Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei auta tarpeeksi kotona ja olen aivan loppu

Vierailija
21.07.2024 |

Olin keväällä burnoutin takia sairauslomalla. 

Käyn töissä, mies on vielä nuorimman kanssa kotona. Minulla on myös yksi todella kuormittava tilanne, jota en tässä avaa tunnistamisen pelossa. Tästä johtuva stressi vie yöunet.

Meillä oli myös satunnaisia tekstiilituholaisia, joten vielä säännöllisesti myrkytetään ja kaikki tekstiilit on pesty/saunotettu ja pakattu tiiviisti.

Minulle jäi kaikki tuholaisiin liittyvät hommat.

Minulle jää myös imurointi. Jos pyydän että mies imuroi, ehdin imuroida 2-3 kertaa ennen kun mies siihen ryhtyy päivien tai viikon päästä.

Minä hoidan myös tiskit. Mies pesee ehkä kerran päivässä koneellisen pyykkiä mutta ei laita ikinä kuivurista tulleita paikoilleen.

Sentään mies tekee ruuan. Mutta ei koskaan pyyhi liettä tai tasoja. 

Minä käyn yleensä kaupassa (tulee halvemmaksi).

Mies ulkoilee todella harvoin lasten kanssa, istuisi vaan koneella koko ajan. Valittaa väsymystä, valvoo myöhään. Jos urheilee, käy tyyliin 6h treenillä ja ei jaksa mitään  2-3 päivään. 

Mitäs nyt? Miten saan miehen tajuamaan että olen ihan lopussa ja en jaksa hoitaa kaikkia velvollisuuksia, kotia ja töitä. 

Erota en haluaisi, meillä on ihan kivaa yhdessä ja en haluaisi jakaa omaisuuttani miehen kanssa (hölmönä ei tehty avioehtoa).

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan tunnistanut sitä yhteistä kivaa aloituksesta. Sun miehen pitää kasvaa aikuiseksi ja ensimmäiseksi lopettaa koneella istuminen ja sen sijaan alkaa oikeasti huolehtimaan lapsista, esim. ulkoiluista, ja ottaa oma osansa kotitöistä hoidettavakseen. Vakavan keskuatelun paikka ap.

Vierailija
2/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei mene töihin, kun kerran kotonaolo ei näytä sujuvan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo kohtuutonta. En osaa muuta sanoa kuin että kannattaisiko kirjata kotityöt ylös ja sopia että mitkä kuuluvat miehen tehtäväksi. Jos mies on kotona lasten kanssa, ilman muuta hänen kuuluisi ulkoiluttaa heitä päivisin.

Vierailija
4/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos huolehtisit vain itsestäsi ja lapsesta, jätä kaikki muu. Satunnaiset tekstiilituholaiset tulevat olemaan elämässäsi aina, joten lopeta niiden kanssa taistelu. Ei ne katoa imuroimalla!

Olet itse tehnyt elämästäsi tuollaisen, joten itse kannat siitä vastuun. Jos lasket tekemisiä, et ole kasvanut aikuiseksi. Mies oppii kyllä ottamaan pyykit pois koneesta, kun kaipaa puhtaita vaatteita.

Vierailija
5/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkaa kotiin apua. Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja elämänlaatua on huomattavasti nostanut siivoustyön ulkoistaminen.

Vierailija
6/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omien kotitöiden tekeminen ole auttamista varsinkaan jos on tällä hetkellä koti-isä. Ero tai töihin.

Vierailija
7/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile keskustelua, jos ei auta lähde, kotoa pariksi kuukaudeksi. Jos tämäkään ei auta, ota ero.

Vierailija
8/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on mies, jonka pitäisi kotona vain auttaa, vaikka tuosta aloituksesta saa sen käsityksen, että mies olisi kotona lapsen kanssa?

Eikö se menekään niin, että kotona lapsen kanssa oleva huolehtii kotityöt, jos se on mies? Todella epäselväksi jäi, mikä se kiva miehen kanssa on. Olisiko seksi, kun sitä ei mainittu?

Vierailija
9/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile keskustelua, jos ei auta lähde, kotoa pariksi kuukaudeksi. Jos tämäkään ei auta, ota ero.

Tämä ei tunnu kivalta ajatukselta sillä omistan meidän talon kokonaan. Jos eivät pidä huolta siitä niin menee mun tappioksi 

Ap

Vierailija
10/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuo nyt siltä kuulosta, että on oikeasti kivaa. Tiedät itsekin eron olevan ainoa ratkaisu, jos haluat elämään vähemmän stressiä ja tuntea olosi onnelliseksi. Mutta, koska kuitenkin olet tehnyt ratkaisun olla eroamatta, niin ÄLÄ SITTEN VALITA!

Vierailija
11/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen avioehdon voit tehdä nyttenkin, ei se ole myöhäistä. 

Vierailija
12/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on mies, jonka pitäisi kotona vain auttaa, vaikka tuosta aloituksesta saa sen käsityksen, että mies olisi kotona lapsen kanssa?

Eikö se menekään niin, että kotona lapsen kanssa oleva huolehtii kotityöt, jos se on mies? Todella epäselväksi jäi, mikä se kiva miehen kanssa on. Olisiko seksi, kun sitä ei mainittu?

Niin sitä luulisi. Mutta kun pitää saada olla koneella ja tehdä pelien päivittäiset tehtävät ja katsoa videoita.

Muistelee myös, jos tekemättömyydestä huomauttaa, että sillon kun minä olen ollut lasten kanssa kotona (kun olivat vauvoja), joutui tekemään ruuan ja kotityöt pääosin työpäivänä päälle (kaikki syöneet koko ajan ja nukkuneet aluksi huonosti, vaan liikkuvassa vaunussa).

Seksiä ei kauhean usein ole, sillä miehellä vaikuttaa mieliala ja vireystila halukkuuteen.

Vierailija
13/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei suostu

Ap 

Vierailija
14/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne avioehdot kuntoon ennen papin aamenta! Ihan sama paljonko sitä omaisuutta on, avioehto on järkevä päätös. Se pitäisi astua automaattisesti voimaan kun suhde virallistetaan, mutta valitettavasti laki ei mene noin.

Vierailija
15/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Yllätys, yllätys. Miehesi ei ole täydellinen. Et muuten ole sinäkään, joten lopeta miehen arvosteleminen.  Ala kehua miestäsi, niin hän innostuu. 

Vierailija
16/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ei sovi perhe.

Vierailija
17/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy kun nainen ottaa komean miehen. Komean miehen mukana et saa hyvää kumppania joka tekee kotitöitä.

Vierailija
18/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin käy kun nainen ottaa komean miehen. Komean miehen mukana et saa hyvää kumppania joka tekee kotitöitä.

Tuskin on erityisen komea muiden mielestä, sillä olin ainoita, jotka mut huoli 

Ap

Vierailija
19/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen miehiltä luonnistuu parhaiten töissäkäyminen ja perheen elättäminen, koti-isyys onnistuu vain harvalta. Tässä tilanteessa sinä joudut hoitamaan sekä elättämisen että kotityöt, ja se on väärin. 

Vierailija
20/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme