Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi sille ettet kuluta? Suomen talous tarvitsee kulutusta jotta saame talouskasvua!

Vierailija
22.07.2024 |

Haluammeko että verotus pysyy nykyisenä eikä ainakaan nouse ja että verovaroin rahoitetut palvelut pysyvät olemassa? Silloin on kulutettava! 

https://www.hs.fi/talous/art-2000010580609.html

Kommentit (269)

Vierailija
41/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutan mutta harkitusti. Juuri mm. tilasin kotimaiset korvakorut. Mieluummin kulutan elämyksiin ja ollaan esim. tässä kesän aikana käyty niin miehen kuin ystävien kanssa ulkona syömässä, kahvilla, festareilla ja museoissa. Juuri ostin eräälle paikalliselle keikalle liput, ei ollut hinnalla pilattu kun pulitin kahdesta lipusta yhteensä 25e. Lisäksi syksylle on sadoilla euroilla hankittu keikkalippuja ulkomaille asti. 

Vierailija
42/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän joka pennin minkä pystyn matkustaakseni ulkomaille aina kun mahdollista

Niin minäkin ja nyt olen shoppailumatkalla Puolassa. Rahoilleni saan vastinetta. Suomessa tienaan ja kulutus = vain välttämättömät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki vielä olisi mahdollista korottaa palkkoja, mutta eiköhän kaikki täällä ymmärrä että tätä vaihtoehtoa c ei tulla käyttämään ikinä eikä missään tilanteessa.

No tuon takia Suomeen ei tule myöskään koskaan kapitalismin kannatusta, koska palkkojen maksuun ei löydy halukkuutta.

Otetaan mieluummin tosi kova verotus ja tuet on turvana. Tukiin voi aina luottaa. Palkanmaksajaan ei voi luottaa.

Haluavat vain ilmaista työvoimaa.

Siksi kapitalismi ei saa kovaa kannatusta tässä maassa. Ei ole koskaan ollut halukkuutta maksaa palkkoja. Tästä syystä myöskään työelämä ei ole ikinä ollut paratiisi.

Se on juuri näin. En muista ikinä että mikro- tai makrotasolla (eli siis työnantaja tai valtion tasolla) olisi ratkaistu ongelmia sillä, että työvoima voisi hyvin. 

Maailman tappiin asti kiristetään ja kiristetään. Työpaikallakin kaikki hyvät lähtee ja työntekijät sanoo että palkka ja olot on huonot, niin johto sivuuttaa tämän täysin ja kokeilee jos olojen huonontaminen ratkaisisi ongelmat. Ihan maksimissaan voi saada parin vuoden välein siivun kakkua työnantajan piikkiin.

Vierailija
44/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin ja nyt olen shoppailumatkalla Puolassa. Rahoilleni saan vastinetta. Suomessa tienaan ja kulutus = vain välttämättömät

Kunnes verotus nousee niin korkeaksi että ei enää matkustella tai tehdä mitään muutakaan.

Vierailija
45/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkat eivät nouse, verotus kiristyy, palveluita ja tukia leikataan. Miksi kuluttaisin?

Rahat siirtyvät muualle säästöön ja sijoituksiin. Olen päättänyt lopettaa kulutuksen Suomessa tyystin, kaikki rahat menevät ulkomaille. Ainoastaan pakolliset kuten ruokaostokset pysyy yhä Suomessa. Ehkä siihenkin tulee tulevaisuudessa muutos.

En kuluta myöskään, koska hallitus käyttää rahat turhuuksien kuten tunnin junaan. Suomalaiset ei saa muuta kuin leikkauksia ja hintojen korotuksia

Vierailija
46/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutan vähemmän tavaroita ilmaston vuoksi, kuluttaisin enemmän (suomalaisia) palveluita, mutta rahat menevät suurimmaksi osaksi vuokraan ja ruokaan. Sekä bensaan jotta pääsen töihin. 

Vierailija
47/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki vielä olisi mahdollista korottaa palkkoja, mutta eiköhän kaikki täällä ymmärrä että tätä vaihtoehtoa c ei tulla käyttämään ikinä eikä missään tilanteessa.

No tuon takia Suomeen ei tule myöskään koskaan kapitalismin kannatusta, koska palkkojen maksuun ei löydy halukkuutta.

Otetaan mieluummin tosi kova verotus ja tuet on turvana. Tukiin voi aina luottaa. Palkanmaksajaan ei voi luottaa.

Haluavat vain ilmaista työvoimaa.

Siksi kapitalismi ei saa kovaa kannatusta tässä maassa. Ei ole koskaan ollut halukkuutta maksaa palkkoja. Tästä syystä myöskään työelämä ei ole ikinä ollut paratiisi.

Se on juuri näin. En muista ikinä että mikro- tai makrotasolla (eli siis työnantaja tai valtion tasolla) olisi ratkaistu ongelmia sillä, että työvoima voisi hyvin. 

Taas joku demari tai vihervassari valittaa! Kansan mandaatilla valitti hallitus eli kansa todellakin haluaa laskea palkkoja/heikentää työehtoja. 

Vierailija
48/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla syy on Riikka Purra, eikä se ole edes tekosyy.

Vierailija
49/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnes verotus nousee niin korkeaksi että ei enää matkustella tai tehdä mitään muutakaan.

😂😂😂😂

Vierailija
50/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun "tekosyy" on lähinnä työttömyys. Olin kevääseen asti vielä keikkatyössä K-kaupoissa. Otin lopputilin keväällä, kun nämä leikkaukset tulivat voimaan. Toimeentulotuella elelen nyt.

Vierailija
51/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa rikkaiden tuhlata. Sitähän he halusivat, että rahaa jää nyt enemmän heille.

Antaa heidän ostaa mansikoita ja elättää mansikanviljelijöitä.

Me köyhät emme laita lanttiakaan mansikoihin.

Kirsikat ovat mansikoita maukkaampia.

Vierailija
52/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha kuluttaa, kun työpaikka on julkisella puolella ja nämä leikkausintoilijat huutavat suu vaahdossa kuinka minä olen kohta työtön tai minimissään saan 30 % vähemmän palkkaa (nykyinenkään ei ole kummoinen yksityispuoleen verrattuna).

Kun nämä tulopoliittiset ratkaisut on nykyään tehty ohjaamaan kaikki varallisuus työnantajien taskuun, niin saavat sitten nuo öljy-yhtiöiden ja pörriäisten johtoportaat sun muut hallituksen tukemat tahot sitten pitää huolta kulutuskysynnästäkin. Se on varmaan sitten vaikkapa 5000 kpl tilattuja ilmalämpöpumppuja per pomo riippuen johtoportaan suuruudesta.

Vierailija
53/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tästähän suomalainen omistaja riemastuu. Olen varma että vastustavat Temuakin lähinnä hintojen takia. Esim oman lapseni harrastukseen liittyvissä tapahtumissa on usein alan liikkeitä myymässä tuotteitaan. Ne tuotteet on aivan samanlaisia kuin Temun tavarat ja aiemmin Wishin. Erotuksena vähintään 20x hinta. Eli siis tilattu Temusta joku 100kpl erä eurolla ja myydään sitten 20e eteenpäin tapahtumissa.

Jotkut näistä on lajin sisällä "muodikkaita" ja olen sitten niitä tilannut Temulta ihan siksi että ärsyttää tuollainen kiskonta. 

Vierailija
54/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sijoitan kaikki mitä jää yli. Sitten saan enemmän osinkoja jotka sijoitan taas.

Vierailija
55/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaisin rahani suomalaisiin tuotteisiin, jos olisi rahaa mitä kuluttaa 

Vierailija
56/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä rahat edes välttämättömyyksiin, niin miksi kuluttaisin ylimääräistä?

Vierailija
57/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon viinaa ja poltan röökiä, valtio saa siitä kivasti verotuloja enkä jää vanhuksena rasittamaan sairaanhoitoa

Vierailija
58/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kulutan. Tänään kävin suuhygienistillä yksityisellä, ostin 100€ kengät, kävin lounaalla ravintolassa, ostin kynsilakan jne.

Vierailija
59/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla syy on Riikka Purra, eikä se ole edes tekosyy.

Kyllä se on Johannes Koski ja silakointi johon käytät aikasi työnhaun tai koluttautumisen sijaan.

Vierailija
60/269 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten saa aika korkeaksi nousta. Kyllä ne tienaavat ja verotuksesta valittavat nytkin ovat koko kesän reissukuvia postailleet. Sitten ollaan me pienipalkkaiset plösöt, joilla ei ole rahaa reissata edes halpismaihin ja kauhulla odotetaan, että mitä seuraavaksi.