Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä toivoisit tienneesi ihmisistä nuorempana, minkä olet oppinut vasta vanhemmalla iällä?

Vierailija
20.07.2024 |

Olisinpa luottanut vähemmän.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä vihaa muita ihmisiä. No jos totta puhutaan, huomasin sen kyllä jo lapsena.

Vierailija
42/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei kannata viettää kallista aikaansa huonosti käyttäytyvien, todella huomionhakuisten, sosiaalisesti vaikeiden, energiaa vievien ja valittamiseen taipuvaisten ihmisten kanssa. Pitää minimissä jos sellainen tilanne tai poistaa heidät elämästään. Ohje pätee myös läheisiin ja lapsuuden perheeseen.

Myöskin, kenenkään mt/ph -ongelmia ei voi kukaan toinen ratkoa, ihmisen täytyy itse ottaa vastuu ja ottaa ammattiapu vastaan. Pätee myös päihdeongelmiin, niitä ei saa mahdollistaa sysäämällä taloudellista tukea aina kun juoppo sitä haluaa. Addiktit valehtelevat usein saadakseen mitä haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmisiä kiinnostaa vain se oma perse

Vierailija
44/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ihmiset ovat hyvin yksinkertaisia siinä mielessä, että kyseenalaistamatta jatkavat kerran opittuja rutiineita, tapoja ja mielipiteitä. Kasvatuksella ja lapsuudenkodin asenneilmapiirillä on vaarallinen voima. Toisaalta he, jotka ovat tiedostaneet tämän ja kasvaneet näiden yli, ovat ihmisten aatelia.

Että ensivaikutelma pettää. Etenkin ahdistuneiden ihmisten kohdalla, kuten joku aikaisempi kirjoittaja huomautti, ja heitä on paljon. Heidän joukossaan on parhaat yksilöt, mutta tutustuminen on työlästä.

Että mikäli suhde alkaa kuin rakkausromaaneissa, on joutunut narsistin kynsiin ja pitää paeta. 

Voisitko perustella tuon, että miten ahdistuneiden joukossa on parhaat yksilöt?

Uskollisia, rehellisiä, arvostavat syvi

Lahjakkuus ja syvällisyys vaativat usein herkän persoonallisuuden. Nerot ovat neuroottisia, kuuluu sanontakin.

Vierailija
45/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku innokkaasti suunnittelee elämäänsä eteenpäin, se ei tarkoita ettei hän voi silti olla itsetuhoinen ja kuolla vaikka ensi viikolla.

Vierailija
46/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku innokkaasti suunnittelee elämäänsä eteenpäin, se ei tarkoita ettei hän voi silti olla itsetuhoinen ja kuolla vaikka ensi viikolla.

Saman kokeneena allekirjoitan. Menestyvä ulkokuori ei kerro sisimmästä välttämättä mitään.

Vierailija
47/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa välttää ihmisiä, jotka juoruavat toisten asiat eteenpäin. He voivat saada paljon pahaa aikaiseksi etkä välttämättä edes tiedä, mitä selkäsi takana puhutaan.

Vierailija
48/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen ajattelee loppupelissä omaa etuaan. On ihan oikei myös itse tavoitella omaa etuaan

Vierailija
49/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että ns. äidin totuus silloin kun ero isistä tuli, oli todellakin äidin totuus.

Isihän olikin ihan kiltti ja reilu...mielenterveyden ja alkoholin kanssa toki oli ongelmia, mutta  näin jälkeenpäin katsottuna ne oli täysin äidin omia.

Ihan hyvä isille, että pääsi tuosta kieroilevasta juoposta eroon.

Outo ulostulo.

Tällä et edistä yhtään meidän kaikkien naisten asiaa. Ymmärräthän, että äidilläsi on ollut yksinhuoltajana todella raskasta.

Isäsi on ollut mitä luultavimmin vähintäänkin salajuoppo ja naistenhakkaaja.

Vierailija
50/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa, tärkeillä asioilla on taipumus järjestyä ja lopuista ei ole niin väliksikään.

Vierailija
51/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla miehistä ei ole mitään moraalia. Sänkyyn halutaan valehtelemalla ummet ja lammet eikä haluta käyttää kumia. Sairastuin kohdunkaulasyöpään kun sain HPVn mieheltä, joka oli valehteleva k#pää.

Jos voisin mennä ajassa taaksepäin niin kertoisin nuoremmalle itselleni, ettei kannata luottaa yhteenkään mieheen millään tasolla ennen kun ollaan deittailtu pitkän aikaa, koska harva pystyy esittämään 3kk pidempää aikaa.

Toivoisin myös että olisin aiemmin ymmärtänyt miten paljon muut ihmiset minua ja saavutuksiani lyttäsivät ja olisin nostanut kytkintä jo aiemmin. Myrkyllisiä ihmisiä välttämällä elämä olisi ollut helpompaa ja olisin säästynyt monilta murheilta.

Minulta meni turhan kauan aikaa ymmärtää oma potentiaali huonon itsetuntoni vuoksi, vaikka olen itseasiassa keskivertoa älykkäämpi. Huonoon itsetuntoon vaikutti mm koulukiusaaminen, sekä lapsuuden perhe olot.

Onneksi en antanut mui

Olen mies, mutta sama eli oman potentiaalin ymmärtämättömyys on oliut yksi pahimpia mokia. Suvun valkoisten taustaa pimitettiin ja päähän hakattiin punaisten agendaa jossa menestyvä porvari oli pahis. Luulin olevani pohjasakkaa, mutta kuuluinkin siihen melko pieneen menestyvien joukkoon

Vierailija
52/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki koulutus on turhaa.                                                                                                                                    bud

Totta tämä. Koulutus itsessään useimmilla alaoilla täysin turha, ja melkein kaiken voi nykyään opetella netistä. Ainoastaan tittelillä on merkitystä.

Vierailija
53/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että olisin oppinut tietämään ja ymmärtämään itsestäni ja omasta perhetaustastani niitä perustavanlaatuisia asioita, joita olen oppinut ymmärtämään vasta vanhemmalla iällä. Nuorena oli niin kiire sinne ja tänne, ettei itsetutkiskeluun ja syvälliseen itseymmärrykseen ollut muka koskaan aikaa. Näin vanhemmalla iällä olen oivaltanut, etteivät toiset ihmiset ole se juttu, vaan kaikki lähtee itsestäni. Ainoa ihminen maailmassa, jota voin oppia ymmärtämään ja jota voin muuttaa ja muovata haluamaani suuntaan olen minä itse.

Vierailija
54/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, että olisin oppinut tietämään ja ymmärtämään itsestäni ja omasta perhetaustastani niitä perustavanlaatuisia asioita, joita olen oppinut ymmärtämään vasta vanhemmalla iällä. Nuorena oli niin kiire sinne ja tänne, ettei itsetutkiskeluun ja syvälliseen itseymmärrykseen ollut muka koskaan aikaa. Näin vanhemmalla iällä olen oivaltanut, etteivät toiset ihmiset ole se juttu, vaan kaikki lähtee itsestäni. Ainoa ihminen maailmassa, jota voin oppia ymmärtämään ja jota voin muuttaa ja muovata haluamaani suuntaan olen minä itse.

Elämänmittainen työ on oppia ymmärtämään itseään, ja tavoite on oppia tykkäämään itsestään

Vierailija
55/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä tulee ja menee. Älä kiinny liikaa johonkin yksittäiseen mieheen, joka hänkin saattaa lopulta osoittautua vaikka pettäjäksi tai muuten epäkelvoksi. Löydä onnesi itsesi sisältä äläkä muista ulkopuolisista, koska he eivät sitä voi sinulle taata ja heiltä saatu onni on usein hyvin ohikiitävää ja lopulta jopa suruksi kääntyvää. 

Vierailija
56/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Lisäksi olisin halunnut ymmärtää sen jo nuorena, että olen itse se ainoa ihminen jota valintojeni, mielipiteitteni ja tekemisieni pitää miellyttää ja olen myös ainoa joka niiden kanssa joutuu aina elämään.

Kompromissejakin täytyy tietenkin elämässä tehdä, mutta ei niitä ei pidä tehdä missään itselle aidosti merkityksellisessä ja tärkeässä asiassa eikä varsinkaan niin, että kompromissiksi naamioituu päätös / valinta, joka todellisuudessa ei olekaan kuin täysin yksipuolinen periksi antaminen ja tyytyminen.

Vierailija
57/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vastaavasti se kiinnostuksensa kaikkeen menettänyt ja erakoitumaan pyrkivä ei ole masentunut saati itsetuhoinen vaan ainoastaan ymmärtänyt sen, että muut ihmiset on prseestä ja tyhjän saa tässä elämässä pyytämättäkin.

Vierailija
58/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa välttää ihmisiä, jotka juoruavat toisten asiat eteenpäin. He voivat saada paljon pahaa aikaiseksi etkä välttämättä edes tiedä, mitä selkäsi takana puhutaan.

Totta, mutta pahinta on että tuota pahantahtoista juoruamista harrastetaan usein sellaisestakin ihmisestä, jota ei oikeasti edes tunneta eikä kunnolla edes tiedetä eli tällaisten ihmisten seuraa ei edes tarvitse tai voi vältellä kun tekemisissä ei edes olla. Silti se juoruamisella aiheutettu vahinko on mittaamaton vaikka juorujen kohde ei siitä juoruilusta edes tietäisi kuin vasta kauan jälkeenpäin. Sitä vahinkoa korjaa enää mikään (koska se ihan oikea totuuskin kuulostaa vaan selittelyltä siinä vaiheessa kun muut on ehtineet jo muodostaa käsityksensä ihmisestä niiden juorujen perusteella).

Vierailija
59/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me too -ilmiö tuli vasta vuosikymmeniä sellaisen tapauksen jälkeen, joka jätti syvät traumat mukanaraahattaviksi pitkälle aikuisikään. Me too avasi silmät tajuamaan, mitä todellisuudessa tapahtui ja sain rauhan kokemastani.

Tuore Helsingin Sanomien artikkeli kertoo, että osa miehistä ei edelleenkään ymmärrä, että ei on ei.

Vierailija
60/64 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen ajattelee loppupelissä omaa etuaan. On ihan oikei myös itse tavoitella omaa etuaan

Tämä. Esimerkiksi se, että vaikka itse olisi todella rakastunut puolisoon ja tekisi tämän vuoksi lähes mitä tahansa, ei automaattisesti tarkoita että puoliso tekisi saman. Pyteetöntä rakkautta saa korkeintaan vanhemmiltaan. Koskaan ei pidä antaa liikaa valtaa omasta elämästään toisen käsiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä