Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervaskannot viittaavat kintaalla ajatukselle ennakkoperinnön antamisesta

Vierailija
20.07.2024 |

Joka euron ovat itse ansainneet ja pitävät niistä loppuun asti kiinni. Ei tule pieneen mieleenkään, että niille rahoille olisi lapsiperheillä käyttöä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa antaa 4999 € kolmen vuoden välein.

Summa on tosi pieni. 

Jos ei sulle kelpaa, anna mulle! Mulle kelpais 5t 3v välein. 

Vierailija
22/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Summa on tosi pieni. 

Jos vanhempia on kaksi, voi antaa kymppitonnin kolmen vuoden välein. Jos lapsi on naimisissa, voi antaa verottomana pariskunnalle vajaat 20 000 kolmen vuoden välein. Plus maksaa kaikki laskut. Oikeasti verottomana voi antaa aika paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennakkoperinnöstä menee lahjavero, joka on korkeampi kuin varsinaisen perinnön vero. 

Lahjavero on sama kuin perintövero, mutta hajauttamalla saa enemmän verovapaata osaa.

Malttakaahan korppikotkat odottaa perintöänne.

Lahjavero on isompi kuin perintövero.

Ei ole.

Kyllä se on.

Vierailija
24/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Summa on tosi pieni. 

Jos ei sulle kelpaa, anna mulle! Mulle kelpais 5t 3v välein. 

Laita tilinumero niin voin laittaa sulle.

25/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Summa on tosi pieni. 

Niin on, mutta sen voi antaa molemmat vanhemmat. Eli yhteensä 9998€. Ja sitten, jos oma lapsi on parisuhteessa, voi antaa kummallekin eli tyttärelle/pojalle sekä  vävylle/miniälle tuon summan. Eli jo siihen kahden hengen  talouteen 19 996 €. Lisäksi voi maksaa lastensa vuokrat, sähkölaskut, kotivakuutukset, ostaa ruokaa jne. Voi myös ostaa auton, jonka omistaa itse, mutta hallintaoikeus on lapsella. Mun isäni on tehnyt just näin eli ne lapsista ja lapsenlapsista, joilla on ajokortti, ajavat isäni omistamilla autoilla. Isä maksaa vakuutukset, huollot jne. 

Vierailija
26/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä velvollisuus on jättää ja antaa centtiäkään perintöä? - Ymmärrän, että moni haluaa ja saattaa haluta antaa ja siirtää omaisuuttaan omille lapsilleen tai vaikka lapsen lapsilleen. Mutta itse olen saanut mieleeni, että entäs jos antaisin jo elinaikanani 99% omaisuuteni pois. Ja ei. En antai yhdellekään lapsista tai lapsen lapsista, niin ei heidän tarvitsisi kinata siitä, että joku sai eritavoin perintöä tai "vääränlaista" perintöä, kuin, mitä mahdollisesti odotti ja toivoi saavansa.

toivottavasti et odota myöskään että ne lapset ja lapsenlapset rientää sua sitten auttamaan..ihan riittävästi kuullut tarinaa kun hypytetään omaisia ja mitään kunnan palveluita nyt ainakaan oteta kun lapset joutaa siivoamaan ja käymään kaupassa..en itse odottele perintöä eikä mulla ole jälkeläisiäkään..mutta onhan se nyt hiukan huvittavaa kun vanhemmat eivät viitsi periaatteessa antaa että saat sitten 10-15v päästä vaikka varaa olisi. 10-15v päästä ei sitä välttämättä enää tarvita, sitten voi puolisokeana vanhus laskea niitä seteleitään ja toivoa että ne lämmittää.

Vierailija
27/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästävät terveydenhoitoa varten. Syöpähoitoihin meni ainakin vaimoni perintö. Hyvä niin, tarpeeseen meni.

Vierailija
28/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennakkoperinnöstä menee lahjavero, joka on korkeampi kuin varsinaisen perinnön vero. 

Sen maksaa saaja.

AP

Mutta sen saa kuitenkin aina verottaja. On paljon järkevämpiäkin - siis verovapaita - tapoja siirtää lapsilleen tulevaa perintöä kuin antaa ennakkoperintö. Tietenkin on niitä, juoilla on pankkitilit väärällään rahaa, mutta euroakaan ei halua antaa edes opiskeleville lapsilleen. 

Miksi kenenkään pitäisi antaa?

Vierailija
29/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen maksaa saaja.

AP

Mutta sen saa kuitenkin aina verottaja. On paljon järkevämpiäkin - siis verovapaita - tapoja siirtää lapsilleen tulevaa perintöä kuin antaa ennakkoperintö. Tietenkin on niitä, juoilla on pankkitilit väärällään rahaa, mutta euroakaan ei halua antaa edes opiskeleville lapsilleen. 

Miksi kenenkään pitäisi istua miljoonaomaisuuden päällä ja katsoa, kuinka lapsiperhe venyttää penniä? Meillä on kyllä siirretty omaisuutta jo lapsesta alkaen. Onhan se kiva, kun opiskelemaan pääsee lähtemään kunnon pesämunan kanssa, eikä toimeentulo huoleta. 

Vierailija
30/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Summa on tosi pieni. 

Jos vanhempia on kaksi, voi antaa kymppitonnin kolmen vuoden välein. Jos lapsi on naimisissa, voi antaa verottomana pariskunnalle vajaat 20 000 kolmen vuoden välein. Plus maksaa kaikki laskut. Oikeasti verottomana voi antaa aika paljon. 

Aloittajan ongelma ei kai ollut, että miten välttää veroja? Hänen ongelmansa on, että hänelle ei anneta rahaa. Eipä tarvitse murehtia veroistaan. Enkä kyllä ymmärrä miksi pitäisi rahojaan kenenkään jaella.

Vierailija
31/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilani ei ole antaa mitään itse tienattua perinnöksi. Kaikki mitä heillä on omaisuutta on saatu perinnöksi heidän vanhemmiltaan. 

Vierailija
32/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä velvollisuus on jättää ja antaa centtiäkään perintöä? - Ymmärrän, että moni haluaa ja saattaa haluta antaa ja siirtää omaisuuttaan omille lapsilleen tai vaikka lapsen lapsilleen. Mutta itse olen saanut mieleeni, että entäs jos antaisin jo elinaikanani 99% omaisuuteni pois. Ja ei. En antai yhdellekään lapsista tai lapsen lapsista, niin ei heidän tarvitsisi kinata siitä, että joku sai eritavoin perintöä tai "vääränlaista" perintöä, kuin, mitä mahdollisesti odotti ja toivoi saavansa.

toivottavasti et odota myöskään että ne lapset ja lapsenlapset rientää sua sitten auttamaan..ihan riittävästi kuullut tarinaa kun hypytetään omaisia ja mitään kunnan palveluita nyt ainakaan oteta kun lapset joutaa siivoamaan ja käymään kaupassa..en itse odottele perintöä eikä mulla ole jälkeläisiäkään..mutta onhan se nyt hiukan huvittavaa kun vanhemmat eivät viitsi periaatt

No huhhuh!

Mä en edes olisi kehdannut pyytää mun mummolta mitään, kun kuskailin häntä autolla hänen eläessään. Antoi aina bensarahaa kyllä. Kummallinen asenne, että pitäisi laskuttaa annetusta avusta. 

Meillä kyllä sukulaiset ja oerhe auttoi toisiaan ilman maksua. 

33/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen maksaa saaja.

AP

Ei tietenkään tarvitse, jos ei halua. Kuitenkin aika moni haluaa auttaa ja tukea lapsiaan ja lapsenlapsiaan. Onhan se tottakai "kermaperseilyä", kun voi opiskelijana mennä oman alansa kesätöihin palkattomana harjoittelijana sen sijaan, että menisi rahan takia kaupan kassalle tai mäkkäriin. Valmistumisen jälkeen CV:ssä kun näyttää paljon paremmilta ne oman alan työt kuin jonkun ihan muun alan työt. Ja niiden palkattomien kesätöiden aikana on saatettu luoda suhteita, joiden avulla sitten löytyy valmistumisen jälkeen työpaikka. Ja sekin on "kermaperseilyä", että voi asua työssäkäyvänä vuokralla ja säästää rahaa ensiasuntoon, koska vanhemmat/isovanhemmat maksavat vuokran. Ja kun toimitaan näin, verottajakaan ei pääse iskemään väliin. Suvun varallisuutta siis siirretään verovapaasti seuraaville sukupolville jo silloin, kun siitä rahasta on suurin tarve eikä vasta sitten, kun seillä perinnönsaajalla on jo lapset aikuisia,  velaton asunto ja eläkekin juoksee. 

Vierailija
34/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen maksaa saaja.

AP

Miksi kenenkään pitäisi istua miljoonaomaisuuden päällä ja katsoa, kuinka lapsiperhe venyttää penniä? Meillä on kyllä siirretty omaisuutta jo lapsesta alkaen. Onhan se kiva, kun opiskel

Koska se lapsiperhe on ihan itse valinnut olla penniä venyttävä lapsiperhe. Varmastikaan kukaan ei ole pakottanut ihmisiä lisääntymään, ainakaan ennen kuin on toimeentulo kunnossa. Tuskinpa tässä kuitenkaan oli kyse mistään miljoonaomaisuudesta. Ja vaikka olisikin, niin kyllä sillä omaisuuden haltijalla on oikeus käyttää rahansa ihan haluamallaan tavalla. Tuollainen APn ajattelu, että hänellä olisi joku oikeus toisten rahoihin on vain väärin. Samoin kuin tuo ajatus, jonka joku kirjoitti, että vanhempien pitäisi jakaa rahojaan lapsille ja lapsenlapsille elinaikanaan, että se on ikäänkuin maksu siitä, että jälkipolvet vaivautuvat tapaamaan heitä, jollei siitä kerran makseta.

Toivottavasti nuo tervaskannot käyttävät rahansa omaan hyvinvointiinsa ja lahjoittavat osan vaikka Ugandan nälkäänäkeville mielummin.

Vierailija
35/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin juuri asuntoni myyntiin, olen jo sopinut mukavan asunnon vuokraamisesta, en jätä sentin sentin lapsilleni, elelen ja hassaan talorahani ja säästöni itseeni. 

36/36 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 34: "Koska se lapsiperhe on ihan itse valinnut olla penniä venyttävä lapsiperhe. Varmastikaan kukaan ei ole pakottanut ihmisiä lisääntymään, ainakaan ennen kuin on toimeentulo kunnossa. Tuskinpa tässä kuitenkaan oli kyse mistään miljoonaomaisuudesta. Ja vaikka olisikin, niin kyllä sillä omaisuuden haltijalla on oikeus käyttää rahansa ihan haluamallaan tavalla. Tuollainen APn ajattelu, että hänellä olisi joku oikeus toisten rahoihin on vain väärin. Samoin kuin tuo ajatus, jonka joku kirjoitti, että vanhempien pitäisi jakaa rahojaan lapsille ja lapsenlapsille elinaikanaan, että se on ikäänkuin maksu siitä, että jälkipolvet vaivautuvat tapaamaan heitä, jollei siitä kerran makseta.

Toivottavasti nuo tervaskannot käyttävät rahansa omaan hyvinvointiinsa ja lahjoittavat osan vaikka Ugandan nälkäänäkeville mielummin."

Tietenkin se, jolla ne rahat ja omaisuus on, päättää, miten ne käyttää. Mutta on ihmisiä, jotka ihan oikeasti haluavat tehdä lastensa ja lastenlastensa elämästä muutakin kuin pennin venyttämistä. Mitä tulee tuohon Ugandaan, niin en tunne yhtäkään ugandalaista, joten miksi ihmeessä antaisin rahojani ugandalaisille, kun olen voinut antaa niitä omille lapsilleni? Tuntuu ihan vieraalta ajatukselta, että joku ugandalainen olisi mulle tärkeämpi ja rakkaampi kuin omat lapseni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi