Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesällä kaksoset saavat :)

03.02.2007 |

Keitäs kaikkia täällä onkaan jotka tuplia odottavat ja kesällä saavat? Millainen on ollut olo, paljon on nyt viikkoja ja onko vkon 20 rakenneultraa tehty?

Itellä on ultra ens viikon ke, innolla odotan! Sairaslomalle oon jo jäänyt, supistelee heti jos kannat jotain tai nostat.. Kurjaa!

-Tiia vko 19+3-

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä olisi yksi tuplaodottaja. Viikkoja kasassa nyt 17 eli heinäkuussa pitäisi vauvojen syntyä. Rakenneultra on helmikuun lopussa, mutta viime maanantaina kävin polilla kontrollissa, kaikki näytti olevan ok. Kaikkia rakenteita ei kuitenkaan saatu vielä katsottua, joten seuraava ultra on siis viikolla 20.

Olo on nyt ihan hyvä, kun alun pahoinvoinnista ja lamauttavasta väsymyksestä on selvitty. Juuri tänään mietin, että nyt tästä raskaudesta voi jo nauttia, joskin koko ajan vaivaa pieni epävarmuus ja pelko, että meneekö kaikki hyvin.

Tiedätkö, odotatko identtisiä kaksosia? Minulle ei ole osattu sanoa varmasti, koska istukka on joko yhteinen tai yhteenkasvanut. Sepä voi jäädä arvoitukseksi koko raskausajaksi. Ja tiedätkö vauvojen sukupuolta ja aiotko kysyä sitä jossain vaiheessa? Itse en tiedä, ainakaan vielä, mutta otan kyllä tiedon vastaan, jos se jossain vaiheessa kerrotaan. Aiemmissa raskauksissa en ole selvittänyt sukupuolta etukäteen, mutta nyt tuntuu, että olisi ehkä kiva tietää.

Onnellista odotusta sinulle ja hyviä vointeja!

T. pyrytyttö ja vauvelit rv 17

Vierailija
2/14 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin tuossa jo kirjoiteltiinkin kesä-heinäkuun kaksosodottajien kanssa. Nyt ollut täällä puolella vähän hiljaisempaa.

Itsekään en ole juuri jaksanut/ehtinyt kirjoitella.

Minulla siis vasta viikkoja 14+5, la 30.7. Eli tuo rakenneultra menee vasta tuonne maaliskuun puoleen väliin.

Alussa oli kanssa jättiväsymys ja pahoinvointi ja olinkin tuossa sen takia pari viikkoa sairaslomalla.

Nyt viimeviikon olen potenut jättiflunssaa ja taiteillut yökötysten kanssa taas uudelleen. Sain antibioottikuurin korvatulehdukseen ja onkin ollut miettiminen miten sen saa aamuisin pysymään sisällä. Kun alkaa yskittää niin sitten tulee yökkäys.

Edelleen on vähissä ne ruuat mitä mitä saan syötyä, pikkuhiljaa kyllä ruokaskaala onneksi laajenee. Juomista menee tällä hetkellä edelleenkin vain vesi ja mehukeitot.

Odottelen täällä kovasti sitä hehkeää keskiraskaudenaikaa :))

Meillä kaksoset ei ole identtisiä. Vahvasti näkyi jo heti ensimmäisessä ultrassa, että ovat omissa sikiöpusseissaan, istukasta/istukoista ei ole vielä meille kerrottu, että missä sijaitsee, mutta ilmeisimmin siis molemmilla oma istukka.

Toivon että sukupuolet selviäis sitten kanssa siinä viikon 20 rakenneultrassa. Edellisissä raskauksissa en ole halunnut sukupuolta tietää, mutta nyt jo tarvikkeiden hankinnan kannaltakin tieto olisi tervetullut.

Äitiyspakkauksia en ilmeisesti ota yhtäkään, niin ei tarvitsisi kaikkia vaatteitakaan hankkia ihan neutraaleissa väreissä.

Nuksuli 14+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosiaan yleensä pyörinyt tuolla perhekerhon sivuilla, siellä keskustelut pyörii hurjaa vauhtia ja paljon enemmän kuin täällä :) Mutta siellä ei juurikaan ole mitään juttuja ikinä kaksosista.. Eli teillä kummallakin on laskettu aika heinäkuun puolella, mulla olis 27.6, mutta jos kaksoset synnytetään viikolla 38 niin se olis 13.6.

Mulla on edelleen päiviä mitkä menee miettiessä, että voi vitsi, mä en kyllä ihan tätä tahtonu :) Onneks on aikaa vielä sopeutua tupliin.. Minkä ikäisiä olette ja onko monta lasta ennestään? Meillä on 3v esikoinen, oon Jyväskylän läheltä, 24v.

Meilläkään kaksosten ei pitäs olla identtisiä, on omat pussit ja ilmeisesti omat istukat, siitä ei ole meillekään taidettu mainita erikseen, taitaa ens keskiviikkona selvitä lisää istukoitten sijainnista. Mutta aion kyllä kysyä mitä sukupuolta edustavat, esikoisestakin kysyin :) Onpahan helpompi hommata tavaroita ym.. Mulla on kyllä vahva tunne, että siellä on tyttö ja poika.

Juuri vaunuja tutkin netissä :) Ajattelin ottaa yhden äitiyspakkauksen, oikeestaan vaan sen takia että on niin ihana kun tutkia sitä kun se tulee :D Meidän lapsiluku on kyllä täynnä näitten jälkeen! :)

Täytyy laittaa teille tietoa mitä siellä ultrassa sanotaan ja tehään ens viikolla :)

Vierailija
4/14 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin joku päivä teitä hihkaista, kun ei ole vähään aikaan kuulunut/näkynyt mitään.

Hyvä, että olette hengissä ja voitte paksusti : )

Mulla on alkanut paha olo helpottamaan pari viikkoa sitten ja painokin sitten tietysti lähtenyt nousuun. Verenpaine on alhainen ja nopeasti noustessa näkö lähtee kokonaan hetkeksi. Onko teillä samanlaisia oireita? Taitaa pituudellakin olla hieman vaikutusta, sillä taipumusta on ollut ennenkin.

Tukivyön olen ottanut pari päivää sitten käyttöön ja jotakin öljyä/voidetta ajattelin vielä hankkia, josko sitä selviäisi kuitekin tästäkin raskaudesta ilman arpia? Onko teillä joku hyvä " voiteluaine" tiedossa?

Itse voisin suositella tuota mun tukivyötä, joka on suomalaisen liivitehtaan (Patrician) valmistama. On ihan eri jämäkkyysluokkaa kuin esim. Anitan malli. Liiviliikkeestä ostin ja 40¿ maksoi.

Rakenneultra on reilun viikon päästä (14.2.) ja kyllä taidan taas kysäistä sukupuolta vaikka esikoisen kohdalla sainkin tylyn vastauksen kysymykseeni. Täällä siis (NKL) suhtautuvat kielteisesti sukupuolen määrittämiseen...nähtävästi joskus mennyt pieleen, eivätkä siksi halua ottaa kantaa asiaan?

Täytynee tälläkin kertaa siis varata yksityiseltä aika ja käydä katsomassa 4D-ultrassa, että kaikki näyttäisi hyvältä ja saisi samalla ne sukupuoletkin selville.

Liikkeitä on tuntunut jo viikon päivät ja hauskaahan se on, että elonmerkkejä ilmenee : ) Saapa sitten tuntea, miltä loppuvaiheessa kahden vauvan liikkeet mahtavat tuntua!

Mulla la 9.7., mutta veikkaanpa, että kesäkuun puolella jakaudutaan.

Voikaa hyvin,

TublaKubla

(vkoja kasassa huomenna tasan 18)

Vierailija
5/14 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen Kubla olet? Oon voinu tuotakin jo eri keskustelussa udella muttei millään muista :) Onko teillä kaksoset saaneet alkunsa ihan luonnollisesti vai hedelmöityshoidoilla? Meillä ne tuli ihan luonnollisesti, kääk.

Mulla ei esikoisesta tullut yhtään arpia, nyt oonkin miettinyt että kuinkahan nyt.. Toisaalta mun ajatus vähän on että vaikka kuin rasvailee niin ne arvet tulee jos on tullakseen :) Sain tutulta jotain manteliöljyä, mutten oo vielä sillä rasvannut, tuntuu niin sottaselta koko ajatus :)

Liikkeet oon tuntenu viikolta 15 :O Ja edelleen, päivä päivältä vahvistuu. Hassua miten ne myllää mahassa- välillä potkitaan keuhkot kasaan ja välillä tuntuu että tulee pissit housuun ;D Mielenkiinnolla odotan loppuvaihetta- saa nähä mitä se tulee oleen!

Onko teillä tietoa missä Keski-Suomessa pääsisi 4D ultraan? Ja paljon se suurinpiirtein maksaisi? Mielestäni- en tosin ole varma, Jyväskylässä ei ole laitteita.. En tiedä ovatko kunnalliset lääkärit nihkeempiä sanomaan sukupuolta kuin yksityiset? Toivon kyllä että sanoisivat, uskoisin kyllä että kahden tapauksessa sanovatkin, helpottaa hankintoja kuitenkin jonkun verran.. Etenkin kun meillä on aika monta ultraa, niin luulisi loppuvaiheessa ainakin jonkun lääkärin sanovan :) Meillä varmaan alkaa kohta kaikilla tuskailu että kun on maha niiin iso ettei ees taivu enää :D Paljon teille on tullut painoa? Mulla on nyt n.2,6kg, aika pienikokoinen oon, et saa nähä kuin valtavaks tässä kasvaa! Esikoisesta tuli 12kg, nyt veikkasi ainakin 16kg.

Vierailija
6/14 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden flunssa on iskenyt perheeseen. Suurimpana ongelmana on yskä joka tuntuu laukaisevan aina oksennuksen... Viime viikolla kävin lääkärillä hakemassa sairaslomaa ja hän ultrasi vauvat. Laite oli suht huono, edellisellä kerralla toinen vauvoista jäi jopa huomaamatta. Nyt hän sai hyvän kuvan toisesta joka tanssahteli iloisesti, mutta toisesta hän sai kuvan vain päälaesta vaikka kuinka käänteli. Käsien ja jalkojen liikkeitä ei pään takaa näkynyt (onneksi Bruno on ne meille näyttänyt ja kaiken pitäisi olla ok). Lopulta kaivamisen jälkeen hän sai esille epäselvän kuvan josta kuulemma näkyi molempien sykkeet. Huolestunut silti olen toki kun en itse mitään liikettä kuvissa nähnyt, olivat melkoisessa mykkyrässä (itse ajattelisin että toinen oli täysin toisen takana, tiedä häntä). Liikkeitä ei vielä tunnu ja stressitaso on katossa...

MotherOf4 vk 15+6

Vierailija
7/14 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips, saanko liittyä joukkoonne? Meille myös tulossa kesällä tuplat, laskettu aika 19.7. Meillä vaaveilla on omat istukat, eivät siis identtisiä. Itse olen 30v ja 3v tytön äiti.

Tällä hetkellä olo on mitä parhain, pahoinvoinnit, väsytykset ym. takanapäin. Jännityksellä odotamme mitä tuplien odotus tuo tullessaan.

T:jossu-76 ja tuplat rv 16+

Vierailija
8/14 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken oli täällä hiljaisempaa, mutta nythän meitä on taas mukavasti kasassa. Nyt kun olen sairaitten lasten kanssa kotona on aikaa kirjoitella. Taas kun töihin lähden niin tiedän, että kirjoittelu jää vähemmälle. Eiköhän tämä vilkastu sitten kun lomat alkaa meillä kaikilla :). Ei oteta paineita. Käydään aina välillä kuulumisia kirjoittelemassa.

Kuulostipa tutulta MotherOf4. Itse sairastin megaflunssaa viimeviikon ja perjantaina tuli sitten poika mahatautiin ja eilen illalla tyttö ja molemmat ovat tosi flunssaisia. Töissä eivät kiitelleet kun soitin eilen, että sairasloma sen kuin jatkuu, kun nyt on lapset kipeinä. Huomenna onneksi mies jäämässä lasten kanssa kotiin jos itse jo suoriutuisin töihin. Siellä kun mennään jo muutenkin vajaalla talvilomien takia.

Itse en tiedä että johtuvatko omat yökkäilyt mahataudista, flunssasta ja limaisuudesta vai vielä tästä raskausajan pahoinvoinnista. Korvatulehdukseen saamani antibioottikuuri ei yhtään helpota asiaa.

Siellä on saaneet masussakin nyt asukkaat kyytiä kun yskittää ja yököttää.

Minulla ollut kanssa tukivyö pari viikkoa. Kävin hakemassa sen lainaksi terveyskeskuksesta. Olen pitänyt sitä töissä iltapäivisin. Koko päivää en pysty pitämään, kun muuten alkaa supistelemaan kun se on kuitenkin aika tiukka alavatsalle.

TiNiMa, kuulin huhun, että äitipolilla pääsisivät kaksosodottajat 3d:hen, että sairaalassa olisi sellainen. Mutta ei tullut kysyttyä sitäkään silloin edellisellä käynnillä, että pitääkö huhu paikkaansa.

Minulle tuli painoa heti alussa pari kiloa, mutta edellisellä neuvolakäynnillä paino oli noussut vain 200g. On viime aikoina ollut niin vähissä ruuat mitkä maistuu.

Meillä kanssa taitaa näiden veitikoiden jälkeen olla lapsiluku täynnä. Sen verran työläs on ollut tämä alkuraskaus. Mutta tulipahan koettua tuo pahoinvointikin.

Tässä tietokoneella istuessa tuntuu mykyäminen tuolla mahassa, mutta liikkeitten tunteminen vielä hyvin satunnaista. Silloin kun on tukiliivi päällä ja istuu niin tuntuu tuo mykyäminen selvemmin. Kovasti odotan päivittäisiä liikkeitä.

Masua olen rasvaillut muutaman kerran ihan perusvoiteella. Lauantaina ajattelin lähteä kaupunkiin shoppailemaan. Paremmat liivit pitäisi saada ja jotkut rennot mammahousut kotiin. Ja samalla ajattelin etsiä ihan oman raskausajan masuvoiteen. Siis minäkin otan mielelläni vinkkejä vastaan. Raskausarpia edellisistä raskauksista on kyllä jo ihan kiitettävästi ja lisää taitaa tässäkin raskaudessa tulla.

Nuksuli vkot 15+0

Vierailija
9/14 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossulle tervetuloa joukkoon!

TiNiMa: Olen 30v ja tosiaan ihan muuten vaan minulta irtosi kaksi munasolua ja ylläri oli melkoinen.

(Meille ei ole siis kyseessä identtiset kaksoset.)

Kovasti tuntuu olevan pöpöjä liikkeellä. Minäkin täällä esikoiseni kanssa kuumepotilaina -onneksi ei kuitenkaan nenä vuoda.

Nuksuli: Lukasin (www.hmp.fi) sivujen keskusteluista noita " voiteluainesuositteluja" ja mieleeni jäi Weleda-niminen öljy luontaistuotekaupasta sekä apteekin valikoimista Louis Widmerin Remederm-voide.

Nyt sohvalle pötköttämään.

Voikaa hyvin,

TublaKubla

Vierailija
10/14 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdin taas hetkeksi koneelle, kun kuopus on päiväunilla.

Joku (anteeksi, en nyt muista nimimerkkiä) kyseli, perheen lapsiluvusta. Meillä on lapsia ennestään jo neljä, joten ihan suurperhe meistä taitaa tulla. =) Kaksi vanhinta on jo koulussa, esikoinen yläasteella ja kolmaskin aloittaa syksyllä ekaluokan, joten sitten meillä on päivisin kotona " enää" kolme alle kouluikäistä. ;) Juu, ja kyllä on meidänkin lapsiluku kaksosten jälkeen täynnä!

Itsekin olen tuota tukivyötä miettinyt, en vaan ole saanut vielä aikaiseksi lähteä liivikauppan katseleen. Samaten voisi alkaa jo pikkuhiljaa katseleen vaunuja, jos vaikka loppukeväästä viimeistään ne hankkisi. En uskalla jättää kaikkea ihan viime tippaan, kun en tiedä, kuinka hyvin kesällä pääsee enää ostoksille.

Osaako kukaan teistä sanoa, kannattaako hankkia imetystyyny? Ja tietääkö kukaan, voiko niitä mahdollisesti hankkia netin kautta, kun täällä pikkupaikkakunnalla ei välttämättä ole saatavilla. Tai tiedä vaikka olisikin, ei vaan ole aiemmin tullut mieleen hankkia.

Jokos teillä on kovinkin muhkeita vatsoja? Minulla ei ole ollut kovinkaan iso, mutta nyt tuntuu, että maha kasvoi tosissaan viikonlopun aikana. Mitähän lie sitten kesällä, hui! Painoa on tullut ehkä pari kiloa, mutta sehän ehtii vielä nousta. Aiemmilta lapsilta on tullut 13-18kg, joten hieman hirvittää, paljonko se nyt nousee...

Mutta nyt lähden purkamaan pyykkivuorta. Voikaahan hyvin ja käykää kirjoittelemassa tänne. Samassa tilassa olevien juttuja on kiva lukea.

T. pyrytyttö ja vauvelit rv 17+2

Vierailija
11/14 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Olen seurannut keskusteluja täällä pitempään, mutten vastaillut. Meillä tuntuu olevan niin kova tohona koko ajan kotona, lapset 3v ja 1v 4kk pitävät huolen, ettei äidille jää vastailuaikaa...

Mulla pahin väsymys on nyt vasta rv 18+6 hellittämässä. Ensi viikon tiistaina menen rakenneultraan. Olen edelleen kuitenkin töissä ja yritän saada siinä sivussa opiskeluni päätökseen. Eli tekemistä riittää... Pari kertaa olen nyt käynyt äitipolilla ja ultrassa, kun seurataan tiheästi (esikoista odottaessa loppui lapsivesi yllättäen kokonaan ja siitä aiheutui ongelmia, joista lopulta selvittiin säikähdyksellä...

Molemmilla vauvoilla on siis omat sikiöpussit ja istukat, ovat siis eri sukupuolta. Olisi kiva tietää etukäteen, vaikka itsellä on kyllä aavistus, että poikia ovat molemmat. Vatsa kasvaa hurjaa vauhtia eteen päin. En tiedä, onko vanhan kansan sanonnassa perää, että jos äidin vatsa kasvaa suurimmaksi osaksi eteen, tulee poika ja jos leviää joka suuntaan, tulee tyttö... noh, nythän voi tulla molemmat ;)

Laskettuaika on 3.7. Saa nyt sitten nähdä, koska syntyvät. Toivottavasti ollaan yhdessä kasassa mahdollisimman pitkään. Esikoisen synnytys käynnistettiin rv 41+3 ja toinen syntyi rv 39+6 spontaanisti.

Olen Hyvinkään seudulta. On ollut kiva lukea kuulumisia, harmittaa, kun en ole ehtinyt kommentoimaan.

Onnea kaikille odotukseen.

Vierailija
12/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään siis Jyväskylässä rakenneultrassa.. Ultra oli ihan tavan ultra, mielestäni aika epäselvä enkä aina tiennyt mikä osa kuvassa oli :) Painoarviot 332g ja 329g. Kuulema hyvät rakenteet, ei mitään vikaa havaittavissa- toisen sukupuolen sain tietoon, toinen oli epäselvä eikä sanonut siitä mitään.. (On edelleen kyllä tunne että ovat eri sukupuolta.. :)) Seuraava käynti on 5vkon päästä. Nyt ne kuulema vasta lähtevät kasvamaan, meinasin sanoa että mä jo nyt tuskailen mahan kans :) Sanoi että kysele ihmeessä jos on kysyttävää, mutta eihän sitä siinä sitten mitään mieleen muistunu!

Laitelkaas ihmeessä kuulumisia teidän rakenneultrista että mitä ongitte tietoonne :)

Hyviä pakkaspäiviä- kylmä on!! =)

Vierailija
13/14 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ja viikkoja oli nyt 20+0!

Vierailija
14/14 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro. Kesällä syntyisi meillekin kaksoset. Ennestään meillä on jo kaksi tyttöä, Ilona Katariina (-03) ja Vilma Matilda (-05.) Olen tällä hetkellä raskausviikolla 21. Kaksosten sukupuolista ei ole tietoa. Emmekä aio ottaa niistä selvääkään niin säilyy jännitys loppuun asti.