Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Harrison Fordilla jotain suomalaista sukutaustaa?

Vierailija
23.07.2024 |

Harri son - Harrinpoika.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi itse suomalaisista juuristaan.

https://www.tiktok.com/@esquire/video/7252327375206206762

Vierailija
22/31 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Katsokaa wikipedia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matt Damonilla on suomalaisia sukujuuria. Hånen isoisänsä on Yhdysvalloissa syntynyt suomalainen John Pajari, joka muutti nimensä myöhemmin John Walter Paigeksi. Isoisoisä Nils Pajari (sittemmin John Paige) muutti Kemistä Amerikkaan tiettävästi 1900-luvun alussa.

Vierailija
24/31 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on Calista?

Vierailija
25/31 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Katsokaa wikipedia.

Mistä lienevät saaneet päähänsä, että Harrison Fordilla olisi suomalaiset sukujuuret?

Vierailija
26/31 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi inttää, kun asia on helposti tarkistettavissa. Eli ei ole suomalaisia sukujuuria.

Onhan. Miksi et helposti tarkistanut?

Löytyy sukupuu netistä, eikä siinä ole suomalaisia. 

Onhan. Katso tarkemmin. Sinunkaan sukupuussasi tuskin on korostettu niitä romanimiehiä, joiden juttujen perusteella esi-äitisi antautuivat.

Minun sukupuussani ei ole mitään hävettävää, ja olen jopa ylpeä niistä. Suomalaisuus ei ole häpeä! Miksi Harrison Ford häpeäisi sukujuuriaan ja salaisi suomalaisuutensa? 

Vierailija
27/31 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leslie Mannilla, amerikkalaisella näyttelijättärellä, on suomalaiset sukujuuret.

Vierailija
28/31 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Harkimo ja Renny Harlin on sen serkkuja

Vierailija
29/31 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen isoäitinsä oli Lapuan Harrikkalaita. Muuttaneet Yhdysvaltoihin v. 1921.

Ellis Islandin (New Yorkissa oleva siirtolaisten vastaanottopiste) dokumenttien mukaan sinne tuli v.1921  maaliskuun neljäs päivä kolme suomalaista Harrikkalan kylästä Suomen Lapualta. Kaksi jäi New Yorkiin, mutta Harrisonin isoisoäiti lähti Michiganiin suomalaisalueelle ja sieltä myöhemmin Kanadaan Thunder Bayhin ( Ennen Port Arthur).

Hienoa, että saa tällaista tietoa. Kiitos. 

Kaikkea sita saa suomalaiselle uskotelltua. :D

Fordin veljekset:

" Their father was a Catholic of Irish descent,[11] while their mother was an Ashkenazi Jew whose parents were emigrants from Minsk, Belarus, then in the Russian Empire." Wiki.

Juutalaisuus periytyy aidin mukaan, ovat siis juutalaisia.

Vierailija
30/31 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auki toisessa ikkunassa Fordin sukupuu 5.sukupolvea taaksepäin. Irlantilaisia ja valkovenäläisiä ja Valko-Venäjän juutalaisia. Tuskin noista taaksepäin löytyy suomalaisia.

Tiedän henkilöitä (yleensä alkoholisoituneita paikallislehtien toimittajia), joilla on tapana keksiä kuuluisuuksille suomalaisia sukujuuria.

Miksi? On oikeasti aika mielenkiintoisia tapauksia, joissa suomalaisia ja heidän jälkeläisiään on päätynyt merkittäviin asemiin.

Vierailija
31/31 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrison Ford on tuttu näky kesäisin Lappajärven seutuvilla. Hänellä on siellä mökki. Usein olen Harrison Fordin kanssa ollut Lapuan Nakkigrillillä. Molemmat pidämme grillin porilaisista.

Kannibalismi on Suomessa rikos! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän