Terveystarkastusten automatisointia kokeillaan
Kommentit (40)
Ei kaikki mene niihin. Ehkä yksityiselle jotkut itse.
No ei kai tuo voi nykyisestä enää huonommaksi mennä. Potilas saa automaatista valita haluaako hän mukaansa burana-reseptin vai mielialalääkityksen
Jo nyt saa verikokeista koosteen, jossa kerrotaan, mihin sairauksiin on sairastumassa. Ongelmana on se, että jokainen saa saman sepustuksen - paitsi ne, joilla tietyt arvot ovat todella koholla ja jo tietävät sairastavansa diabetesta.
Mitä iloa minulle on siitä tiedosta, että jos tupakoin, voin saada keuhkosyövän? Sen kun voi saada muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jo nyt saa verikokeista koosteen, jossa kerrotaan, mihin sairauksiin on sairastumassa. Ongelmana on se, että jokainen saa saman sepustuksen - paitsi ne, joilla tietyt arvot ovat todella koholla ja jo tietävät sairastavansa diabetesta.
Mitä iloa minulle on siitä tiedosta, että jos tupakoin, voin saada keuhkosyövän? Sen kun voi saada muutenkin.
Tupakointi nostaa keuhkosyöpäriskiä merkittävästi.
Automaattinen itsemittauspiste tekee terveystarkastuksen viidessä minuutissa ilman hoitajaa.
Onko siinä koneessa valikoima, josta voi tulostaa itselleen haluamansa reseptin, esim. diapameja? 😂
Voisivat kehittää samaan pisteeseen myös eutanasia koneen.
Saman tien voisivat opettaa lääketiedettä jo peruskouluissa, olisi siitä enemmän hyötyä joka tapauksessa kuin monista muista aineista.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai tuo voi nykyisestä enää huonommaksi mennä. Potilas saa automaatista valita haluaako hän mukaansa burana-reseptin vai mielialalääkityksen
Kolmen napin automaatteja voisi sijoitella kauppakeskusten käytäville:
Paina 1 Burana
Paina 2 Ketipinor
Paina 3 Automaatin satunnaisesti arpoma SSRI
Menkööt itse sinne koppiin. Joku saa paniikin siinä kopperossa laitteiden kanssa.
Voin kuvitella. Muutama rasti ruutuun kysmys ja ehkä pieni verenkuva. Ta Daa... valmis.
Tuli mieleen se elokuva idioluutio
Tämä on hyvinvointivaltion merkki. Kauanko Suomen kansaa voidaan nuijia, ennen kuin kukaan reagoi?
Koppi jossa olisi yksikätinen rosvo-peli joka jakaisi mt-diagnooseja, miltä kuulostaisi? Kolmella mansikalla saisit epävakaan persoonallisuushäiriön ja vuoden reseptin aripripratsolia.
Samanlainen taulu, kuin busseissa. 1- mielenterveyslääkkeet 2- tukielinvaivalääkkeet 3- muut vaivat
Sitten kun tulee tulokseksi yhteiskunnalle liian kalliiksi käyvä sairaus, niin seuraavassa kadunkulmassa on sveitsiläinen itsemurhakapseli.
Ok.