Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei auta tarpeeksi kotona ja olen aivan loppu

Vierailija
21.07.2024 |

Olin keväällä burnoutin takia sairauslomalla. 

Käyn töissä, mies on vielä nuorimman kanssa kotona. Minulla on myös yksi todella kuormittava tilanne, jota en tässä avaa tunnistamisen pelossa. Tästä johtuva stressi vie yöunet.

Meillä oli myös satunnaisia tekstiilituholaisia, joten vielä säännöllisesti myrkytetään ja kaikki tekstiilit on pesty/saunotettu ja pakattu tiiviisti.

Minulle jäi kaikki tuholaisiin liittyvät hommat.

Minulle jää myös imurointi. Jos pyydän että mies imuroi, ehdin imuroida 2-3 kertaa ennen kun mies siihen ryhtyy päivien tai viikon päästä.

Minä hoidan myös tiskit. Mies pesee ehkä kerran päivässä koneellisen pyykkiä mutta ei laita ikinä kuivurista tulleita paikoilleen.

Sentään mies tekee ruuan. Mutta ei koskaan pyyhi liettä tai tasoja. 

Minä käyn yleensä kaupassa (tulee halvemmaksi).

Mies ulkoilee todella harvoin lasten kanssa, istuisi vaan koneella koko ajan. Valittaa väsymystä, valvoo myöhään. Jos urheilee, käy tyyliin 6h treenillä ja ei jaksa mitään  2-3 päivään. 

Mitäs nyt? Miten saan miehen tajuamaan että olen ihan lopussa ja en jaksa hoitaa kaikkia velvollisuuksia, kotia ja töitä. 

Erota en haluaisi, meillä on ihan kivaa yhdessä ja en haluaisi jakaa omaisuuttani miehen kanssa (hölmönä ei tehty avioehtoa).

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen avioehdon voit tehdä nyttenkin, ei se ole myöhäistä. 

Mies ei suostu

Ap 

Ei suostu?! Sehän vetää sua kuusi nolla! Tietää ettet hae eroa ilman avioehtoa, koska sä häviäisit siinä taloudellisesti. Siksi uskaltaa käyttäytyä sikamaisesti, koska tietää sun suostuvan kärsimään vuodesta toiseen, ikuisesti. Aika ketale äijä sulla!

Olisiko kannattanut tuollaiselta vaatia se avioehto ennen naimisiin menoa!

Vierailija
22/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile keskustelua, jos ei auta lähde, kotoa pariksi kuukaudeksi. Jos tämäkään ei auta, ota ero.

Tämä ei tunnu kivalta ajatukselta sillä omistan meidän talon kokonaan. Jos eivät pidä huolta siitä niin menee mun tappioksi 

Ap

Siis keskustelu ei tunnu kivalta ajatukselta? Miten ajattelit sitten tilanteen hoitaa, jos et saa suutasi auki ja sanotuksi asioita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan tunnistanut sitä yhteistä kivaa aloituksesta. Sun miehen pitää kasvaa aikuiseksi ja ensimmäiseksi lopettaa koneella istuminen ja sen sijaan alkaa oikeasti huolehtimaan lapsista, esim. ulkoiluista, ja ottaa oma osansa kotitöistä hoidettavakseen. Vakavan keskuatelun paikka ap.

AVIOEHTO: SEN VOI tehdä milloin vaan, etsi vaikka lakinetistä!

JA ukolle pallo kouraan ja kakaroitten kanssa pihalle!

MIES ei osaa tehä mitään jos ei komenna.

JA mikä hiton pakko on imuroida koko ajan! Pyyhit kosteella, on paljon parempi ja ekologisempi!

LISTA jääkaapin oveen, sun työt, mun työt.

ET NALKUTA jos jää huonosti tehdyksi, anna ees yrittää!

Vierailija
24/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Äkkiä avioehdon tekoon nyt. Pakota mieslapsi allekirjoittamaan keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
25/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota, sulle jää tosi paljon enemmän aikaa. 

etenkin kun mies tapaa lapsia viikonloppuisin. 

Vierailija
26/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siivota, imuroida, pyyhkiä liettä etc? Laske standardeja. 

Vierailija
27/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Äkkiä avioehdon tekoon nyt. Pakota mieslapsi allekirjoittamaan keinolla millä hyvänsä.

Meillä ei ole avioehtoa.  Itse en suostuisi jos mies pyytäisi. Ei ole paljoa omaisuutta, mutta olen omat rahani esim pienen perintöni elämiseen antanut, niin ilman mitään en lähde.

Vierailija
28/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olet ihan loppu, niin joka viikko EI tarvitse imuroida eikä pyykkiä pestä koko ajan jne. Miehelle riittää varmaan vähempikin siisteystaso eikä ymmärrä miksi keuhkoot. Laske rimaa.

Vierailija
29/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei suostu

Ap 

Miten pakotatte toisen avioehtoon? 

Kuitenkin jo ollaan naimisissa 

Vierailija
30/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit erota ja maksaa miehelle, niin moni mies joutuu tekemään naisen kanssa.

Vierailija
31/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä olet ihan loppu, niin joka viikko EI tarvitse imuroida eikä pyykkiä pestä koko ajan jne. Miehelle riittää varmaan vähempikin siisteystaso eikä ymmärrä miksi keuhkoot. Laske rimaa.

Perheessä on pieniä lapsia. Ei heitä voi kaatopaikalla asuttaa.

Vierailija
32/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole avioehtoa.  Itse en suostuisi jos mies pyytäisi. Ei ole paljoa omaisuutta, mutta olen omat rahani esim pienen perintöni elämiseen antanut, niin ilman mitään en lähde.

mikä ihme saa sut luulemaan että avioehto tarkoittaa että mies saa kaiken?

Vierailija
33/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ymmärrän sinua! 

Olen totaalisen kyllästynyt puolisoon, jolla ei ole mitään oma-aloitteisuutta arkipäiväisten kotiaskareiden suhteen! 

Minä hoidan ruuat, siivouksen, pyykit, lapsen aamu/iltapalat, lapsen pesut ja hampaanharjaukset, lapsen neuvolakäynnit/vasu keskustelut ym, leikkaan nurmikon, kolaan lumet, käyn pääsääntöisesti kaupassa jne. 

Kysynpä vaan että mitä on ne kuuluisat miesten työt? Talouden autot huolletaan huoltamon toimesta. Remontit teetetään remonttifirmalla. 

Nalkuttamalla mies tekee kerran salaatin tms, mutta sitten asia unohtuu. Ei pitäisi tulla yllätyksenä että jonkun on kaupassa käytävä ehkä kerran viikossa tai ruuat koko perheelle tehtävä/lämmitettävä joka päivä. Ei nämä itsekseen tapahdu enkä minäkään mitään erillistä ylistystä näistä tehtävistä saa keltään.

Vierailija
34/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte käydä pariterapiassa tai parineuvonnassa keskustelemassa tilanteesta ulkopuolisen kuullen. Tilanne ei minusta vaikuta katastrofaaliselta, paljon väsymystä ilmassa kyllä..

Vierailija
35/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta säännööllisesti käteistä ja vaihda ne bitcoiniksi tai muuksi, jolla pystyt piillottamaan omaisuutta. Opiskele bitcoinista mikä on kannattavaa. Voit päättää myydä asuntosi, kun se kannattaa, ja mennä vuokralle. Tämä kaikki voi viedä muutaman vuoden, joten aloita jo nyt.

Vierailija
36/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 3 lasta , vanhin 8v, joten siivottavaa ja pyykkiä valitettavasti riittää. Pienin opettelee kuivaksi. Ap

Vierailija
37/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ymmärrän sinua! 

Olen totaalisen kyllästynyt puolisoon, jolla ei ole mitään oma-aloitteisuutta arkipäiväisten kotiaskareiden suhteen! 

Minä hoidan ruuat, siivouksen, pyykit, lapsen aamu/iltapalat, lapsen pesut ja hampaanharjaukset, lapsen neuvolakäynnit/vasu keskustelut ym, leikkaan nurmikon, kolaan lumet, käyn pääsääntöisesti kaupassa jne. 

Kysynpä vaan että mitä on ne kuuluisat miesten työt? Talouden autot huolletaan huoltamon toimesta. Remontit teetetään remonttifirmalla. 

Nalkuttamalla mies tekee kerran salaatin tms, mutta sitten asia unohtuu. Ei pitäisi tulla yllätyksenä että jonkun on kaupassa käytävä ehkä kerran viikossa tai ruuat koko perheelle tehtävä/lämmitettävä joka päivä. Ei nämä itsekseen tapahdu enkä minäkään mitään erillistä ylistystä näistä tehtävistä saa keltään.

Kiitos viestistäsi.

Aiemmin mies teki enemmän, mutta nyt etenkin kesän aikana kun kaikki lapset lomailevat, on alkanut sluibaamaan.

Vierailija
38/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile keskustelua, jos ei auta lähde, kotoa pariksi kuukaudeksi. Jos tämäkään ei auta, ota ero.

Tämä ei tunnu kivalta ajatukselta sillä omistan meidän talon kokonaan. Jos eivät pidä huolta siitä niin menee mun tappioksi 

Ap

Tee avioehto mitä pikimmin. Hopihopi! Ei ole myöhäistä

Vierailija
39/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosta säännööllisesti käteistä ja vaihda ne bitcoiniksi tai muuksi, jolla pystyt piillottamaan omaisuutta. Opiskele bitcoinista mikä on kannattavaa. Voit päättää myydä asuntosi, kun se kannattaa, ja mennä vuokralle. Tämä kaikki voi viedä muutaman vuoden, joten aloita jo nyt.

Perheen yhteistä asuntoa ei voi myydä ilman toisen suostumusta, vaikka toinen ei omistaisi siitä mitään.

Vierailija
40/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkatkaa kotiin apua. Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja elämänlaatua on huomattavasti nostanut siivoustyön ulkoistaminen.

Oottekohan meidän naapurit. Vähän hymähdettiin, kun huomattiin, että teillä on alkanut käydä siivooja. Terv. akateemiset erityisasiantuntijatehtävissä toimivat kolmen pienen lapsen vanhemmat :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän