Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raivosiivoatteko, vai otatteko siivoamisen iisisti?

Vierailija
22.07.2024 |

Me siivosimme juuri paljon, mutta iisisti. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään raivosiivoamista. Itse siivoan hyvällä tuulella joka päivä, eikä ole mitään syytä raivota. 

Vierailija
22/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi pahiten likainen per päivä. Esim koiraperheessä imurointi. Lattiat moppaa kun jaky, ei oo niin justiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan nähnyt raivosiivoamista. Koko käsite on mulle täysin vieras.

En edes ole tajunnut, että jotkut siivoavat vihaisena raivoten.

Vierailija
24/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä raivoimuroin, vihaan sitä. Muut hommat menee vähemmällä raivolla.

Vierailija
25/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen on siedettävää, kun miestä ei näy mailla eikä halmeilla. Silloin ei tarvitse vahdata kellosta, että ehtii valmiiksi ennen kuin hän tulee kotiin. Ja asunto pysyy siistinä.

Vierailija
26/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raivosiivoa. Päivittäin ylläpito n 20 min. Siihen kuluu keittiön siistiminen iltaisin ja wc. Tavarat paikoilleen. Pari kertaa viikossa pölyt huiskalla ja imurointi sekä wc. Ympäri vuoden sitten aina jotain seinää, kaappia ym. Kesällä ikkunat. Inhoan suursiivouksia, inhoan sotkua. 

Vierailija
27/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän raivosiivota muutama päivä, kun asunnon lämpötilakin nousee ainakin 28 + ja muutenkin kiukuttaa. Imurikaan ei mitään ime, että sillä voisi raivosiivota muutaman päivän ja silti Lidlin huonolaatuiset puuvillasukat puhdistaa lattiat paremmin, kun vaan muistaa kävellä ympäriinsä kiukkuisena. 

Vierailija
28/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan kun tuntuu siltä - imuroin kerran viikossa ja pyyhin vähän pölyjä. Isompi siivous ehkä kolmen kuukauden välein.

Vierailija
29/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastan siivoamista. Se on kivaa ja teen sitä jokapäivä! Aina ei ole ollut näin, mutta olen opetellut. Suosittelen! 

Vierailija
30/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää siivoan tyyliin hyllyn kerralla, en koko kämppää.

Hullun hommaa...

Vierailija
31/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne konseptia, mitä on raivosiivous?

Että on raivostunut jostain muusta syystä ja purkaa oloaan siivoamalla? Vai että siivoaminen harmittaa niin että saa siivoajan raivoamaan? Vai että ylipäätään siivoaa paljon ja perinpohjin ja vauhdilla? 

Vierailija
32/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin käsite raivosiivoaminen on täysin vieras. Käsitän sen tästä ketjusta siten, että siivoaminen raivostuttaa niin paljon, että se siivooja on raivoissaan ja siivoaa.

Vierailija
33/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on laaja käsite. Toisille se tarkoittaa kaikkea mahdollista mattojen piiskauksesta ja lattianpesuista alkaen, toiselle taas jotain muuta.

Itse siistin jälkeni keittiössä saman tunnin tai vähintäänkin saman päivän kuluessa, kun jotain teen. Ja muuta vastaavaa teen muissa huoneissa. Siten ei jää kuin imurointi, pölyt ja pytyn- ja lavuaarin pesu kerran viikossa, mitkä teen, jos on tarvis. Harvemmin sitten lattianpesu, ikkunanpesu yms. työläät ja raskaat.

Kun pitää siisteyttä yllä päivittäin, ei tarvita raivosiivousta.

Vierailija
34/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoan normaalisti niin kuin ammattilainen.

Vierailija
35/35 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua inhottaa siivouksessa se siivousvälineitten kanssa pelaaminen. Imuri on tongittava ahtaasta siivouskaapista, siivousvälineet pitää pestä pesukoneessa erikseen muusta pyykistä siivouksen jälkeen (en siivoa likaisilla eli kerran käytetyillä siivousliiinoilla). Olen koittanut saada asiat jouhevammaksi, mutta tuollaiset esi- ja jälkityöt minusta kaikkein ällöttävimpiä ovat siivoamisessa. Pitäisi olla kunnon tilat, siivouskoppi kaatoaltaineen ym. niin kuin siivoojilla on työpaikoilla, mutta nyt pitää jotain likaisia riepuja ja vesiä ahtaassa kylppärissä käsitellä, yök ja hy, ynnä muutai. (Olen siivonnut työkseni.)