Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina joko trooppinen kosteus tai paahtava helle - HUOH!

Vierailija
21.07.2024 |

Alkaa tämä kesä jo kyllästyttää.

Nyt on reilun viikon ollut jotain 20-23C mikä on olevinaan "viileää" mutta kosteusprosentti ollut järjetön. Koko ajan nihkeä, nahkea, tahmea olo.

Ens viikolla palataan taas Afrikan normaaliin eli paahtavaan tappohelteeseen. Eipä ookkaan kuin neljäs helleaalto tänä vuonna ja vasta kesän puoliväliä mennään.

Minun säätä eli +15 ei ole ollut YHTÄKÄÄN päivää. Toisten säitä vaan kattellaan toukokuusta lokakuuhun, kivahan se kesäihmisille on naattia kun joka kesä on vaan kuumempi, pidempi, kosteampi.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateinen, kylmä kesä on ollut. Oliko tämä nyt jo kolmas putkeen. Tulisipa oikeasti niitä helteitä.

Vierailija
42/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista ja viileää on meillä. Sisälläkin melko viileää. Kannattaa valita asuinpaikkansa huolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä särkenyt koko päivän, mikään särkylääke ei auta. Kohta töihin. Vit*ttaa!!! Ahdistaa tämä sää!!! Vissyt ja urheilujuomat ja buranat alkaa käydä jo kalliiksi.

Vierailija
44/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että kesällä on lämmintä!

Just oli 6kk talvi ja seuraava alkaa ihan pian.

Vierailija
45/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina? Kuluneen viikon aikana satanut 6pv, helteestä tietoakaan. Oliskohan heinäkuussa ollut 2 hellepäivää pks??

Matalapaine ja kosteus on hanurusta, uuvuttaa ja särkee päätä. Tulis lämmintä ja aurinkoista!!

Ja v*tut. Tulisipa pian syksy ja maksimissaan 15 asteen lämpötila. Ihminen joka "nauttii" helteestä, on fyysisesti sairas.

Vierailija
46/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätä särkenyt koko päivän, mikään särkylääke ei auta. Kohta töihin. Vit*ttaa!!! Ahdistaa tämä sää!!! Vissyt ja urheilujuomat ja buranat alkaa käydä jo kalliiksi.

Hommaa Propraliin resepti, sitä määrätään myös migreeniin josta selvästi kärsit. Olet saattanut saada jo lääkepäänsärynkin aikaiseksi jos olet vedellyt jatkuvasti buranaa.

Vierailija
47/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

249e siirrettävä ilmastointilaite,ja varmaan halvempiakin on saatavilla.

Listatkaa nyt ne tekosyyt miksi ei ole tuollaista?

Vierailija
48/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laihduttaa ja kuntoilla, niin helteestäkin voi nauttia. Jos on huonokuntoinen läski, niin ei varmastikaan nauti. 

Minä nautin +25 helteestä. Koko kesän olen kulkenut shortseilla ja t-paidalla. 

Vierailija
49/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään valittamista, nyt on kesä ja saa jatkua pidempäänkin.

Vierailija
50/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa ollu kaksi hellepäivää tänä kesänä.Öisin, kun pyöräilen töihin, niin saa hanskat olla käsissä, ettei palele.

Vierailija
51/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole trooppista kosteutta kuin hetkittäin hellepäivänä jos alkaa ukkostaa🤣

Trooppinen tarkoittaa lämmintä yli 20 asteen yötä tai kuumaa kosteaa päivää, montako niitä on ollut??

Omalla alueella pks 0 kpl 20 asteen yötä 5-7/24, ei olla päästy edes lähelle! Viimeyönä 14 astetta.  Hellepäiviä yht 20, toki sateisia ja kosteita muttei trooppisia

Vierailija
52/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustakaa lomalle nyt etelä-Eurooppaan, sitten hyväksyn tämän ketjun iänikuiset valitukset !

Just olin n 10 vkoa Etelä-Euroopassa. Sateista ja viileää on ollut sielläkin, vsin 24-28 astetta. Kesä alkoi vasta heinäkuun alussa. Luonto on kärsinyt huonosta kelistä, monet puut luulee että on syksy ja kellastuttaa ja  pudottaa lehdet. 

Ja tosian nyt viikko Suomessa ja 6/7 satanut. Ihan paska keli

Vierailija
53/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina? Kuluneen viikon aikana satanut 6pv, helteestä tietoakaan. Oliskohan heinäkuussa ollut 2 hellepäivää pks??

Matalapaine ja kosteus on hanurusta, uuvuttaa ja särkee päätä. Tulis lämmintä ja aurinkoista!!

Ja v*tut. Tulisipa pian syksy ja maksimissaan 15 asteen lämpötila. Ihminen joka "nauttii" helteestä, on fyysisesti sairas.

Kyllä, olen sairas. Kipusairas.

Mulle n 10kk Suomessa sää on helvettiä. Tuuli, sade ja viileys tekee järkyttävät kivut ja esim talvella Suomessa olen 6kk käytännössä kotini vanki. Onneksi nyt asun jo osittain etelässä

Vittuile vaan, kyllä sinullekin karma suo jotain kivaa aikanaan

Vierailija
54/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa Propraliin resepti, sitä määrätään myös migreeniin josta selvästi kärsit. Olet saattanut saada jo lääkepäänsärynkin aikaiseksi jos olet vedellyt jatkuvasti buranaa.

Ei ole migreeniä tämä eikä lääkepäänsärkyäkään. Johtuu tästä prkleen säästä. Nestehukkaa kun ei ehdi juomaan niin paljon kuin kroppa vaatii. Töissä on KUUMA!! Jatkuva painostava olo.

Vierailija
55/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetuttaa kun pyykit ei kuivu kunnolla.🤨

Vierailija
56/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla on ainakin kiva ilma tulossa ennusteiden mukaan.

Vierailija
57/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeps sitä tämä on ollut kohta pari kuukautta. Koko ajan vetämätön olo. 

Minä olen ollut virtaa täynnä. Ihanaa tämä lämpö. Olet varmaan muutenkin laiska.

Vierailija
58/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laihduttaa ja kuntoilla, niin helteestäkin voi nauttia. Jos on huonokuntoinen läski, niin ei varmastikaan nauti. 

Minä nautin +25 helteestä. Koko kesän olen kulkenut shortseilla ja t-paidalla. 

Puetaan sinut haalareihin, kumppareihin ja muihin suojavaatteisiin. Sitten menet neljäksi tunniksi hikoilemaan 50 asteiseen navettaan, siellä kolaat lapioit talikoit kyykit kurottelet tehokkaasti, koska ylitöitä ei saa tulla. Katotaan kauanko nautit. Älykello ehdottaa että työpäivän aikana tuli 17000 askelta. Siihen pitäis sitten ne ehdottamasi kuntoilut päälle tehdä?

Vierailija
59/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuli hommattua 2 viikon matka Välimerelle elokuuksi. Onpahan ainakin kaksi viikkoa täydellistä kesäsäätä lomalla, tosin ensi viikko näyttää aika hyvältä Etelä-Suomessa ainakin.

Vierailija
60/62 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen piti olla villapaita päällä, tänään olen pärjännyt ilman. Mittari näyttää, että ulkona on 23 plussaa. En mainitsisi helteeksi. Tarkenee.