Pukeudun vain mustaan/harmaaseen , olen ollut masentunut ja huono itsetunto kauan, miten nuosta tästä?
vaatekaappi on täynnä vain mustia ja harmaita vaatteita joka on tylsää, mutta on niin huono itsetunto, että alan hikoilla heti jos ihmiset kiinnittää vähänkin huomiota. Esim mitään hienoja koruja ja asusteita en uskolla käyttää mikä harmittaa vaikka tykkään kaikesta söpöstä ja kauniista. Hiukset on pitkät ja yleensä takussa., niitäkään en osaa hoitaa. En ole nuori vaan päälle 30 vuotias jo ja itsetuntoni tästä tuskin enää paranee. Olen vain jotenkin jämähtänyt tähän muotiin, ja nään kaupungilla tyylikkäitä ja nätisti pukeutuvia naisia ja tulee masentunut olo. En ole lihava.
En kuitenkaan rohkene laittamaan mitään värikästä ylleni,tykkään muutenkin eniten maanläheisistä neutraaleista sävyistä. Vinkkejä? olen kai sellainen nukkavieru,,,
Kommentit (6)
Olin ennen samanlainen masentunut mustakaapu kuin sinäkin.
Sitten tulin Jeesus-uskoon ja tuli värit päälle - sisäisesti ja ulkoisesti.😄
Kokeile pastelivärejä? <3 halaus sinulle ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ennen samanlainen masentunut mustakaapu kuin sinäkin.
Sitten tulin Jeesus-uskoon ja tuli värit päälle - sisäisesti ja ulkoisesti.😄
Sateenkaarimessuväkeä?
No en todellakaan ole. Sama.🙄
Enkä ole ikinä ollutkaan luterilainen.
Uskon, että itsetuntosi paranee!
Tilanteesi muistuttaa omaani, paitsi olen vain vähän nuorempi. Järkkyä ahdistusta on ollut jo pitkään, mutta sanoisin, että etene pienin askelin.
Silloin kun voit itsesi kanssa hyvin, niin muiden mielipiteet ja mahdolliset huomiot menettävät sen painoarvon, mikä niillä nyt ehkä on.
Osta itsellesi jotain pientä kivaa, mikä saa tuntemaan olosi edes hivenen paremmaksi. Tunnut tietävän kuitenkin, mistä pidät. Se on hyvä asia.
Jos olet kyllästynyt mustaan ja harmaaseen mutta et toistaiseksi halua laittaa päällesi mitään räiskyvää, niin kokeile tummia värisävyjä. Esimerkiksi viininpunaista, havunvihreää tai laivastonsinistä. Niillä saat väriä olemukseesi mutta et erotu "liikaa" joukosta. Ovat myös perustyylikkäitä ja sopivat lähes joka tilaisuuteen.
Meinasin jo ehdottaa että ala pukeutua värikkäämmin.. mutta ehkä joskus myöhemmin kun on sen aika.