Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

harmittaako teitä, jos lapsenne on/olisi syntynyt loppuvuodesta?

Vierailija
03.02.2007 |

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Harmittaa on ehkä väärä sana, mutta joskus mietin, miten esim. koulun aloitus sujuu, kun on nuorempi kuin muut. Oon miettiny myös, miten pärjää urheilussa ikätovereidensa kanssa, kun on myös kooltaan pieni. Hän olisi tasaväkisempi jos saisi kilpailla/urheilla seuraavana vuonna syntyneiden kanssa.

Jaa. Olisi tasaväkisempi, jos saisi kilpailla pienempiään vastaan?

Kuulostaa hyvältä.

Toivottavasti minun poikani vetää tasaväkisesti sinun poikaasi ns. turpaan.

Vierailija
22/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..van sitten huhtikuussa vasta. Eri asia on sitten, jos tärppääminen kestää, silloin tietenkin puuhaillaan myös em. aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan koulu on mennyt aina hyvin, eskarin aloittaminen kirpaisi vähän, kun toinen oli vasta 5v ja tuntui että pienin kaikista mutta hyvin on mennyt. (Nyt poika on neljännellä luokalla.) Tytöllä on enmmän vaikeuksia koulussa vaikka on luokkansa vanhimpia. Ja minä kun aina ajattelin että menisi toisin päin. :)

Vierailija
24/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse syntynyt joulukuussa, poikani on syntynyt joulukuussa. Äitini, mummoni, veljeni ovat syntyneet joulukuussa. Meidän sukuun synnytään vain joulu- tai tammikuussa.

Enemmän hankalaa on syntyä heti tammikuun alussa. Aina on vanhin kaikessa ja joutuu pienempien ryhmiin syntymävuoden mukaan ellei joustoa ole. Joulukuussa syntymisessä ei ole mitään muuta haittaa kuin se, että täyttää 18v myöhemmin kuin kaveripiiri :-) Ja se harmi on vuodessa ohi.

Vierailija
25/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun pointti on?

Vierailija
26/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten muutkin ovat sanoneet, mietityttää koulun aloitus. Meidän poika tosi pieni, joten fyysinen jaksaminen ihan toista kuin iso alkuvuodesta syntynyt. Ja kun vielä itse koulumaailmassa näen näitä pieniä 6-vuotiaita ekaluokkalaisia, mieityttää miten tulee jaksamaan.

Vierailija
27/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tosi ihanaa täyttää vasta joulukuussa saman minkä samana vuonna syntyneet kaverit ovat täyttäneet jo nyt.

Lasten kaveripiirissä en ole huomannut mittän eroa alku ja looppuvuodesta syntyneiden kesken.

Tosi outoja mietteitä sinulla..............................

Vierailija
28/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässyt. Nyttemmin harmittaa kun syksyllä pitäisi alkaa koulu mutta vaikuttaapi siltä että tytölle tulee lykkäystä kun on vielä kovasti samana vuonna syntyneitä jäljessä. Lisäksi se hiukka harmittaa kun muut lapsemme heti alkuvuodesta syntyneitä joten oikeesti sisarukseen ikäeroa 2v, mutta koulu vuosissa sitten 3v jos nyt pääsee syksyllä koulun aloittamaan. Olisi kivempi ollut kun lapset olisi saaneet olla pidempään kaikki samassa koulussa. Toisaalta sillä syntymä ajalla ei ole mitään väliä kun lapsi on terve ja toivottu.

Vierailija
29/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun aloitus tuntui niin karulta, kun 6,5 vuotiaalle reppua ostettan ym. Jos joskus tulevaisuudessa ekaluokka tulis joustavammaksi ja se alkais syksyllä sekä kevällä, laittaisin ilman muuta loppuvuoden lapsen aloittamaan vasta 7 v täytettyään. Mutta ei ongelmia ole ollut nykyiselläkään systeemillä. Tuntui, et ekojen ope huomio lukemaan oppimisessa ym tosi hyvin sen, että onko vielä 6 v. Ja ne erot tasaantui ekan kevätpuolella. Nyt tokalla luokalla ulkopuolinen tarkkaillija tustkin enää arvais, kuka millonkin on syntynyt.

Mut jännä se on, että koululaisena synttärikutsut tulee luokkakavereilta, ja kun oma tyttö täytti 8 v, niin siitä parin viikon päästä tuli eka kutsu 9 v synttäreillä -välissä kun ehti vuosi vaihtua.

Mua itseä ei harmita, mutta tytön puolesta harmittaa ajokorttiasia, että jos kaikki kaverit saa sen kortin paljon aiemmin. Mut eiköhän siitä selviä, olen itsekin selvinnyt ;) Ja tuo asia ei todellakaan ole mikään vakava! En ymmärrä, miks joku tähtäis lasta syntymään alkuvuodesta...

Vierailija
30/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ensin harmittanut.

nyt kun lapsi on useamman vuoden ikäinen ja kummit eivät osta joululahjaa hänelle (ostavat muille kummilapsilleen ja kertovat niistä aina meille), koska pojalla on synttärit kuukausi ennen Joulua. Ei viitti niin usein ostaa.

Lapsen puolesta harmittaa, Kummit siis enemmän kuin tämä syntymän ajankohta.

Vierailija
31/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että onko samalla viivalla alkuvuodesta syntyneiden kanssa. Sekin mietitytti, että miten 6-vuotias pärjää iltapäivät yksin kotona. Moni on niin ehdoton siitä, että eskari-ikäistä ei saa jättää yksin kotiin. No, miten sitten 6-vuotiaan koululaisen kanssa.. kun on vaan pakko jättää!

Ekat puoli vuotta menikin sitten niin, että järjestettiin iltapäivähoito yksityisesti. Mutta kun tyttö täytti vuoden vaihteessa 7, hän olikin kypsä pärjäämään itsenäisesti.

Meidän kohdalla sillä oli tosiaan merkitystä, että tyttö on loppuvuodesta syntynyt, koska kasvaminen koulukypsyyteen tapahtui iän mukaisesti, ei syntymävuoden mukaisesti. Mutta ymmärrän senkin, että lapset ovat yksilöitä ja jotkut ovat jo 6-vuotiaana kypsempiä kuin toiset 7-vuotiaana.

Vierailija
32/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei harmita mutta lapset itse eivät ole tyytyväisiä. Kaikkea mihin ikää tarvitaan joutuu odottamaan koko vuoden. Huomaatte ongelman kun lapsenne vanhempia.

Vierailija
33/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat syntyneet toinen 8.12. ja toinen 20.10.

Varhaislapsuus olisi pidempi jos olisi alkuvuodesta syntynyt ja saisi noin vuoden enemmän keskittyä vaan leikkimiseen. Nyt alkaa koulutyöt jo 6-vuotiaana.

Mutta tuo koulunaloituskin onkin ainoa asia... Muuten ei haittaa yhtään.

Vierailija
34/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi syntynyt alkuvuodesta, olisi pitänyt harkita koulunaloituksen aikaistamista.

Vierailija
35/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun lapsi menee jo kuusivuotiaana kouluun! Ajatteles, että tammikuun lapsesta täytyy maksaa melkein vuoden verran enemmän.

No tämä oli vitsi, mutta ei siis harmita yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi