Milloin olet viimeksi ommellut jotain?
Lyhensin juuri housut. Ompelua sekin on, mutta tuli mieleen, että joskus ompelin enemmän.
Kommentit (34)
Tänä aamuna tein shortsipyjaman housut. Ensi viikolla ne pääsee mökille mukaan.
Viime viikolla. Pienensin kahden paidan kaula-aukkoa.
Olen mies 49v ja olen aikuisiällä tarpeen mukaan ommellut käsin neulalla ja langalla irronneita nappeja ja jokusen ratkenneen sauman vaatteista. Korjaustyö kuin korjaustyö.
Kesäkuussa jotain korjausompelua langalla ja neulalla. Minäkin olen ommellut joskus paljon enemmän. Nuorena ompelin itselleni vaatteitakin. Nykyään minulla ei ole ompelukonetta enää.
Pari viikkoa sitten tein kuulokoneisiin päällystenauhan.
Edellisen kerran koskin ompelukoneeseen +30 v. sitten yläasteella.
Oisko siitä kuukausi. Nyt on just uudet farkut pesussa. Ne on siis kyllä kaupasta ostettu, mutta aion fiksata istuvuutta vyötäröltä ja lahkeen pituudesta. Haluan vaan varmistaa että ne ovat kutistumisensa kutistuneet ennen kuin ryhdyn hommiin.
Oisko kolme viikkoa sitten, hihattoman leveähelmaisen kesämekon. Yhdistin kaksi kaavaa. Tunikan hyvinistuvan yläosan ja lonkkien kohdalle yhdistin mekon helman. Tuli paras tähän asti.
Äsken ompelin Barbin vaatteita lapsenlapselle.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies 49v ja olen aikuisiällä tarpeen mukaan ommellut käsin neulalla ja langalla irronneita nappeja ja jokusen ratkenneen sauman vaatteista. Korjaustyö kuin korjaustyö.
Hauska lukea, että miehetkin harrastaa vielä korjaamista.
Onko peruja koulun käsitöistä vai kotona opetettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulun tekstiilityöjaksoilta jäänyt jonnekin alitajuntaan muistiin. Välillä meni vuosikymmeniä ettei tullut tartuttua neulaan ja lankaan, no armeijassa oli pakko osata ommella ne merkit paikalleen mutta muuten vaan sitten kylmiltään neula ja lanka käteen ja kokeilemaan tuleeko siitä mitään, ja kyllähän nuo napit ja sauma on pysynyt ehjänä. Lapsena kotona en kyllä ommellut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ompelee meillä verhon päärmeet ja lyhentää housun lahkeet. Tekee sen paljon paremmin kuin minä. Olen hyvilläni tästä .
Se taisi olla pari kuukautta sitten, kun ompelin partiomerkin sudenpentuni partiohuiviin.
Ei mitään muistikuvaa, ei ole enää edes omaa konetta.