Milloin olet viimeksi ommellut jotain?
Lyhensin juuri housut. Ompelua sekin on, mutta tuli mieleen, että joskus ompelin enemmän.
Kommentit (34)
Noin 40 vuotta sitten ala-asteella.
Vuonna 1993, kun oli pakollinen pätkä rättikässää.
N40
Tänään, lyhensin myös housut. Ei paljon kyllä tule ommeltua nykyään. Yleensä jotain verhojen lyhentämistä.
Parsin neulalla ja langalla boksereissa olevan reiän.
Mulla on perinnöksi saatu Sinkeri ja sillä lyhentelen persjalkaisena kaikki housut.
Tänään autoin jokusen piston verran tytärtä ompelemaan auenneen paidan sauman kiinni.
Äsken, viimeistelin lapsen uutta T-paitaa.
Keittiön pöydällä odottavat ompelukoneen edessä omat ja miehen housut kaventamista. Mutta viimeksi paikkasin miehen kesähousuja pari viikkoa sitten - haaroista, jo toista kertaa! :D
Viime kuussa lyhensin myös housut, korjasin yhdet haaroista ja paikkasin flanellipaidasta reiän. Kerään ommeltavaa syksyiltoihin, eli seuraavan kerran ompelen ehkä syys-lokakuulla.
Eilen ompelin 12 T-paitaa erääseen tapahtumaan. Viime viikolla tein lapselle rippimekon. Itse ommellen saa taatusti kalliimpaa!
Alkuviikolla. Korjasin koiran lelua.
Joskus kesäkuussa tein vanhoista harsoista rättejä. Pitkään aikaan en ole ommellut mitään uutta, lähinnä paikkaillut vaatteita.
Intissä piti ommella jotain merkkejä.
Korjasin pari viikkoa sitten hameen vyötärönauhan (kapeammaksi). Mulla on vähän kausittaista tuo ompeleminen. Välillä teen monta vaatetta pienen ajan sisällä ja sitten voi olla vuosikin väliä, että teen vain korjausompeluita. Kun lapset olivat pieniä, ompelin heille melkein kaikki vaatteet toppahaalaria myöten.
Tein eilen vyölaukun kun vanha alkaa olla tiensä päässä. On kätevä marja- ja sienimetsässä kun sinne saa puhelimen ja auton avaimet.
Tästä on jo 15 vuotta. Taisin silloin ommella sohvaan uudet päälliset. Olohuoneessa tälläkin hetkellä verhot, jotka ommellut joskus silloin myös. Sohva on vaihtunut uuteen kaksi kertaa.
Ompelin eilen kesäpuseroni pudonneen napin takas paikoilleen.
Kaksi viikkoa sitten ompelin paidan ja kalastajahatun.