Miksi suomalaisessa ruuanlaitossa ei käytetä okraa?
Todella hyvää, ja harva edes tietää mitä se on. Okra on monelle tuttu lähinnä värinä...
Kommentit (11)
Olen miettinyt samaa. En ole koskaan edes maistanut. Ilmeisesti ei ole helposti saatavilla, mutta luulisi että edes välillä?
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. En ole koskaan edes maistanut. Ilmeisesti ei ole helposti saatavilla, mutta luulisi että edes välillä?
Ei ole vaikeasti saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö :D hitto, sitten olen vaan pöljä kaupassa.
Kreoli ja cajun keittiöt nimittäin kiinnostaisi, mutta luulin että okra on jotain mitä en löydä mistään..
Kerro yksikin maatila Suomessa, joka sitä kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eip täällä Lievestuoreella ole näkynyt? Onko jossain uffin laatikon takana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö :D hitto, sitten olen vaan pöljä kaupassa.
Kreoli ja cajun keittiöt nimittäin kiinnostaisi, mutta luulin että okra on jotain mitä en löydä mistään..
Etnisestä ruokakaupasta saa.
Ensimmäisen ja viimeisen kerran maistoin okraa aidossa afrikkalaisessa kanapadassa. Luuta, nahkaa, tulisuutta ja limaa. Se lima tuli sitten okrasta. Luinen kana oli varmaan oikeasti haettu afrikasta näännytettynä. Mutta oli muuten helvetin tulista!
Vierailija kirjoitti:
Kerro yksikin maatila Suomessa, joka sitä kasvattaa.
Aika paljon kaupoissa on sellaisia tuotteita joita ei Suomessa kasvateta ja valmisteta ja jengi ostaa ihan suvereenisti.
Paitsi tietenkin av:lla, jossa joka mamma ostaa vain kotimaisia lähitilan tuotteita, eikä ikinä, koskaan, missään, milloinkaan käytä eineksiä tai ede puolivalmisteita.
Käytä ihmeessä.