Mitä jos kaikki provot onkin totta!!??
Kommentit (13)
Epäilijöitä on paljon. Uskokaa nyt minä olen kiinan keisari.
Itse asiassa moni ilmiselvä provo voi olla jonkun ihmisen kohdalla täyttä totta. Siksi moni meistä vastaa provoihinkin asiallisesti, jotta joku voi saada apua omaan tilanteeseen.
Tarkoitat siis mielenterveys on mennyt suurelta osalta kansaa? Aikas pelottavaa!
Eivät voi olla samaan aikaan totta, koska ne ovat ristiriidassa keskenään. Monet niistä sisältävät universaaleja väitteitä tyyliin "kaikki aina sitä ja tätä", ja tällainen väite ei voi olla totta samaan aikaan kun on totta, että joku joskus jotain muuta.
Jos vetäisin kirjoituskursseja nimenomaan provoista saisi aivan mahtavia tehtäviä kursseille. En tajua miksi niitä ei käytetä kuin korkeintaan toimittajat miettiessään juttuja lehteen. Sanon aina kaikille, että jos haluan elämässäni miettiä muuta kuin omia, vaikeata asioitani Vauvan AV pelastaa päiväni joka kerta. Ja mehukas provo, johon kertyy meheviä vastauksia , on tämän palstan eliksiiriä pl ne poliittiset töherrykset.
Ai niinkuin myös usein esiintyvä "naisten vaatimattomat saavutukset" -lätinä, "vien vauvan järveen" -jankutus, hänkin jankuttanut samaa kesät talvet. Montako vauvaa hänellä oikein on? Ja sitten se tyyppi jonka vauvalle/lapselle mies aina mukamas tekee jotakin. Millon kaatuu kännissä päälle, millon tekee mitäki. Tässä muutama esimerkki.
Jep. Ihan tosia.
Minun todellisia kirjoituksia väitetään täällä aina välillä provoiksi.
Olen yllättynyt, että ihmiset ovat reagoineet niin esimerkiksi mieheni pettämiseen kun yritin kysyä neuvoja, että miten tällaisesta tilanteesta selvitään. Käytin kuulemma jotain provo-termejä. Kai ne oli järkyttyneen ihmisen vakiohätähuutoja, muistaakseni "miten tästä eteenpäin?".
Ehkä ihmiset eivät halua kohdata vaikeita asioita netissä, ne halutaan kieltää.
Sain asiallisiakin vastauksia paljon.
Joo... Minä avaan linkkejä otsikon perusteella mutta sisältö voi olla tehty jostakin todellisesta tapauksessa sotkemalla niin että ketään henkilöitä tuskin tunnistaa... Minun vastaukseni kaikki joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta on todellisuudesta(ni) ja totuus voi olla tarinaa ihmeellisempi.
Muistatteko kun Paavo Lipponen saarnasi Kallion kirkon saarnastuolista ja sanoi että hän soittaa vaikka Kiinan keisarille? Kuka on Kiinan keisari tuossa kommarimaassa nykyinen Kiina?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat siis mielenterveys on mennyt suurelta osalta kansaa? Aikas pelottavaa!
Tarkoitatko että suurin osa kansasta viettää päivänsä av:llä tehtailemalla mitä kummallisimpia aloituksia?
Vierailija kirjoitti:
Ai niinkuin myös usein esiintyvä "naisten vaatimattomat saavutukset" -lätinä, "vien vauvan järveen" -jankutus, hänkin jankuttanut samaa kesät talvet. Montako vauvaa hänellä oikein on? Ja sitten se tyyppi jonka vauvalle/lapselle mies aina mukamas tekee jotakin. Millon kaatuu kännissä päälle, millon tekee mitäki. Tässä muutama esimerkki.
Jep. Ihan tosia.
Eihän ne tarvi olla kirjoittajan tilanteessa tosia, mutta jollekulle ne on (pl. vitsit). Joku on valitettavasti jopa vienyt vauvansa järveen.
Minusta on ihan sama, vaikka tekoäly kirjoittaisi aloitukset. Jos niissä on kiinnostavaa keskusteltavaa, niin niissä voi keskustella. Minusta on täysin hukkaan heitettyä aikaa edes miettiä, onko joku aloitus valhe vai totta. Mitä väliä?
Sitä paitsi, joskus aloitus on niin surkea, että ei vaan pysty vastaamaan, mutta sitten joku asiallinen vastaus saa ketjun eloon.
Vain provoajan omassa harhaisessa päässään.