Miehet, pidättekö sitä flirttinä vai ystävällisenä eleenä, jos nainen laittaa....
Käden olkapäällenne kun juttelee teille. Siis ihan muutamaksi sekunniksi?
Kommentit (41)
Onko tämä taas jostain jenkkilöistä opeteltu tapa, päästään lääppimään. Ei kiitos Suomeen tekohymyilyä, small talkkia, kättä olkapäälle tai mitään muutakaan tekoystävällistä paskaa joka ei kuulu tänne.
Koskea saa jos nainen on viehättävä. Muuten ei. Sama juttu että jos mies joka on komea tai muulla tavalla kiinnostava niin naiset antaa koskea. Jos joku ällötys niin lätäri naamaan ja syytteet
Vierailija kirjoitti:
Flirttinä.
On todennäköisesti vi*tuilua.
eikös juuri lukenut, että miehen tekemänä toi on fyysiseen koskemattomuuteen rinnastettava teko?
miksi siis naiset saatulla aina lääppimään?
Toi on muuten hyvä pointti, kuten naisilla eri säännöt ulkonäön perusteella. Hyvännäköinen nainen saa koskea, muut ei. Tavallinen tai ruma nainen on ahdistelija ja pervo, rikosilmoitus tarvittaessa heistä.
Se riippuu tilanteesta ja naisesta. Joskus varattu nainen silittää olkapäätä. Luen sen viattomaksi flirtiksi. Päivän piristys enemmänkin. Jos vapaa nainen laittaa käden olkapäälle niin sitten pitää lukea tilannetta. Jos se on yksittäinen teko tai hän tekee niin muillekin niin se ei ole flirttiä. Mukava ele minun mielestäni. Tilanne muuttuu mikäli niin ei tehdä muille tai se on jatkuvaa sekä muut eleet korostavat kiinnostusta. Silloin se on flirttiä.
Olen se nainen. Ele on lähtökohtaisesti ystävällinen. Tiedät kyllä, milloin kyse on flirtistä.
Vierailija kirjoitti:
En ajattele koko asiaa. Pidän siitä, että minua kosketaan - mies/nainen/muu. Nyt mennään yhteiskunnassa vähän väärään suuntaan koskemisen ja tuntemattomien juttelun suhteen. Ihmisten pitäisi enemmän tutustua livenä, eikä netissä ja koskemisen suhteen ei voi olla hysteerinen.
Olen vajaa viiskymppinen mies ja feministiäitini ja feministikaverini opettivat koko elämäni halaamaan ihmisiä ja asuessani espanjassa ja brasiliassa opin koskemaan ihmisiin.
Juuri,kun me suomijullikat opimme halaamaan, emmekä enää pelkää naisia - vaan uskallamme jutella tuntemattomien kanssa selvinpäin, niin vaihdetaankin säännöt - se onkin ahdistavaa, koska netissä kasvanut erakkosukupolvi sanoo niin.
Ehkä järkevintä tekstiä mitä olen täältä lukenut. Kiitos sulle.
Nainen puhuu minulle = lupaus seksiin
M41
Muutamat työkaverit ovat koskeneet minua juurikin käsivarteen hillitysti kun on pitkästä aikaa tavattu. Sekä mies että nainen. Koin sen hienona ystävällisyyden eleenä, jossa sanoja ei juurikaan tarvittu. Ilahduin kovasti.
Odotan mitä nainen seuraavaksi tekee. Riippuu siitä onko flirttiä vai ei.
Sekä että, mut on kiva ele, tykkään siitä!
M57
En tiedä. Näin ei ole koskaan käynyt.
Pidän sitä ystävällisenä välittämisen osoituksena. En ole lainkaan herkkä kosketuksen suhteen, tunnistan kyllä mikä on hyvää kosketusta ja mikä ei. Suomalaisessa kontekstissa kosketusta on vain niukasti tarjolla. Ihmiset pelaavat varman päälle ja jättävät koskematta, vaikka se laskee verenpainetta ja rentouttaa. Monia hyötyjä olisi tarjolla, suorastaan käden ulottuvilla.
M
Inhoan tuota tapaa. Kavahdan aina kun joku tekee noin, koskee selkään/olkapäähän/käsivarteen tai muuten tulee liian lähelle jutellessaan.
Minäkin sanoisin, että rajaton.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä homma. Muuten en tietäisi, että hän puhuu minulle, varsinkin jos ympärillä on paljon ihmisiä. Pidän sitä käytännöllisenä eleenä.
Käytännöllisenä eleenä on aivan riittävää heiluttaa kättä/käsivartta näkökentässä. #metoo on syystäkin pakottanut miehet korjaamaan käyttäytymistään. Mutta tällöin todellinen tasa-arvo merkitsee sitä, että myöskään naisilla ei ole mitään oikeutta koskettaa ilman lupaa.
Ystävällinen ele on se kun työntää käden haaruksiin ja alkaa vatkaamaan mulkkua.
Vierailija kirjoitti:
Ystävällinen ele on se kun työntää käden haaruksiin ja alkaa vatkaamaan mulkkua.
Todella ystävällistä.
Riippuu kuka sen tekee, missä tilanteessa, mitä silloin sanoo, millainen katse silloin on jne.