Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppini mielestä esim. hampurilaiset on valtavan epäterveellisiä

Vierailija
21.07.2024 |

Ja hänen tekemänsä kotiruoka ravinteikasta ja terveellistä vaikka kokkailut on jotain valkoista spagettia ja jauhoihin tehtyä jauhelihakastiketta maustettuna aromisuolalla.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voihan sitä syödä hampurilaispihvin vihannesten kanssa.

Kannattaa jättää se pihvi syömättä. Normaali hampurilaispihvi tehdään 18-20% rasvaa sisältävästä jauhelihasta. Eli 250g pihvissä on noin 50g pelkkää rasvaa. Se vastaa sitä että kulautat piripintaan täytetyn shottilasin täynnä sulatettua voita.

Kun kaasugrilliin laittaa burgeripihvin niin sulava ihra oikein leimahtaa, siitähän se mustunut ja karsinogeeninen pientalon tulee.  

250 g hampurilaispihvi? :D

No joo, tyypillisempi pihvin koko taitaa olla 160-180g. Silloin shottilasia ei tarvitse täyttää ihan piripintaan sillä sulatetulla voilla vaan  yhdessä pihvistä on rasvaa vain 34-35g. 

Toisaalta jotkut laittaa hamppariinsa kaksi pihv

Hesen kerroshampurilaisessa on rasvaa 40 g ja siinä on mukana pihvit, juustot ja majoneesit. 

Vierailija
42/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten syömä kotiruoka ei ole pääasiassa terveellistä, mutta vanhemmilla ihmisillä on niin vahva päinvastainen pinttymä asiasta.

Suomalaisten kotiruuassa on liikaa höttöhiilareita ja kovaa rasvaa. Ei ihme, että kansantaudit kukoistavat, kun syödään vain niiiin terveellistä kotiruokaa. Samalla paheksutaan niitä, jotka ajattelevat toisin. Eikä oteta asiasta tutkimustietoa vastaan, kun yrittää perustella omia valintojaan.

Vanhemmat ihmiset syövät pullaa päivittäin, samalla kun huutavat lapsenlapselle siitä, että lapsi saa viikolla yhden suklaapatukan.

Kova rasva on terveellisempää kuin margariinit ja pullorasvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos nyt yhtään parempaa leipää käyttää siinä hampurilaisessa, niin siinähän on kaksi siivua leipää, juustoviipale, jauhelihapihvi, salaattia, tomaattia, mahd. kurkkusalaattia, ketsuppia, majoneesia. Ihan tavallista ruokaa. Majoneesi ainoa, mikä tekee epäterveelliseksi, mutta tuskin se nyt haittaa, jos sitä vain vähän sinne heittää.

En ymmärrä, miksi noita niin parjataan. Ranskalaiset sen sijaan on ihan turhia kaloreita.

Eihän majoneesi ole epäterveellistä.

Majoneesin rasva on epäterveellistä pehmeää rasvaa.

Vierailija
44/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voihan sitä syödä hampurilaispihvin vihannesten kanssa.

Kannattaa jättää se pihvi syömättä. Normaali hampurilaispihvi tehdään 18-20% rasvaa sisältävästä jauhelihasta. Eli 250g pihvissä on noin 50g pelkkää rasvaa. Se vastaa sitä että kulautat piripintaan täytetyn shottilasin täynnä sulatettua voita.

Kun kaasugrilliin laittaa burgeripihvin niin sulava ihra oikein leimahtaa, siitähän se mustunut ja karsinogeeninen pientalon tulee.  

250 g hampurilaispihvi? :D

No joo, tyypillisempi pihvin koko taitaa olla 160-180g. Silloin shottilasia ei tarvitse täyttää ihan piripintaan sillä sulatetulla voilla vaan  yhdessä pihvistä on rasvaa vain 34-35g. 

Toisaalta jotkut laittaa hamppariinsa kaksi pihv

Säälittää nää rasvapelkoiset :(

Vierailija
45/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on katsonut Burgermiehet maailmalla ohjelmaa, miehet eivät mahdu enää yhdessä ruutuun😱 

Vierailija
46/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm meillä taas anopin mielestä ne ei oo epäterveellisiä. Liekö johtuu siitä kun itsekin syö niitä... Anoppi 74 v

Juuri tuonikäisillä oppikoulun käyneillä on ollut maksullinen kouluruoka. Moni on sen kouluruoan jättänyt syömättä ja mieluummin menneet lähikauppaan munkki-, limsa- ja karkkiostoksille yms. Noihin verrattuna hampurilaisateria on jo oikeaa ruokaa. Voitkin seuraavalla reissullanne esittää tuon vertauksen, jospahan hän siitä tokenisi.

Vierailija
47/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampurilaisten huono maine on lähtenyt 50 luvulta. Ensimmäiset hampurilaiset olivat epäterveellisiä mutta siitä ne kevenivät rasvan yms. vähennyttyä.

Jos keskivertohampurilainen on johonkin muuttunut 1950 luvun jälkeen niin todennäköisesti huonompaan suuntaan kun itse paistetut pihvit ja sämpylät on korvattu tehdasvalmisteisilla ja majoneesin yms määrä varmasti kasvanut. 

1950 luvulla ihmiset olivat terveen ja hyvinvoivan näköisiä kun katsoo vanhoja valokuvia. Läskejä näkyy kuvissa erittäin vähän. 

Ja kolmekymppiset näytti samalta kuin seitsenkymppiset nykyään.

Vierailija
48/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm meillä taas anopin mielestä ne ei oo epäterveellisiä. Liekö johtuu siitä kun itsekin syö niitä... Anoppi 74 v

Juuri tuonikäisillä oppikoulun käyneillä on ollut maksullinen kouluruoka. Moni on sen kouluruoan jättänyt syömättä ja mieluummin menneet lähikauppaan munkki-, limsa- ja karkkiostoksille yms. Noihin verrattuna hampurilaisateria on jo oikeaa ruokaa. Voitkin seuraavalla reissullanne esittää tuon vertauksen, jospahan hän siitä tokenisi.

Noinkohan olisi anoppini kohdalla, hän ei syö edes karkkia eikä juo limsoja. 

Vierailija
49/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro anopille että huolehdit kyllä itse lastesi ruokailuista ja pidä 2-3kk radiohiljaisuus. Ehkä ymmärtää pitää suunsa kiinni. Tai sitten ei.

Vierailija
50/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampurilaisten huono maine on lähtenyt 50 luvulta. Ensimmäiset hampurilaiset olivat epäterveellisiä mutta siitä ne kevenivät rasvan yms. vähennyttyä.

Jos keskivertohampurilainen on johonkin muuttunut 1950 luvun jälkeen niin todennäköisesti huonompaan suuntaan kun itse paistetut pihvit ja sämpylät on korvattu tehdasvalmisteisilla ja majoneesin yms määrä varmasti kasvanut. 

1950 luvulla ihmiset olivat terveen ja hyvinvoivan näköisiä kun katsoo vanhoja valokuvia. Läskejä näkyy kuvissa erittäin vähän. 

Tämä tarkoitti Usassa myytyjä hampurilaisia. Näitä ensimmäisiä mitä siellä oli. Rasvassa uppopaistettuja yms. Ei mitään terveysruokaa tosiaankaan.

Vierailija
51/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös näiden hampurilaisten ravintoarvot näe sovelluksesta? Kaloreita aterialla on miltei pariksi päiväksi kun tuskin se on päivän ainoa ruoka. Luulen että se spagetti on tässä tapauksessa se parempi valinta. Mitäs te sitten kotona syötte?

Vierailija
52/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi sai juuri "hampurilaisilla" meidän muksut syömään kasviksia. Eli: ruisleipä tai rouhesämpylä, tomaattia, salaattia ja pihvinä joko itsetehty kasvis- tai jauhelihapihvi. Hyvin maistuu muksuille.

Vierailija
53/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään kotona aika usein hampurilaisia ja ranskalaisia itse. Sämpylänä täysjyvä ja ranskalaiset itse alusta asti uunissa ilman rasvaa tehtyjä. On muuten parempaa kuin minkään mättöpaikan ruoat eikä tosiaan eroa mitenkään ravintoarvoiltaan jostain makaronilaatikosta. Pizzaa ja tortillojakin meillä on usein kotona. Hoikkia ja urheilullisia ollaan. Aika monesta ns. herkkuruoasta saa itse tehtynä ihan kelpo ruokaa ja terveellistä, kun vähän viitsii panostaa. 

Vierailija
54/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vaan reippaasti nyt ne kvinoa ruokalistat mieluiten koko kuukauden ajalta!

Vierailija
55/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on kun ei osata tehdä ruokaa! Kaiken maailman kotkotuksia.

Hieman ärsytti kun meillä oli vieraita ja olin tehnyt kunnon kotiruokaa oikein haudutettu 2h jne. Vieraat kehuivat heti miestäni. No sanoin, että olin tehnyt sen kyllä ihan itse. Mies ei ollut kotona edes, kun valmistin sen. 

Ahaa sanoi toinen vieras. Toinen kuitenkin sanoi "Kiitos Markku." Taisin toistaa, että mä kyllä tein tämän. Noh ihmiset ei ehkä tekisteröi mitä kuulee. 

Vierailija
56/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on kun ei osata tehdä ruokaa! Kaiken maailman kotkotuksia.

Hieman ärsytti kun meillä oli vieraita ja olin tehnyt kunnon kotiruokaa oikein haudutettu 2h jne. Vieraat kehuivat heti miestäni. No sanoin, että olin tehnyt sen kyllä ihan itse. Mies ei ollut kotona edes, kun valmistin sen. 

Ahaa sanoi toinen vieras. Toinen kuitenkin sanoi "Kiitos Markku." Taisin toistaa, että mä kyllä tein tämän. Noh ihmiset ei ehkä tekisteröi mitä kuulee. 

Olen ennenkin epäillyt että itsestäni on ollut valheita että a) En laittaisi ruokaa b) En osaa laittaa ruokaa muuta kun pasta bolognese c) kaikki ruoka on epäterveellistä, mitä laitan tai lähes valmisruokaa. D)vain mies on opettanut kunnon ja terveellisen ruuan pariin, muuten ei syötäisi koskaan salaatteja tai olisi joka toinen päivä pizzaa ja pastaa.

Mitkään edellämainituista ei pidä paikkansa. Suirastaan paskaa kaikki väitteet. 

Näiden huhujen takia, oli vissiin uskomatonta, että olisin tehnyt tuon ruuan? 

Vierailija
57/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja isoin huhu: Käytän omaisuuden ruokiin! 

No tuo taas riippuu ihan mihin vertaa. Herranjestas aika mahdottomuus näillä tuloilla käyttää ihan hirveää määrää ja noin keskiverto kulutuksiin nähden ei ehkä kuitenkaan niin pröystäilevän järkyttäviä summi, vaikka Maire 78 v saisi sätkyn kauppakuitin nähdessään.

Toki jos vertaa sellaiseen joka: Syö todella vähän. Ostaa halvinta mitä löytyy, eikä ikinä mitään turhia  epäterveellisiä herkkuja, pitää järkyttävänä tuhlauksena kaikkea muuta. Herkuista voidaan olla eri mieltä. Voihan niiden tilalla olla vaikka sypersmoothie, joka myöskin maksaa, mutta tarkoitin nyt sitä, että järkytytään siitä mitä maksaa ruokakauppa ostoksistaan. 

En voi sietää tuollaisiin puuttumista.

Anna mä arvaan. Jos korvattaisiin osa elintarvikkeista tupakilla, ei olisi niin järkyttää. Korkeintaan vaan narinaa, että onhan sekin vähän turha pahe.

Kuntosalikorttikin on sitten turhuus. Metsään vaan juoksemaan mars. 

Vierailija
58/58 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ksikki taloudelliset terveysihmiset. Paljonko perheessänne menee keskimäärin per kk aikuisen ruoka-hygienia-talouskuluihin ja paljon lapsen, ikä?

Kitupiikit älkää vastatko tai alle 60kg aikuiset.