Sveitsissä otetaan käyttöön uusi itsemurhassa avustava laite: Kun olet painanut nappia, ei ole paluuta
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010580685.html
Nitschken mukaan, kun ihminen on mennyt laitteen sisään, laite toteaa: Jos haluat kuolla, paina tätä nappia.
NAPIN painamisen jälkeen happipitoisuus laitteen sisällä putoaa 21 prosentista 0,05 prosenttiin noin 30 sekunnissa.
Laitteen voi aktivoida äänellä, eleellä, silmiä räpyttämällä tai napin painalluksella.
Napin painamisen jälkeen on Nitschken mukaan myöhäistä muuttaa mieltään.
Kun olet painanut nappia, ei ole paluuta, Nitschke vastasi.
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi kamala! Siis silmiä kun räpyttää, laite aktivoituu samalla tavalla kuin nappia painamalla? Sittenhän joku murhaaja voi pakottaa toisen sinne ja uhrin on jossain vaiheessa pakko räpyttää! 👀 👁
Tuosta saisi ainekset johonkin jännitysfilmiin à la Hitchcock.
Dont Blink. Kauhuelokuvatettereissa syksyllä!
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen laite pitäisi löytyä jokaisesta suomalaisesta kodista.
Osaksi hätävaraa.
Huvipuistohullu kirjoitti:
No täytyyhän siinä nyt joku hätäseis olla
Kyllä pitäisi, esim. vihreä nappi, jota sitten painettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitteessa on todennäköisesti typpikaasu säiliö, jonka kaasulla korvataan laitteessa oleva ilma. Paluuta ei todellakaan ole, koska typpikaasu ei tule pois elimistöstä sinne päästyään.
Aina pitää olla peruutus nappi
Miksi alapeukuttajat vastustavat peruutusnappia?
Vierailija kirjoitti:
Todella lapsellisia kommentteja vakavasta asiasta. Nitschke on kehittänyt tätä laitetta kauan ja käynyt esittelemässä sitä Suomessakin.
Samuel Colt kehitti ihan soivan pelin jo 1840-luvulla ja sillä on ollut varmaan miljoonia tyytyväisiä käyttäjiä siitä lähtien.
Miksi keksiä pyörä uudelleen?
Unohtakaa ne filippiiniläishoitajat. Tässä uusi apu hoitajapulan riivaamaan vanhustenhoitoon. Itse ainakin ennemmin kapseloin itseni kuin menen vaippapöksyissä syötettäväksi jollain hyytelöllä. Onko seuraavassa kapselin versiossa mahdollisuus krematorointiin myös?
Tämä kapseli on varmasti EK: n unelma.
Tällaisen itse käytettävän laitteen kohdalla poistuvat ainakin ne vastustavat argumentit hoitohenkilökunnan omantunnonvapaudesta. He eivät joudu osallistumaan ja avustamaan kuolemassa.
Toki jonkun on vainaja siivottava koneesta ja hoidettava eteenpäin, mutta sehän on tilanne kuoleman yhteydessä aina. Itse ei kukaan itseään kuoleman jälkeen hoitele.
Olen 100% varma, että tulevaisuudessa kyseiset kapselit ovat käytössä yleisesti. Automaatio ja tekoäly vie työpaikat, syntyvyyttä on rajoitettava. Vanhuksia pidetään jätteenä, samoin työttömiä, vammaisia, sairaita. Kaikki ns. hyödytön aines kapseliin. Onneksi olen jo 62v, eikä minulla ole lapsia. Maailma tuntuu menevän järkyttävään suuntaan.
Miksi pitäisi? Eihän "ysimillisessä buranassakaan" ole, vaikka sillä on iät ja ajat lukuisat ihmiset omakätisesti päivänsä päättäneet.
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia on ihmisoikeus!
En osaa sanoa itsemurhista ja muista mutta vanhalle syöpäsairaalle nasta juttu. Tuota voisi kehitellä vielä että koko homma viedään valmiiksi krematorion eteiseen.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa itsemurhista ja muista mutta vanhalle syöpäsairaalle nasta juttu. Tuota voisi kehitellä vielä että koko homma viedään valmiiksi krematorion eteiseen.
Muistaakseni saksalaiset kehittivät tästä ihan teollisen prosessin mutta keksijät palkittiin työstään Nürnbergissä lähinnä hirttotuomiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni saksalaiset kehittivät tästä ihan teollisen prosessin mutta keksijät palkittiin työstään Nürnbergissä lähinnä hirttotuomiolla.
Teollinen prosessi, mutta vapaaehtoisuuteen ei tainnut perustua, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen itse käytettävän laitteen kohdalla poistuvat ainakin ne vastustavat argumentit hoitohenkilökunnan omantunnonvapaudesta. He eivät joudu osallistumaan ja avustamaan kuolemassa.
Toki jonkun on vainaja siivottava koneesta ja hoidettava eteenpäin, mutta sehän on tilanne kuoleman yhteydessä aina. Itse ei kukaan itseään kuoleman jälkeen hoitele.
Joutuvat nostamaan liikuntakyvyttömän ihmisen laitteeseen ja sitten silmänräpäytyksella ihminen onkin valinnut lopun.
Vierailija kirjoitti:
On sitä automaattisesti itsensä peseviä vessojakin, Suomessa jopa.
Työpaikoilta suoraan kapseliin ja hei hei, ei tarvi eläkkeitä maksaa mokomille loisille eläkeläisille. ;/
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi, esim. vihreä nappi, jota sitten painettaisiin.
Ei siinä paljon ehdi painella jos vekotin poistaa hapen puolessa minuutissa. Ehkä napin painamisen jälkeen voisi olla 3 minuutin odotusaika ennenkuin laite käynnistyy jolloin olisi mahdollista katua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia on ihmisoikeus!
Tavoitteena olisi mahdollisimman sujuva prosessi. Laitteen kautta suoraan uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 100% varma, että tulevaisuudessa kyseiset kapselit ovat käytössä yleisesti. Automaatio ja tekoäly vie työpaikat, syntyvyyttä on rajoitettava. Vanhuksia pidetään jätteenä, samoin työttömiä, vammaisia, sairaita. Kaikki ns. hyödytön aines kapseliin. Onneksi olen jo 62v, eikä minulla ole lapsia. Maailma tuntuu menevän järkyttävään suuntaan.
Minäkin pelkään tuota.
Pilotti jakso. Ei pitkälle tarvii kaivella :D
Noita voisi laittaa puhelinkoppeina pitkin kadunkulmia. Olisi nopea palvelu. Futuramassa sai valita nopean sähkökäristyksen ja hitaan moottorisahan väliltä