Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastavuoroisuudesta. Mä olen aivan täysin LOPPU sellaisiin ihmisiin, jotka eivät vastaa tai kommunikoi

Vierailija
21.07.2024 |

Kuulostaako muiden ystäväpiirissä tutulta?

Veljen puoliso, ei koskaan itse järjestä mitään yhteistä. Aina tulossa meille valmiiseen pöytään. Ei koskaan laita aloitetta mihinkään tekemiseen, olen aivan loppu tähän. En jaksa enää yrittää 

Ystävä. Lähdössä yhdessä matkalle, mutta hän se ei koskaan itse järjestä mitään tai ole aloitteellinen. Ei matkoja, ei kyläilyjä, mutta on kuitenkin aina tulossa näihin (ilmaiseksi) mukaan. Ei kysy, mitä he voisivat tuoda, ei varaa etukäteen mitään, ei suunnittele, ei soita, olen aivan loppu tähän yksipuoleisuuteen. En jaksa enää yksin järjestellä

Itku pääsee. Aina lopulta järjestän muille. Pitäisikö tehdä siten että laittaa estot näille ns läheisille, joita vuosia vedetty perässä?!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaa etsimistä. Etsi niin kauan, että löydät yhtä ahkerat, lämpimät ystävät, jotka myös tekevät sinun ja perheesi eteen! 🙏🤍 On tosi perseestä tälläiset kivireet

Vierailija
2/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää kun naiset eivät anna pillua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veljesi puolison pitäisi järkätä, eikä veljesi?

Vierailija
4/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he eivät ole niin kiinnostuneita tuollaisista asioista. Mukavia asioita muttei tarpeeksi että järjestäisivät itse sellaisia. Toinen vaihtoehto on se, että sinä järjestät asiat paremmin kuin yksikään heistä. Tai sitten he eivät vain halua juurikaan olla tekemisissä kanssasi.

Vierailija
5/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kaikenlainen pippaloiden järjestäminen on vastenmielistä ja stressaavaa, en nauti siitä pätkääkään, näen painajaisia tai vietän unettomia öitä stressatessa. Pakolliset perhejuhlat olen järkännyt omille lapsille, esim. omia merkkipäiviä en ole halunnut juhlia. En nauti juhlissa tai illanistujaisissa myöskään vieraana olemisesta ja sukulaisten järjestämiin juhliin olen lähtenyt lähinnä velvollisuudentunnosta. En pidä itseäni introverttina, mutta olen työssä, jossa joutuu olemaan ihmisten kanssa tekemisissä ihan tarpeeksi. En vaan enää vapaa-ajalla jaksa.

Laita vaan estot tai yksinkertaisesti lakkaa järjestämästä. Tuskinpa sinua kukaan siihen velvoittaa. Yhteiset illanistujaiset voivat olla toisille pakkopullaa.

Vierailija
6/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää, kun äijät ei anna vastineeksi mun potkaista anaalitappia niiden perseeseen.

Vierailija
7/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostut uhriutumaan? Sitähän tuo on. Kuvitteletko saavasi kirkkaamman kruunun kun järjestelet kaiken yksin? Teet nyt selväksi ettet järjestele enää mitään ellei kukaan tule avuksi. Nuo toiset eivät edes tiedä sun aatoksia. 

Vierailija
8/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää, kun äijät ei anna vastineeksi mun potkaista anaalitappia niiden perseeseen.

Oletko kysynyt? Vai onko tämä taas asia joka miesten pitää ymmärtää tehdä itse naisen esittäessä tylsistynyttä.

Vierailija
9/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä veljjeä, kuten ei muitakaan miehiä, kiinnosta laahata kaiken maailman ihmisiä kotiinsa syömään ja seurustelemaan. Se on ihan kokonaan naisten juttu.

Vierailija
10/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä veljjeä, kuten ei muitakaan miehiä, kiinnosta laahata kaiken maailman ihmisiä kotiinsa syömään ja seurustelemaan. Se on ihan kokonaan naisten juttu.

Näin on. Miehet käyvät oluella tai sitten pitävät saunaillan. Siihen riittää makkara + jotain muuta samankaltaista.

Vierailija
11/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää ihmiset, jotka laittavat jatkuvasti, siis päivittäin jotain ihan turhaa viestiä/meseä. Koko ajan pitäisi olla vastailemassa heille tai menee herneet nenään. En myöskään pidä juhlien järjestämisestä tai juhlista ylipäätään. En oikeastaan edes halua vieraita ihmisiä talooni, tämä on minun linnoitukseni. Okei, voin lähteä joskus kahville jos pyydetään, mutta asia ei ole itselleni niin tärkeä, että alkaisin itse järkkäämään mitään tuollaista. 

Ihmiset on erilaisia. Kärjistäen sanottuna itroverttina on vaikea jaksaa ekstrovertimpia kavereita, joille pitäisi olla jotain sosiaalista kanssakäymistä koko ajan. 

Vierailija
12/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain joidenkin naisten juttu. Ei kaikkien, ei ilmeisesti myöskään ap:n veljen puolison.

Vierailija
13/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se, etten ole varma haluavatko ihmiset viettää minun kanssani aikaa. Välillä tulee kutsuja juhliin mutta tulevatko ne sen takia, että välillä minutkin pitää kutsua säälistä tai että paikalle saadaan paljon ihmisiä.

Vierailija
14/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. Jotkut nauttivat järjestämisestä, joillekin se on täysin epäluontevaa. Kaikilla ei ole myöskään samanlaisia resursseja. Esim yksiössä asuva ei ehkä halua niin paljon kutsua vieraita kuin jos asuisi tilavammin. Mäkään en hirveästi tykkää järjestää mitään mutta menen kyllä toisten järjestämiin juttuihin jos kutsutaan. Yksinkertainen ratkaisu on se, että älä kutsu jos kutsusi ei ole vilpitön vaan sisältää vaatimuksia toiselle. 

Vierailija
15/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä olet ulospäinsuuntautuneempi kuin he ja silloin sulla juhlien järjestäminen ja tapaamiset käyvät luonnostaan, muilla ei.

Älä ota tätä niin, että muut eivät arvosta sinua tms. Heillä saattaa olla aivan toisenlaiset energiatasot tai aivan erilainen tarve tavata ihmisiä.

Vierailija
16/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku tee ja kakunpala ei ole ongelma (jonkun) kaverin kanssa, sämpylät tms. Mehu. Mutta jos näet kauheasti vaivaa, ehkä se on liikaa. Veli hoitakoot puolisonsa tarjoamiset? Matka ei taida toimia ystävän kanssa, jos ei kerro mitä haluaa siellä. Luulisi että haluaa valita. Estä jos se helpottaa. -Ehkä odotat liikaa ihmisiltä silloin jos odotat aloitteellisuutta, osa ei uskalla ehdottaa sulle mitään - jos kokevat että voisit suuttua jos valitsevat sun puolesta. Eikä ole neuvoteltu. Mutta kuulosti hieman siltä että ovat jo liian passiivisia, että sun pitää sanoa mitä haluat. Mutta se on jo myöhäistä kai, ehkä jonkun toisen kanssa sitten katso.

Vierailija
17/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Miehet käyvät oluella tai sitten pitävät saunaillan. Siihen riittää makkara + jotain muuta samankaltaista.

Tuo on niin totta! Puolisoni kaveri toiselta puolelta maapalloa tuli omaan majoitukseensa viereiselle paikkakunnalle. He tapasivat ensin ravintolassa ja lähtivät sieltä saunomaan kaverin majapaikan saunaan. 

Omat pojat käyvät joka viikko kavereidensa luona viettämässä saunailtaa kun kaverien vanhemmat ovat mökillä. Eivät juo edes pahemmin alkoholia. Työviikolla pojat nappaavat mukaansa pesuaineet, pyyhkeen ja pefletin sekä käyvät ostamassa limua, grillimakkaraa ja sinappia. Selvin päin ja iloisina tulevat kotiin ennen puolta yötä. 

Miehenpuolet eivät vain tunne tarvetta mihinkään monimutkaisiin juhlajärjestelyihin. Heille riittää suunnilleen se ruoka, juoma ja sauna sekä seura. Jos menee tiukille niin voivat viettää hauskan illan vaikka ei olisi muuta syötävää kuin näkkileipää ja margariinia.

Sen olen perheen ainoana naisena huomannut, että miehille on jokin juhlakattaus tai hienompi pöytäliina yhdentekevä juttu. Kerran poikieni kaverit olivat tulleet meille ja ottaneet pöytäliinan kokonaan pois ruokapöydästä ja pelanneet pokeria. Pojat selittivät, että he viikkasivat porukalla huolella liinan puhtain käsin kuten on opetettu ja pyyhkivät pöydän kaiken varalta keittiö-Sanytolilla pokeri-illan jälkeen.

Vierailija
18/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan ei toimi niin, että kun minä järjestän jotain, niin muille muodostuisi samalla velvollisuus järjestää vuorostaan minulle. Toki voidaan sopia että järkätään vuorotellen, mutta jos sä vaan järkkäät jotain itse niin se on sun päätös joka ei mitenkään velvoita muita toimimaan sun tavalla. Anteeksi jos kirjoitan raa'asti mutta näin se vaan on. Mä järkkäilen itse aika paljon kaikkea mutta vain sen takia että tykkään siitä. Ikinä en lähtis mitään järkkäämään siinä ajatuksessa että toistenkin pitää tehdä sitten puolestaan minulle. Ei tarvi, he päättävät itse millä tavalla toimivat, mä en voi omalla toiminnallani päättää sitä heidän puolestaan. Jos et tykkää järkätä niin älä järkkää. 

Vierailija
19/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ystävälle et varaa sinä vuorostasi.

Älä järjestä mitän syöminkejä jtn mahd lasten synttäreitä lukuunottamatta niin ei tarvitste kestitä.

Vierailija
20/21 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä vähän omaakin vikaa. Jos järjestät niin jaa myös tehtäviä, tuokaa te vaik xxx. Majotus on 100e josta puolikas on teidän osuus 50e. Laitatko mun mb xxxx mennessä.