PIRKKALA, ja vanhemmat! Kenen lapset yöllä ulkona?
HaIn lapseni su - ma välisenä yönä töistä. Olimme n 2.30. Cittarilla.
Käytiin Pirkkalan Cittarissa ja alettiin ensin ihmetellä 30-40 nuoren parveilua toisella puolen Cittarin pihaa. Olivat liikkeellä jalkasin, skuuteilla, polkupyörillä ja menossa mukana pari mautoa. Nuorten ikä äkkiä veikaten 13-16.
Siirryimme touselle puolen Cittaria ja siellä parveili tyttöjä 2 - 5 hengen poppoissa.. Ikä alle 15v. Osa oli Tokmannin pihassa, osa hyppi keskellä tietä niin että autoilijat soitti torvea ja sai väistellä tyttöjä.
Lähdimme siitä neljän jälkeen ja nuoret jäivät vielä parveileen.
Vanhempana ihmettelen miten niin moni nuori on aamuyöstä ulkona
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Miksei kesälomalla voi olla yöllä ulkona?
Tampereen poliisi kehottaa olemaan liikkumatta yöllä ulkona, koska todennäköisyys tulla väkivaltaisen nuorisojengin hakkaamaksi ja ryöstämäksi on niin suuri.
Ei niitä saa käskee kotiin, ku voi tulla pahamieli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Pirkkalasta tullut Tampereen ongelmalähiö? Huumeita ja huippuosaajia?
Pirkkala ei ole Tampereen lähiö, vaan naapurikunta.
Pirkkala on kaupunki
Tää porukka tietää, että ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa ja olettaa, että ei ole korvausvastuutakaan. Yhdelle näistä tuli yli 3000 euron korvausvelvollisuus naarmuttamisesta, vakuutusyhtiö on jyrkempi vastapuoli kuin auton omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Pirkkalasta tullut Tampereen ongelmalähiö? Huumeita ja huippuosaajia?
Pirkkala ei ole Tampereen lähiö, vaan naapurikunta.
Pirkkala on kaupunki
Hervannassa on enemmän asukkaita kuin Pirkkalassa. Pirkkala on käytännössä Tampereen ongelmalähiö.
No höpsistä taas näitä muka-kauhistelevia kommentteja. Nyt on kesä. Iänkaiken tuon ikäiset on olleet lämpiminä kesäöinä ulkona "aamuyöhön". Itse olin 1980-luvulla ko. iässä, ja kyllä se oli jo silloin ihan normaalia niille nuorille, joilla ei sattunut olemaan kesätöitä. Jos piti aamulla nousta aikaisin töihin, niin muutti tietenkin asian.
Olitte siellä n. 2.30 ja lähditte neljän jälkeen? Mitä ihmettä itse siellä puolitoista tuntia notkuitte?
Vierailija kirjoitti:
Tää porukka tietää, että ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa ja olettaa, että ei ole korvausvastuutakaan. Yhdelle näistä tuli yli 3000 euron korvausvelvollisuus naarmuttamisesta, vakuutusyhtiö on jyrkempi vastapuoli kuin auton omistaja.
Ainahan autoja on naarmuteltu.
Vierailija kirjoitti:
Tämän tästä tulee vastaan ettei moni aikuinenkaan tiedä tätä eroa. Meillä päin kanssa tuli yhdelle penskalle yllätyksenä lasku ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsityövoimaako kannatat kun hait LAPSESI YÖLLÄ töistä.
Niin siis, aloittajan LAPSEN IKÄHÄN EI TULLUT SELVILLE. Jonkunhan on niitä muiden halveksumia töitäkin tehtävä, jotta itteensä parempana pitävät voi aukoo muille päätään.
Mullakin on lapsia, vaikka iät on jo 30+ ja hieman vajaa 30.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä saa käskee kotiin, ku voi tulla pahamieli...
Po. paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Olitte siellä n. 2.30 ja lähditte neljän jälkeen? Mitä ihmettä itse siellä puolitoista tuntia notkuitte?
Sehän tässä pointti olikin.
Menikö jotain ohi? Lapset 13v-> aamuyöllä ulkona. Omani olivat kyllä kotona viim 23 tuon ikäisenä ja hyviä kansalaisia niistä on kasvanut.
J ä t e sakki hilluu ostarilla yöllä. Kunnon väki yrittää nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Lapsityövoimaako kannatat kun hait LAPSESI YÖLLÄ töistä.
Tässä ap
Eikö sun lapset ole olleet töissä? Kyllä mun vaan. Ja ylpeä oonkin lapsestani 20v, joka tekee töitä kellonajasta huolimatta. Meillä ei kasvateta kelan tuilla eleleen ja silloin otetaan niitä töitä mitä tarjolla on. Ja mielummin haen lapseni töistä kuin vaadin käyttään taksia, kunnes hän saa autonsa takasin. Julkiset ei joka paikkaan ja joka aikaan kulje.
Tiedoksi kaikille, joille ei ole kotona teinejä tai ulkona yöllä hilluvia sellaisia:
Todella monet yläkouluikäiset viettävät kesäöitä ulkona ihan aamutunneille saakka.
Terkuin yläkoulun ope, joka on seurannut tilanteita jo kohta 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt selvää ettei tuon ikäisten lasten paikka ole kauppakeskuksen parkkihalli tuohon aikaan. Ei sitten pidä ihmetellä kun jotain sattuu. Vanhemmat ovat nykyään ihan pihalla. Ollaan lasten kavereita, lapsi tarvitsee vanhemmat eikä mitään kädetöntä tolloa.
Ei ap kauppakeskuksen parkkihallista puhunut vaan parkkialueesta eli piha-alueesta.
Nuorten iän arvioiminen on vaikeaa, joten mielestäni ikää on turha arvailla. Kautta aikojen teinit on kokoontuneet jossain. Mielestäni ihan normaalia, että nuoret näkevät toisiaan kesäaikaan jossain yleisellä paikalla ja kokoontuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö jotain ohi? Lapset 13v-> aamuyöllä ulkona. Omani olivat kyllä kotona viim 23 tuon ikäisenä ja hyviä kansalaisia niistä on kasvanut.
Se on ap:n arvio, että ovat 13 vuotiaita. Iän arvioiminen on vaikeaa, mutta pakkohan aloitukseen oli laittaa ikä, jotta saadaan kauhistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ap:n arvio, että ovat 13 vuotiaita. Iän arvioiminen on vaikeaa, mutta pakkohan aloitukseen oli laittaa ikä, jotta saadaan kauhistella.
Tässä ap
Juuri täyttävä 20v lapseni osasi aika lailla arvioida iän ja joku huusi siinä että "**** kun en saa ees mopokorttii viä" ja siihen jokuset kommentoi samaan tyyliin.
Itse olisin sanonut että 11-13v. Oma lapsen lapsi kohta 11, niin veikkaan että eiköhän hajua ole lasten ulkonäöstä korreloituna ikään.
Älä selitä omiasi pirkkalalaiselle. :D