihan solkenaan niissä keinokuituisissa rytkyissä...

Mutta nyt meen lepäämään!!

Hanna

Vierailija
6/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja Nessuja kuluu.

Tappertille tuosta ummetuksesta. Kyllä se vaan niin on, että ummetus on varsinkin tässä lopussa kaikkein ikävintä. Mahaa vääntää mutta mitään ei tule ulos. Ostapa pussillinen luumuja ja koita auttaisiko. Myös lasten Piltti luumusose on hyväksi havaittu. Näitä pussiluumuja ne synnärilläkin syöttävät synnytyksen jälkeen jotta maha toimisi :)

Minä jouduin jättämään ne rautatabletit. Viikon söin Obsidania ja mulla meni vatsa sekaisin ja kamalat ilmavaivat. Ei voinut enää olla. Maitohappobakteereista olen minäkin kuullut mutta en voi niitäkään ottaa kun olen yliherkkä. Joten noudatan äitipolin lääkärin neuvoa, että lihaa, paljon vihreää ja maksaa. Tässä vaiheessa kuulemma maksan syöntikään ei iso rikos ole =) Verilettuja tuossa jo syötiinkin yksi päivä ja olipas hyvää valkokastikkeen ja perunoiden kanssa.. nam.

Tosiaan, minäkin turvaudun sairaalaan lähtiessä reppuun. Kaapit on tosiaan pieniä eikä siellä nyt kovin ihmeitä tarvitse mukaan. Isä voi sitten tuoda jos jotain puuttuu. Mulla on tuollainen näppärä hoitoreppu jota hyötykäytän muulloinkin. Esikoisen kanssa ostin hoitolaukun mutta kun toinen syntyi pienellä ikäerolla niin tuntui ettei mahdu hoitolaukku enää olalle näiden lasten kanssa. Sitten ostin hoitorepun ja olen ollut tosi tyytäväinen. Tuossa se odottaa... liivinsuojat, imetysliivit, puhtaat pikkarit ja paita sekä vauvalle tutti ja oma harso on pakattu. Muut heittelen sitten mukaan kun lähtö tulee.

Suklaalevy pitää kyllä ostaa vielä, sitä tarvii :)

Poika lähti isänsä kanssa jalkapallotreeneihin ja neitokainen jäi pelaamaan xboxia. Minun pitäisi mennä laittamaan ruoka uuniin. Mies lupasi viedä lapset iltapäivällä pulkkamäkeen. Sanoinkin, että lähden mukaan ja otan koirat niin voin samalla heittää pikkulenkin. Mutta ei kuulemma käy, on niin liukasta. Ei laskenut minua aamullakaan pissattamaan koiria. Ylivarovainenko??

Zeldatar 35+1

Ps. Muistatteko kun kirjoiteltiin viikoilla 5+ tai 6+... nyt on tullut jo isompi numero eteen.

Vierailija
7/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muuten nukun edelleenkin tosihyvin, silloin kun käyn veskissä on kaikenlaisia kipuja, mutta vian liikkuessa ja tietenkin nyt on vähän ankee olo kun on flunssa päällä. Mutta ei unensaanti vaikeuksia. Tosin aina ollut sama juttu, eli jos väsyttää minä nukun (paitsi jos mies on pios kotoa)! Viime yönä oli masusa käännytty ihan jotenki hassusti, aamulla maha oli ihan eripäin, mutta nyt aamusella tuntui taas kääntyvän takaisin " omalle paikalleen" .

Korviketta aion ostaa varalle varmaankin NANia. Edelleenkin näyttää olevan yleinen käsitys se(palstoja selailtuani), että tuttelista menee lapsilla maha kipeäksi, mutta luulen, että tuokin on yksilöllistä, joillakin menee ja joillakin ei. Minua esim neuvottiin neuvolassa aikoinaan kun lapsi oli melkein kaikelle pienenä allerginen, että kanan liha on mietoa, sitä voi lapset syödä ja niinpä me sitten viikko oltiin sairaalassa, kun lapsen suolisto paloi verille siitä " miedosta kananlihasta" . Jälkeenpäin on käynyt ilmi, että poika on vain yliherkkä. Allergioita ei enään ole, mutta jos lapsi vetää pari ruisleipää ja siihen tuoremehun päälle niin jopa on masu kipeänä. Mutta enpä minä itsekkään voi paljoa ruisleipää syödä, niin hyvää kuin se olisikin! Herkkämahaisia ollaan molemmat ja mieskin on omalla tavallaan. Aika hassua kun kaikille maistuisi voimakkaasti maustetut ruuat ja sitten kaikki kärvistellään maha kipeenä jos syödään oikein voimakkaasti maustettua ruokaa.

Tästä sitten kätevästi niihin maitohappobakteereihin, itselläni on niitä aina kaapissa, kun todellakin jotkut ruuat vain ärsyttää mahaa enemmän kuin toiset ja lapsellekkin niitä syötän toisinaan kuuriluontoisesti. Atopiaa on minulla ja pojalla, joka nyt uudessa talossa/kunnassa ei ole niin paljon vaivannut, johtuen erilaisesta vedestä ja nyt tietenkin phtaasta talosta. Ei ole hometta, eikä kosteusongelmia, eikä ainakaan kuiva sisäilma.

Turvotusta ei ole ollut, tai ainakaan en koe mitään lievää sormien turpoamista niin pahana, kun vertaan siihen minkälainen turvotus vaivasi edellisessä raskaudessa noin viikolta 26 asti. Tosin en voi enään kutoa, kun vasen käsi puutuu niin kovasti, että sitä alkaa pakottamaan ihan tajuttomasti.

Tavarat alkaa olla meillä valmiina, ostoslista on, jossa on loput tarvittavat; korvike ja vaipat ja apteekkista ostettavat, eli jos " hätä" tulee niin mies voi hakea ne ihan itsekkin. Hoitolaukku tulee vaunujen mukana, jotka odottelee kaupassa, että ne haetaan sieltä. Amme löytynee heti kaupasta kun sitä tarvii. Amme, kylpylämpömittari ja hiusharja on sellaiset " puuttuvat" , mutta eiköhän tuo mies selviä niiden hankkimisista jos ei keretä yhdessä hakea.

Mutta nyt taidan mennä hetkeksi levolle, kun ollaan lähdössä appivanhempien luo siirtelemään lehmiä... siis en minä niitä siirtele kun mies, mutta mennään mukaan, kun muuten jäisin yksin kotiin, kun poika tahtoo aina sinne navetalle mukaan. Tuleva karjatilallinen ?

t. punkeli rv 34+6 ja 36 päivää jäljellä...loppuu pian kesken nuo päivät!

Jääkaapissa olis vielä 7 laskiaispullaa... pitää kai ottaa ne mukaan, ettei tarvi yksin syödä kaikkea :)

Vierailija
8/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotusta,On=/

Nilkat varsinkin ja sormuksetkaan ei mene sormiin.Kiloja ei oo ku 10 tullut joten on todellakin turvotusta.Ei ole näin kovin ollut ennen.Täytyykin mainita neuvolassa...

Korvikkeet.En osta ennakkoon,aina niitä saa haettua.

Ja jos ja kun joudun niitä hakemaan on merkki ehdottomasti NAN.Tuttelipulautukset tosiaan haisee kamalalta!Ja tutteli muutenkin" raskaampaa" ,siinä kerma mukana kun NAN on pelkästään maito(rasvaton)-pohjainen.

Ennen en ole joutunut korvikkeisiin turvautumaan alkumetreillä vaan vasta sitten yli 6kk iässä.Tylsää sekin kyllä ollut kun lapset lopettaneet imemisen ihan itsestään siinä 6kk-8kk iässä ja vielä ei voi tarjota tavallista maitoa ja jouduttu siirtymään korvikemaitoihin.

Nyt toivon että tämä yksilö viihtyisi rinnalla sinne liki vuoden ikään ettei pulloja tarvittais missään vaiheessa.En tiedä miksi lapset ovatkin aiemmin vieroittaneet itse itsensä niin aikaisin(tai no esikon ymmärrän kun tulin raskaaksi hänen ollessa 6kk ja sanotaan että maidon maku muuttuu raskaushormooneista)Mutta nämä taas asioita joista en voi päättää ennakkoon,toivoa vaan=)

Sekavaa sepostusta,sorry..

Vierailija
9/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja johtuu tasan tuosta meidän nuorimmaisesta joka ölisee yöt läpeensä ja valittaa kipeitä korviaan.Mutta nyt jo voiton puolella, kun kuuri päällä.Ja vessassa viime yönä vain 8krt...että alkaa jo ottaa voimille.

Kuten muutamalla muullakin, minullakin kaikki kassit pakkaamatta.Pakkaan viimeistään sitten, kun ensimmäinen napakka supistus tulee, nimittäin toisen jälkeen on jo lähdettävä, sen verran nopeita olleet mun synnytykset.

Mutta edelleen kasassa kutakuinkin, lähden ottaan lihan uunista ja laittaan ruoan loppuun.Sitten levolle ja synttärikekkereille.

uupu rv 36+1 (viikko eteenpäin, niin esikoinen oli syntynyt)

Vierailija
10/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille. väsymys vaivaa täälläkin ja on veto pois-fiilis. yöt saan aika hyvin nukuttua. illalla ennenkuin nukahdan täytyy pari kertaa käydä vessassa ja yöllä ehkä yhdesti. joko kerta kun kylkeä käännän herään, mutta nukahdan onneksi uudelleen.

masussa on aika ahdasta, mutta se ei vauvan liikettä hidasta. pahalta tuntuu nuo liikkeet, joita on jatkuvasti ja ne on voimakkaita. liikkeelle lähteminen (sängystä/sohvalta nousu) on hieman hidasta :)

jollakin (aika monella...) tuntui ummetus vaivaavan. suosittelen luumupilttiä, ainakin mínulla toimii hyvin ja aika pian!

alkuimetykseen suosittelen kaalinlehtiä. esikoisen aikana, kun maitoa ei tuntunut irtoavan ja kun rintoja pakotti, olivat kaalenlehdet tärkeitä! auttoivat yllättävän hyvin!

ei nyt tämän enempää...anniliinu

Vierailija
11/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä nukutteli esikoista 2 tuntia, kun hän päätti herätä aamuyöllä ja kokonaan hän heräsi sitten seitsemältä! Nyt nukkuu onneksi päikkäreitä niin saa äiti huilata.

Maitohappobakteereista: Mietin, että onko gefilus-mehulla samanlainen vaikutus kuin kapseleilla, kun kapseleiden nieleminen on niin ikävää? Poika oli niin mahavaivainen, että vois tuota maitohappobakteeria kokeilla, vähän se mahan väänteitä helpottikin kun antoi vauvalle maitohappobakteerin maidon seassa.

Nannia olisi tarkoitus ostaa valmiiksi, mutta osaa sen mieskin ostaa jos mä en muista tai kerkee, tutteli ei ainakaan mun pojalle sopinut, eikä se ole veljenlapsillekkaan sopinut.

Eilen illalla kun miehen kanssa juteltiin, niin se sanoi ettei tää tulokas kyllä pysy massussa loppuun asti. Saapa nähdä. Mä oon asennoitunut niin, että mä kärvistelen supistelujen kanssa yli lasketun ajan ja vaavin pää roikkuu polvissaa ja painaa julmetusti :).

Kassit olisi tarkoitus pakata lähempänä laskettua..

Tappi: Mullakin meinas tuo maha mennä jumiin, kävin ostamassa muromysliä ja sitä pistellyt napaani, sen jälkeen on vatsa toiminut.

möhkis ja tiitiäinen 33+2

Vierailija
12/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nää viikot vaan vilisee silmissä!!! No, tän mahan kanssa alkaa olla jo ihan toivottavaakin :)

Olo on ollut ihan hyvä, pikkasen tullu supistuksia... sellaista menkkamaista kipua välillä illalla. Oon taas jaksanu ihan suht hyvin, eilen mm. siivottiin ja tänään miehen sisko poikkesi kummipoikaa katsomaan ja illalla tulee vielä yksi ystävä kahville. Nyt siis jaksaa ottaa vieraitakin vastaan, muutama päivä sitten ei olis kyllä jaksanut... oli jotenki veto vaan niin pois!

Masussa on tapahunut joku ihme rauhoittuminen, taikka sit alkaa tosiaan olla siellä senverra ahtaat oltavat. Kyllä se illalla siellä työntelee ja pariin otteeseen päivällä, mutta muutoin jotenkin tosi paljon tuntuu nukkuvan masussa. Oon huomannu, et tää kaveri on muuttunu sikeempi uniseksi... siis ei herää enää mm. vessareissuihin yöllä ja kuopuksen itkuihinkaan kovin herkästi. Ja hyvä niin!!! Kun olisikin sellainen sikee uninen kaveri :) Meillä tätä hälinää ja ääntä meinaa riittää ja herkkäuninen vauva tulis kai hulluksi!

Perjantaina olisi meillä aika äitipolille ja päässään näkemään meidän pikkuista masussa :) On se vaan aina ihanaa!!!

Nyt kun sitten soittivat ja pyysivät paasto sokereiden vuoksi näytille, on ne paasto arvot (ja muutki) ollu tosi alhaisia :) Kiva se silti on tietää vähän suuntaa antavasti, että minkä kokoinen lapsi täältä olisi suunnilleen tulossa...

Tänään voisi olla reipas ja silittää noita pikkusia vaatteita. Mitään sairaala kassia en ole pakannut vielä ja osa tarvikkeistakin vielä uupuu. Tai siis meinasin ne pari purkkia korviketta kaappiin varuiksi ostaa ja vaippoja, sekä pyllypyyhkeitä pitää vielä ostaa.

Villapuvusta puuttuu vielä napit, ne on kyllä ommeltava tänään. Ei tartee sit osastolla niitä ommella ;) nyt jos ei sitä tee, niin se sitten kyllä saattaa jäädä tekemättä...

Meillä sitten otti ja meni pyykkikone rikki pari päivää sitten :( Että vähän orpo olo on, kun pitää kiikuttaa vanhemmille pyykkiä pesuun. Maanantaina toivottavasti saadaan kuulla, mikä sitä konetta vaivaa ja sit tiedetään että ostetaanko uusi vaiko korjautetaanko se vanha. Toivon kyllä et olis tosi rikki... et saatas uusi ja ISOMPI pesukone!

Uutena vuotena silloin hajos pakastin ja se nyt samalla siellä huollossa tutkittavana... että hyviä nää nykyajan rakkineet... kestäävät näköjään just sen 5v :(

Ihan kauhulla sitä tässä miettii et mikä menee seuraavaksi vaihtoon... Meillä kun aika saman ikäsiä nuo kaikki kodinkoneet... n. viitisen vuotta sitten hankittuja.

Ai niin... imuri.... se on kanssa samaan aikaan noiden kanssa hankittu ja siitä meni eilen " suullake rikki" . No siihen onneks saa hankittua uuden suullakkeen...

Mutta taidampa tässä ottaa pienet tirsat, ennen kun nuo lapset herää ja vieras tulee.

t. K@tju rv: 35+4

Vierailija
13/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin veto poissa... närästää, turvottaa, yöllä juoksetuttaa vessassa... (vali vali). Mutta yritetäänhän jaksaa vielä " vähän" aikaa, odotettavissa on kuitenkin mitä parhain palkinto meille kaikille!!!

Pikkuhiljaa näköjään alkaa maalismasutkin jakaantumaan, huih kuinka aika kulkee... Noobylläkin pieni tyttö, nyyh.

Tappertko kyselit jossainvaiheessa tukisukista? mulla on yhdet ns. lentosukat ja ne on kyllä olleet tosi hyvät. En ole muistanut/jaksanut viritellä niitä jalkoihin ihan joka päivä tai edes kerran viikossakaan, mutta niinä päivinä kun tietää joutuvansa olemaan enemmän jalkojen päällä, olen niitä pitänyt. Tilasin ne joskus muinoin Oriolalta. Niitä kun pitää, niin illalla ei ole ihan niin pökkelöt jalat.

Sairaalakassia täälläkin ollaan pakkailtu. Vielä sieltä jotain puuttuu, mutta ehkäpä sinne ennättää heittämään lähtöhetkelläkin jotain. Jos ei, niin mies tuokoon käydessään.

Millasia merkkejä teille on tullut lähestyvästä synnytyksestä? (nyt tai aiemmissa raskauksissa)vai onko niitä ollut? tuttuja juttujahan noi on tavallaan, mutta silti niistä haluaa kuulla yhä uudelleen...

Mulla on supistellut jo kauan, mutta pikkuhiljaa ne on jotenkin napakoituneet ja muuttuneet hieman kipeäksikin. Muutama päivä sitten " sieltä" tuli pieni limaklönttikin(!) ja sen jälkeen on tullut enemmän valkovuotoa, sellaista enemmän vetistä, jossa mukana selvää limaa (yäk, ja sorry inhottava kuvaus). Masukin on muuttunut sellaiseksi yhä tarkkarajaisemmaksi palloksi ja riippuu tuolla alhaalla. Kävelystä ei tahdo tulla mitään kun vihleksiii...

Rauhallisin mielin tässä kuitenkin ootellaan ja tähdätään sinne maaliskuulle, vielä tässä ei olisi mikään kiire synnyttämään.

Olikohan mulla vielä jotain muuta?

Lahopää ei muista... joten myöhemmin sitten.

Minnis rv 34+4

Vierailija
14/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ajatusta miten tämä synnyts käynnistyy? Mulla on sellainen hassu tunne, että multa menee vedet, mistä lie olen tällaisen saanut päähäni :). En varmaan sitten tajua lähteä sairaalaan kun synnytyssupistukset alkaa, kun odotan sitä vesien menoa :D

Vierailija
15/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin iski jo pieni paniikki tuossa pissalla käydessä, kun tajusin että LIMATULPPAA tuli sellainen peukalonpään kokoinen mötti! Siitä sen tietää (joku ehkä kysyy....) että on sellaista tosi paksua, sitkeää, voi olla veristä tai vihertävää kuin räkää. JAIKS. Joillain se lähtee ja synnytys lähtee siitä liikkeelle, toisilla lähtee sitä viikkokaupalla ja toisilla vasta synnytyksessä. Itsellä kun se lähti viikon sisään kokonaan, aukesin 3sormelle auki ja kohdunkaula lyheni kokonaan pois.

Kipeästi supistelee silloin tällöin ,mitään en saa tehtyä enää kun kaikki kyykistely ja kumartelu aiheuttaa kipua. Sormia särkee ihan hurjasti ja niitä on vaikea taivuttaa edes tämän kirjoittamisen verran. Eli tosiaan valitusvirttä riittää. En tosiaan tajua miten saan kodin siivottua ja laitettua vauvan tavarat kuntoon näiden viikkojen aikana. Ei todellakaan saisi syntyä vielä ainakaan 2 -3 viikkoon , sellainen kaaos täällä remontin keskellä meillä vielä on!

Anteeksi valitusvirsi mutta nyt vaan on niin kertakaikkisen kurja ja hankala olo. Liitoskivutkin alkoivat tänä aamuna oiken tosi voimakkaina heti, niin paljon vihloo alapään luita kävellessä, että ihan saa raahautua eteenpäin. Huh huh, ei ollut mitään tällaista lainkaan kun odotin esikoista......

Sandi ja jo 35+0

Vierailija
16/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aamulla sen verran hereillä et lähdin pojan kans mummille ja papalle ja sammuin kuin kynttilä siellä sohvalle.

Telkat ja kaikki vaan pauhas korvien juuressa,mut meikäpä ei niistä mitään välittänyt.Kun mä sitten heräsin oli poika laittanut tietokoneen,playstationin,dvd' n ja viel nintendonkin päälle,et aikast hyvin on tullut nukuttua...

Tappi; Jeh,kun jaksais tohon lähikaupallle asti tallustaa tai huomen sitten cittariin niin sais niitä raakapakaste pullia kotia.Mun poika vaan ei dikkaa kermavaahdosta pahemmin,et täytyy varmaan paastota eka aamupäivä et voi sit hyvillä mielin vedellä niitä kermapullia illalla alas..pitäisköhän soittaa jollekin joka tulis jakaan mun kanssa saman kohtalon?

Sitten huomenna mun poika leipoo päiväkodissa runebergintorttuja,ja päiväkodin tädit lupas mullekin naureskellen torttua jos tuun " oikeeseen" aikaan hakeen poikaa kotia.(Mulla on onnex suberhyvät välit poikani päiväkodin henkilökunnan kanssa...)

Nyt kuulema perunat kiehuu kattilasta hellalle,menempä pelastusretkelle.

Hanan

Vierailija
17/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNA_N;

Ei pelkoa etten olis tottunu pienen pieniin kaappeihin..mä oon treenannu vekaranjärvellä tavaroiden kaappiin ahtamista puolen vuoden ajan..kyllä sinne 25cm leveeseen (reilu 160cm korkee) kaappiinki mahtu kaikki puolen vuoden kamat..eikä tehny ees tiukkaa vaikka aluks pahalta näytti :) nimimerkillä -- vuosituhannen viimeisiä jääkäreitä.

ANNILIINU;

Selitä ne kaalinlehdet :) tyhmä ei tiedä..mitä hyötyä niistä on ja miten? Tahtoo tietää että osaa sitte kun tarttee..

HANAN;

Ahda vaan kaikki pullat kerralla turpiiniin..helpottaa kummasti laskiaispullahimoa, eikä tartte ihan heti uudestaan niitä kaipailla :) Eilen teki jo vähän pahaa pelkästään katsoa kun mies söi..mutta kyllä ne taas ylihuomenna maistuu mullekin :P

( . ) oma napa sanoo että nyt riittää, kävin miehen kans kävelee 4km:n lenkin - tai siis mies käveli koiran kanssa ja mä potkiskelin potkurilla..nyt tuntuu et tuli vähän liian pitkä lenkki..ei supistele eikä mitään mutta kaikki voima hävis kun tuhka tuuleen.

Ilmeisesti mun masussa on kanssa tila käymässä vähiin kun liikettä tuntuu vaan harvakseltaan, aamusella oikein säikähdin kun ei mitään ollu tuntunu koko aamuna, mutta kyllähän sieltä sitte aina jotain muksetta löytyy. Enempi myllerrystä kun potkuja.

Mulla on jotenki sellanen tunne et tää Puksutti syntyy ennen la;ta. Yhtään en tiedä miks, mutta siltä tuntuu..vaikkei mitään " oiretta" ole eikä taida olla edes laskeutunu, saati kiinnittyny..jotenki vaan on sellanen kutina - enkä kyllä suoraan sanoen pistäs yhtään pahakseni!

Laitettii vauvan " kotiutumis-vaatteet" yhteen kasaan - tai siis tungin ne sen iiison toppahaalarin sisälle kaikki, ja se sitte nostetaa myöhemmin turvakaukaloon - ei sitte miehen tartte tuoda kun kaukalo toppapukuineen niin on kaikki valmiina.

Sairaalakassia/reppua mitä lie..funtsin kans (se on jo jotain), mutta kun en mä oikein tiedä mitä siellä sitte niin tarvis..synnytyksee nyt kai neuvolakortin lisäks kamera ja jotain naposteltavaa (energiaa!!). Sitte osastolle jotain vaatetta itselle (verkkarit, sukat ja paita) ja siteitä, hiusharja ja hamppien pesuvehkeet, liivit ja liivinsuojia. Mitä sitä muuta..jotkut housut kotiinpaluuta varten..muutenhan nyt käy samat kuteet kun mennessäkin - paita ja takki jne..mies saa sitte roudata tavaraa jos tarvii.

Tappert ja alaselkäkipu lähtee nyt sohvalle makaamaa..

Vierailija
18/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, porukalla alkaa irrota limatulpat, älkää nyt vielä lähtekö synnyttämään ja jättäkö mua yksin tänne kärvistelemään! Voihan se vauva tosiaan syntyä useamman viikon päästä limatulpan irtoamisesta, mutta kaikki mun tutut on synnyttäneet kolme päivää limatulpan irtoamisen jälkeen! Joten Sandi, pistäpä vauhtia remontti puuhiin :).

Vierailija
19/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖHKÖF;

Miten mulla on sellanen kutina että me jäädään tänne kun muut lähtee yks toisensa jälkeen! Kyllähän mäkin veikkaan että Puksu ilmaantuu etuajassa, mutta ihan vaan niinku pari pvää tai max vko ennen la:ta. Nää hurjat jo limatulpista puhuu ja kipeistä supistuksista..ja laskeutuneista ja kiinnittyneistä muksuista ja...no, täälläpähän sitte ollaa :)

Taptap..yhä täällä

Vierailija
20/28 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kirjoittaa, että minä en meinannut kotiutumishousuja ottaa mukaan, kun maha on varmasti vielä niin iso, että äitiyshousut on parhaat päällä. Enkä ota mukaan omaa yöpukuakaan, sairaalavatteet kelpaa, eipähän ole omat veressä. Mukaan siis ajattelin ottaa hygienia tarvikkeet, kameran, imetysliivit, liivinsuojia ja kenties suklaata...