Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

harmittaako teitä, jos lapsenne on/olisi syntynyt loppuvuodesta?

Vierailija
03.02.2007 |

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäolennaiseen asiaan. Tai sitten se kertoo jostain muusta.. tyhmyydestä?

Vierailija
2/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa on ehkä väärä sana, mutta joskus mietin, miten esim. koulun aloitus sujuu, kun on nuorempi kuin muut. Oon miettiny myös, miten pärjää urheilussa ikätovereidensa kanssa, kun on myös kooltaan pieni. Hän olisi tasaväkisempi jos saisi kilpailla/urheilla seuraavana vuonna syntyneiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäis? Lapsia itseään voi vituttaa kun muut täyttävät aikaisemmin 18v mut ei mua se mitenkään häiritse.

Vierailija
4/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi inhottavaa jos alkuvuoden lapsella alkaa esim. menkat 10-vuotiaana eli 3. luokalla kun loppuvuoden lapsella ne 10-vuotismenkat alkaisi vasta sitten 4. luokan puolella.

Vierailija
5/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. alkuvuoden tytöille, ikäeroakin kun tulee melkein se 1v. Kun ovat eka lukukauden kuusivuotiaina koulussa. Ei kai loppuvuodesta muuta " haittaa" ole. Niin ja sitten tietty myöhemmin saa ajokortit yms. kuin luokkakaverit.

Vierailija
6/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 pv vanha tyttö, 2 pv vanha tyttö ja 9 pv vanha poika.

Arvaa näenkö kauhean suurena murheena sitä, että oma poikani on syksyllä syntynyt.

Taivaaseen terveisiä. Pitäkää hauskaa siellä!

Vierailija
7/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei harmita, mutta mietitytti joskus koulun aloitus...

ensi syksynä aloittaa koulun ja näillä näkymin on ihan muiden kanssa samoilla viivoilla, siis näiden alkuvuonna syntyneiden.

urheilussa pärjää hyvin ja pituuskin on aika lailla samaa luokkaa muiden kanssa, on pitkä poika.

eli ei hätää!!!

Vierailija
8/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: itsekin joulukuun lopulla syntynyt

Vierailija
9/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakin elämäni on ollut yhtä saatanan kärsimystä sen takia, että olen loppuvuoden lapsi. Ja nyt lapseni saavat kestää saman tuskan. Ei auta, että kaikki muuta asiat on hyvin - taidan tappaa itseni sekä perheeni. Hyvästi.

Vierailija
10/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerran ollessani n. 10, kysäisi kaverini isä minulta syntymäpäivästäni puhuttaessa, että onko minulla ollut oppimisvaikeuksia koulussa..

Jep jep.. Silloin en ymmärtänyt kysymystä ollenkaan, myöhemmin ymmärsin hänen viittavaan tuohon loppuvuoteen, vastaus oli ei..

Kapakassa kävin monia " ikätovereitani" aiemmin, kiitos isonsiskon : )

Vierailija
11/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt kun kävin ilmoittamassa joulukuussa 6v täyttäneen pojan kouluun, niin kyllä tuntuu tosi nuorelta menemään. Onhan syksyyn vielä aikaa, ja eskariopen mukaan ihan normaalit kouluvalmiudet on, että ei kai pitäisi huolehtia. Mutta jos vähänkin olisi epäilyksiä niistä niin siirtäisin kyllä koulun aloitusta vuodella.

Vierailija
12/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö siis syntynyt 31.12 vähän ennen vuodenvaihdetta... Eui harmita mutta kyllä nuo koulujutut ym. mietityttää. Jos olisin pystynyt niin olisin pari tunia pidätellyt, mutta hyvä näinkin =)

Vierailija
13/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin kasvanut pitkäksi (+2 käyrällä) ja on pisimpiä omalla luokallaan.

Oppinut lukemaan täytettyään 5v ja urheilullisesti lahjakas, voittaa juoksukilpailut koulussa, ui taitavasti eikä muutakaa vikaa, paitsi se, että on nuorin. Jos sitä voi nyt vikana edes pitää :)

Eli kysymykseesi, ei harmita.

Vierailija
14/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat pitkiä ikäisekseen ja oppivat lukemaan ihan itse neljän vuoden vanhoina. Oli hyvä, että pääsivät aloittamaan koulun ikänsä puolesta luokan nuorimpina. Olivat muutenkin hyvin koulukypsiä. Mitä harmittelemista siinä on, että syntyy loppuvuodesta?

Vierailija
15/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin vastoin. Kivempi, kun selviytyy nuorempana koulusta yms. Itsekin olen joulukuun lapsi ja 24 vuotiaana olin jo valmis maisteri...

Silloin, kun täytin 18 oli kieltämättä pitkiä kuukausia ne viimeiset kuukaudet, kun kaverit olivat jo täysi-ikäisiä ja ajelivat autoilla.

Vierailija
16/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana asiaa kummemmin tuntematta ajattelin, että lapsen pitää syntyä keväällä tai kesällä. No eihän se ihan niin mennyt kuin suunniteltiin, kolme ja puoli vuotta lasta yritettiin ennen kuin tärppäsi ja lapsi syntyi marraskuussa.

Vierailija
17/35 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen luokanopettaja, opetin just viime vuonna ekaluokkaa ja kyllähän siinä näytti aika iso ero olevan alkuvuoden ja loppuvuoden lapsissa.

Vierailija
18/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun kuulen, että jonkun ihmisen lapsen laskettuaika on vaikka joulukuun neljäs, niin ajattelen, että voi voi...

Vierailija
19/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lasta joskus harmittaa kun on syntynyt joulukuussa=)

Ja varsinkin kun tietää että la oli tammikuussa:)

Vierailija
20/35 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika syntynyt joulukuussa ja ollut aina ikäisiään hurjasti isompi.

Minua ei ainakaan harmita se, että hän on joulukuussa syntynyt. Enemmän harmittaa se, että meidän kaksi vauvaamme kuolivat jo mahassa, ennenkuin ehtivät syntymään ollenkaan. Mieluummin olisin heidätkin ottanut syliin saakka - vaikka sitten loppuvuodesta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi