Teetkö jotakin hyväntekeväisyyttä?
Olisi mukava kuulla minkälaista hyväntekeväisyyttä palstalaiset harrastaa. Lahjoitatko säännöllisesti jollekin järjestölle, osallistutko keräyksiin, käytätkö omaa aikaasi hyvää tehden tai jotakin muuta? Ehkä joku muukin saisi tästä ketjusta kipinän aloittaa jonkin hyväntekemisen.
Itse lahjoitan säännöllisesti rahaa yleishyödylliselle järjestölle joka on sydäntäni lähellä. Vaikka summat on pieniä niin ajattelen, että pienistä puroista syntyy iso virta.
Kommentit (44)
Vedän 2x viikossa ilmaiseksi yhtä lastenkerhoa. Oma lapsi kävi aikanaan samaa kerhoa ja silloin tuurasin joskus
Olen Syöpäsäätiön kuukausilahjoittaja. Tekevät tärkeää työtä. Olen jollakin tapaa aina pelännyt syöpäsairauksia. Lahjoittamalla pystyn edes jollakin tapaa vaikuttamaan. Koskaan ei tiedä milloin itse tai joku läheinen sairastuu ja silloin varmasti toivoo, että hoidot olisivat mahdollisimman kehittyneitä. Tietysti haluan tukea myös syöpään jo sairastuneita ja heidän läheisiään. Rahallisesti lahjoitussumma ei ole iso mutta ei sen tarvitsekkaan olla, kun tarpeeksi moni lahjoittaa. Jos en minä niin kuka.
Tällä hetkellä minulla ei ole rahaa eikä muitakaan resursseja siihen. Olen aiemmin ollut lahjoittaja. Nyt autan läheisiä.
Sata euroa KUA lle kun sain rahaa paljon, muulloinkin pienempiä summia.
Makaan työttömänä sohvalla ja katson tv:tä, jotta muut voisivat tuntea itsensä paremmiksi ihmisiksi. Kyllä tämä hyväntekeväisyys ottaa välillä koville, mutta mitä sitä hyvä ihminen ei muiden onnen eteen tekisi.
Tekisi mieli liittyä johonkin järjestöön joka on omien arvojen mukainen ja jossa tehtä työtä vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi. Saisi lisää sisältöäkin elämään ja hyvän mielen.
Saatan antaa joskus juopolle muutaman euron tarpeeseen, jos keksii kysyä.
Millekään liikkeelle ei irtoa penniäkään.
Vierailija kirjoitti:
Osallistun joka vuosi Roosa nauha-keräykseen.
Tuet siis sitä, että sairaisiin kokeillaan erilaisia asioita ja heitä käytetään koekaniineina. Ei ole hyvä juttu.
Jos autan ja olen auttanutkin, niin se on aina suoraan kohdehenkilölle ilman rahastavia välikäsiä.
Lahjoitan paikalliselle löytöeläinsuojalle joko ihan rahaa tai kissanruokaa/muuta, mitä heidän "toive/tarvelistallaan" milloinkin on mainittuna.
Käyn 2-4 krt per vuosi pattayalla, siellä hyväntekeväisyyttä aina,paljon.
T.setämies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetän rahaa sen mitä pystyn Ukrainan armeijalle.
Sairasta tukea sotaa käyvää valtiota
Lyhyt on muistisi! Sairasta on tukea hyökkkäjävaltio Venäjää ja sairasta olisi olla tukematta Ukrainaa. Myös Suomeen hyökättiin Venäjän toimesta Mainilan laukausten kajahdettua ja näin Suomesta tuli ilman omaa syytään sodan osapuoli. Nyt Ukraina on samassa tilanteessa.
Suomeakin autettiin sekä sodan aikana että sodan jälkeen. Vielä enemmän olisi pitänyt muiden maiden auttaa sota-aikana. Arvostan sinua, joka lähetät rahaa Ukrainan armeijalle. Minä olen vienyt tavaraa ja vaatteita Ukraina- keskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osallistun joka vuosi Roosa nauha-keräykseen.
Tuet siis sitä, että sairaisiin kokeillaan erilaisia asioita ja heitä käytetään koekaniineina. Ei ole hyvä juttu.
Syöpätutkimus tarkoittaa todellakin lääkeyhtiöiden koekaniinina käyttämistä.
Viimeksi ostin kaupasta keksipaketin juopuneelle miehelle, joka kaatuili. Sai ainakin vähän verensokeria ylös ja jotain helppoa syötävää.
Autan, jos näen todellisen hädän lähelläni.
Neulon sukkia Asunnottomien Yöhön , omat langat.
Lahjoitan kuukausittain Fidalle, lisäksi Kirkon Ulkomaanavulle epäsäännöllisen säännöllisesti.
Kymmenys palkasta tarkoin valittuun kohteeseen. Ei näihin nykyajan p*ide, lgbt 🤮 tms. Ei todellakaan. Lisäksi työskentelen saman järjestön vapaaehtoisena ruoka- ja kahvitarjoiluissa.