SOS! Vaginan sisällä tuntuu röpelöä/nystyöröitä...mitä voi olla?!
Tunnusteltaessa tuntuu kuin olisi jotain näppylöitä...yritin googlettaa, mutta en löytänyt mitään järkevää.
Kommentit (38)
Mene gynelle hyvä ihminen! Voivat hyvälaatuisia polyyppejä, mutta yhtälailla pahanlaatuista syöpää. Tai sitten vain normaali kohdunsuu? Jotain laskeumaa? Älä jää ihmettelemään, vaan selvitä asia lääkärillä.
Kondylooma, kipin kapin lääkäriin, HPV joka niitä näppylöitä aiheuttaa, aiheuttaa myös kohdunkaulan syöpää. (Ja kurkkusyöpää, jos tarttuu suuhun suojaamattomassa suuseksissä.)
Normi römpsä nyt vaan on täynnä kaikenlaista inhaa
Vierailija kirjoitti:
Mene gynelle hyvä ihminen! Voivat hyvälaatuisia polyyppejä, mutta yhtälailla pahanlaatuista syöpää. Tai sitten vain normaali kohdunsuu? Jotain laskeumaa? Älä jää ihmettelemään, vaan selvitä asia lääkärillä.
Juu, tarkoitus on mennäkin. Ahdistaa vaan tosi paljon kun havaitsin tuon
Kondylooma tai tippuri jos oot harrastanut suojaamatonta seksiä lähiaikoina.
Tällä palstalla on turha kysellä asioista, jotka voi selvittää vain gyneokologi tai vaikkapa tk:n yleislääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Kondylooma tai tippuri jos oot harrastanut suojaamatonta seksiä lähiaikoina.
Kondylooma on kuin herpes, että voi olla oireeton vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Kondylooma, kipin kapin lääkäriin, HPV joka niitä näppylöitä aiheuttaa, aiheuttaa myös kohdunkaulan syöpää. (Ja kurkkusyöpää, jos tarttuu suuhun suojaamattomassa suuseksissä.)
Tämä itsellekin tuli mieleen, tosin olen aika vasta käynyt testeissä. Voiko ne muutokset olla tulleet jotenkin aikoja sitten?
Ei mun vagina ainakaan ole mitenkään sileäpintainen, vaikka terve onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä itsellekin tuli mieleen, tosin olen aika vasta käynyt testeissä. Voiko ne muutokset olla tulleet jotenkin aikoja sitten?
HPV eli kondylooma ei näy testeissä, samoin kuin herpesvirus ei näy. Ellei oireisessa vaiheessa oteta muutoksesta erityistä näytettä näiden virusten osoittamiseen.
Sellaisia vaakasuuntaisia raitoja siellä kyllä kuuluukin ihan luonnostaan olla miehen iloksi, ne häviävät vasta menopaussin jälkeen. Eli jos ei ole selkeitä pyöreähköjä näppylöitä, vaan on sellaisia vaakasuuntaisia/poikkisuuntaisia raitoja, niin ne ovat ihan normaalia anatomiaa.
Ihan normaalia on. Aiemmat kommentoijat ovat varmaan miehiä tai niin lihavia naisia, etteivät vaginan lihakset tunnu.
Ootko synnyttänyt? Ootko seksuaalisesti aktiivinen? Kyseessä voi olla emättimen normaali anatomia, synnytyksen aiheuttama muutos, sukupuolitauti (kondylooma, herpes, kuppa) tai muu infektio tai esim polyypit tai patologinen muutos. Joka tapauksessa lääkärillä tai gynekologilla kannattaa käydä näyttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kohdunsuu ole vaginassa, vaan ylempänä.
Voiko kondylooman saada partnerilta joka ei ole omien sanojensa mukaan ollut suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä kenenkään kanssa ennen mua? Siis voiko kondylomaa tartuttaa jotenkin oireettomana, jos esim olisisaanut tartunnan vaikka syntymänsä yhteydessä?
Kysyn, koska muutoin eksäni on valehdellut tai/ja pettänyt mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HPV eli kondylooma ei näy testeissä, samoin kuin herpesvirus ei näy. Ellei oireisessa vaiheessa oteta muutoksesta erityistä näytettä näiden virusten osoittamiseen.
Testeissä rutiinisti katsotaan yleensä klamydia, tippuri ja kuppa virtsasta tai missä lie seksiä hinkutettu (peräaukko, nielu), hyvä lähetteen tekijä pyytää myös HIV näytteen verestä.
Herpes ja HPV on keljuja lymyilijöitä, kannattaa käyttää kondomia. Ne sitten diagnosoidaan lääkärintutkimuksen perusteella yleensä eikä rakkulanäytteitä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siis näy myöskään papassa?!
Olisin tosi kiitollinen jos joku voisi valistaa mistä voisi olla kyse ja onko toi jotain huolestuttaaa, jotenkin säikähdin, kun tuntuu niin inhottavalta