Tekee mieli cocktailriisipiirakoita mutta ei oo voita. Mitä tilalle?
Pakastimessa olisi siis tuollasia piirakoita ja tekis mieli laittaa uuniin ja syödä. Mutta voi on loppu. Maistuisko hyvältä jos niitä valmiita piirakoita sivelis vaikka rypsiöljyllä? Juustoa ja leikkelettä ois niiden päälle sentään..
Kommentit (22)
Pelkkä juusto tai leikkele riittää.
Hummusta? Kermaviiliä johon ruohosipulia? Keitetystä kananmunasta tahna majoneesin kanssa?
Oliiviöljy on ihan hyvä. Munaakin voi laittaa.
Sienisalaattia
juustoa
keitetty kananmuna siivuina, ripaus suolaa
Kiitos vastauksista, uskallan siis laittaa uuniin kun ei välttämättä kerta tarvi sitä voita 😅 Oon vaan jotenki aina aatellu että ne nimenomaan tarttis sitä voita.. No kokeillaan miten käy 😄
AP
Tuorejuustoa käytän yleensä muutenkin
Salaattikastike leivällä tuuraa hyvin voita. Ehkä kananmunan lisäksi piirakoille?
Levitän yleensä voisula-maito-seosta päälle, kai siinä sen voi pystyisi korvaamaan öljylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä! Ne pitää kastaa ensin voisulaan ja latoa ristikkäin tarjoiluastiaan. Syömisvaiheessa riittää sitten juusto tai leikkele tai jopa molemmat. Öljy ja margariini myös ehdottomasti pannaan, ne pilaavat koko eväät, maku ei sitten sovi yhtään piirakoille.
Minä uitan ne aina maito-voi seoksessa paiston jälkeen. Jos ei ole voita, niin löytyykö jotain flooraa tms? Voi ne syödä voitelemattakin.
Kokeile Ap mieluummin pizzan tekoa niistä. Tarpeeksi rasvaista juustoa ensin ja sitten pizzatäytteitä ja uuniin. Kuivaksi jäänyt piirakka on kauhistus ja pyhäinhäväistys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä! Ne pitää kastaa ensin voisulaan ja latoa ristikkäin tarjoiluastiaan. Syömisvaiheessa riittää sitten juusto tai leikkele tai jopa molemmat. Öljy ja margariini myös ehdottomasti pannaan, ne pilaavat koko eväät, maku ei sitten sovi yhtään piirakoille.
Ne voi kastaa ensin maitoon. Edellyttää toki täysmaidon käyttöä. Tai maito-rypsiöljy-seokseen.
En ole koskaan mihinkään voisulaan kastanut, mutta päälle laitan munavoita.
Vierailija kirjoitti:
Minä uitan ne aina maito-voi seoksessa paiston jälkeen. Jos ei ole voita, niin löytyykö jotain flooraa tms? Voi ne syödä voitelemattakin.
Ei helevetti mitään Floroja, viimeistään siinä menevät piloille. Ennemmin vaikka kuivina, vaikka eivät olekaan niin hyviä kuin voilla.
Sellaista ihanaa herkkua, jossa on 357 kcal...
Vierailija kirjoitti:
Oliiviöljy on ihan hyvä. Munaakin voi laittaa.
Entä pıllua?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista, uskallan siis laittaa uuniin kun ei välttämättä kerta tarvi sitä voita 😅 Oon vaan jotenki aina aatellu että ne nimenomaan tarttis sitä voita.. No kokeillaan miten käy 😄
Mitä muuta kuuluu sinne vammaisasuntolan maanantai-iltaan?
Ei niihin tarvitse välttämättä voita! Ovat hyviä ihan kuivana.