Suomea karttaa ulkomaiset osaajat: vain Kuwait ja Turkki jäävät taakse
Miten ihmeessä tässäkin asiassa Suomi on romahtanut mutasarjaan?! Meillähän on umpiporvarillinen hallitus, jonka piti haalia nimenomaan osaajia!
Kommentit (32)
Ymmärrän hyvin, että kovin moni ei rys säp ask ojen naapuriin halua näinä aikoina, mutta Kanada??? Onhan se kallis, byrokraattinen ja joissain asioissa vanhanaikainen, kuten kyllä Saksakin, mutta silti! Sellaisessa seurassa ollaan nyt pohjasakkaa 😄
Koska täällä ei ole mitään oikeaa työvoimapulaa, tuskin paimentolaiskansojen edustajiakaan tänne lisääkään kaivataan, joten ihan hvyä juttu vain, jos pudotaan vaikka viimeiseksi houkuttavuudessa.
Työskentelen paikassa, jossa on ehkä 30-40% työntekijöistä (asiantuntijoista) ulkomaalaisia. Ei haittaa yhtään, jos Suomi muuttuu vähemmän suosituksi ulkomaalaisten työntekijöiden keskuudessa. Kiristää pinnaa muutenkin, kun minun oletetaan mukautuvat ulkkisduunareihin mutta heidän ei oleteta mukautuvan minuun, minä kun olen valkoihoinen heteromies eli heti saaatanasta seuraava. Lisäksi ulkkistyöntekijät painavat palkkoja alas ( näin käynyt meillä), sekä puukottavat kaikkia selkään ( näin käynyt meillä). Ja jos nais-ulkkiksista puhutaan, niin eivät pariudu valkoihoisen hetero suomimiehen kanssa.
En todellakaan kaipaa enää lisää ulkomaalaisia työntekijöitä tänne.
Kukapa tänne tulisi, aina kylmää ja loskaa, umpirasistista porukkaa, ulkomaalaisia kohtaan vihamielinen hallitus.
Olen huipputason IT-firmassa, jossa on hyvät edut. Kyllä meillä on runsaasti ulkomaisia osaajia. Missä linkki muuten tutkimukseen? Oliko se se, jossa Indonesia ja Panama olivat ihan loistavia osaajien työllistäjiä? :-D
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan kaikki mahdolliset loiset ja riistäjät kerääntyvät tänne, koska annetaan kerääntyä. Omakin moraali rappeutuu koko ajan.
Ei ole se suomi joka oli vielä 80-luvulla. Kiva homma, miten täältä pääsisi pois? Ei kuitenkaan ihan yksinkertaista ellei sitten vaan haluu alkaa kerjäläiseksi ulkomaille. Sekin tuntuu kyllä varteen otettavalta vaihtoehdolta kun vertaa suomi.
Onnenonkijoille ja pikavoittojen hakijoille tämä on oikeasuuntainen signaali.
Kärkikolmikko Indonesia, Panama, Meksiko: korruptoituneita kehitysmaita. Ihme tutkimus. Kyllä minä ainakin muuttaisin mieluummin Saksaan, Kanadaan tai Suomeen, jotka muka ovat pohjalla. Sivistyneitä länsimaita.
Toivottavasti etenkin noiden Lähi-idän paimentolaisheimojen keskuudessa suosiomme onkin valunut noin alas... Emme kaipaa heitä tänne enää yhtään lisää...
30. Miksi de facto Meksikosta pyrkii koko ajan valtavia määriä ihmisiä pääsemään USA:han? Jos se kerran mukamas olisi houkuttavin vaihtoehto ulkkareille? Ko. tutkimus on pärsiissstä!
Vassaritutkijat ovat haastatelleet "osaajia" hämärillä sivukujilla omanlaistaan porukkaa, jotta saadaan haluttu tulos naurettavaan "tutkimukseensa". Mutta hyvä vain, koska vihervassarien järjestämä rikollisaalto Suomeen pitää muutenkin pysäyttää.