KOTILOT viikkoon 37-38
Rysäytimpä uuden pinon :)
Kiva kuulla LapaLepasta, täällä vielä sitkeästi kokoonnutaan vaikka eikös nuo meidän vauvat jo "taaperoita ja leikki-ikäisiä" ole.
Meillä kyllä Rassu on äidin vauva, eihän tuo vielä kävelekkään. Käytiin tänään neuvolassa (1.3kk) painoa 12kg ja pituutta 80,7cm. Neuvolan täti sanoi että ei tarvitse huolissaan olla kävelystä, katsotaan sitten 3kk päästä lääkäri neuvolassa mikä on tilanne. Kuitenkin Rassu kävelee tuettuna ja "puita" pitkin sekä uutena harrastuksena on tuetta seisomaan nouseminen. Onneksi meillä on mukava ja sellainen maalaisjärkeä omaava neuvolan täti joka katsoo lasta yksilönä ei tilastona.
Katsoitteko sattumoisin tosipaikka dokumenttia suurperheistä, siinä oli äiti jolla oli kuukautiskierto nauha (sellainen rukousnauhan tyylinen) jossa oli tummat helmet ja sitten vaaleat helmet jotka merkkasivat hedelmällisiä päiviä. siirsi sitten kumilenkkiä aina päivän "helmen" eteenpäin...no äidillä oli jo 12 tai 13 lasta ja 14 oli tilauksessa, kyllä vähän pisti naurattamaan kun mies haki testiä testin perään ja testasivat tosi aikaisin onko tärpännyt, melkein se innostus tarttui itseenkin...no niillä ei sitten lopulta tärpännyt.
Siinä oli muitakin perheitä ja sain vain todettua että onneksi meile tulee kuitenkin vasta se neljäs.
Saatiin auto vaihdettua, nyt sitten ajellaan "tila-autolla". Tai jos nyt volkkarin tourania voi sellaiseksi sanoa...ehkä farmari seitsemällä penkillä olisi parempi. On onneksi vähän ajettu ja vain kolme vuotta vanha ja automaatti vaihteinendisel kun mies ajaa tuota työajoa niin on vähän pienempi kulutuksinen. Nähtäväksi sitten jää kuinka kauan tällä mennään, jäi kyllä vähän se dodge kaivelemaan...mutta autokuume paranee kun tyhjällä rahapussilla painelee otsaa :D
Eipä täällä muuta
JB72 3:n K:n kotiäiti kera KeijoKertun rv 19+...
Kommentit (25)
Äkkiä nopeasti kirjoitan muutaman rivin, ennekuin vieraat tulevat...
Pepillä on kokeiltu sandaaleja sisällä, mutta omatoiminen seisominen loppui kuin seinään... Lisäksi, kun neiti ei varvistele kuin todella vähän, niin f-terapeutti suositteli, että otetaan kengät pois jotta tyttö seisoskelee mahdollisimman paljon ja harjoittelee tasapainoa.
Toi nukkumisjuttu meilläkin on. Kaikki kolme ovat olleet hyviä nukkumaan =) Mäkin kyllä hehkutan sillä aina kun voin ;o) Mä olen miettinyt, että kun sais tämän kävely -asian nyt pois jostain prosessointi-lokerosta ö-mappiin ainakin viikoksi. Mut kun olen märehtijä niin minkäs sille tekee =( Itse vois kyö ottaa rennommin -ihan oikeasti!
Mun kaverin poika on puoli vuotta nuorempi, ja kaverini sanoi, että hän kyllä ymmärtää miltä musta tuntuu, kun hänenkin tekee mieli jäädä kotiin pojan kanssa kun kaikki kysyy kävelystä. Hohhoijaa... Ja muuten, naapurin tenava, syntynyt viime itsenäisyyspäivänä, kävelee. Että silleen. Ei pitäis verrata mutta...
Nyt täytyy mennä =)
Pieni siro vauveli siellä masussa ui, n.350g. Jalkojaan piti tosi tiuksti kiinni, oikea kainostelija, mutta kyllä sitten vähän suostui vilauttamaan. Kätilö sanoi että näyttäisi TYTÖLTÄ, mutta ihan 100% varma ei voi olla. Menemme kasvukontrolliin neljän viikon kuluttua niin katsotaan jos siellä sitten näkisi vähän paremmin. Vauva oli kyllä ihan keskikäyrillä kuten isosiskonsa, meillä kun pojilla on ollut kummallakin ihan omat käyrät. Mutta katsotaan, en vielä mitään kovin suurta tyttömäistä tarvike hankitaan ajatellut tehdä....kuitenkin kirpparille ajattelin mennä, siellä kun hinnat ovat kohdallaan niin uskallan jotain ostaa.
Olen ihan hötkyyssäni..... :x
Rassulla on kova yskä ja keuhkot pihisee, kuumettakin on ollut muutamana päivänä karvan vaille 39. Viime yönä meinasi räkäänsä tukehtua, jännä miten se yskiminen lakkasi heti kun nostin meidän väliin nukkumaan, omassa sängyssä paukuttaa lakkaamatta vaikka sängyn pääty on kohotettu ylös. Jos ei tuosta nyt tokene täytynee viedä johonkin lääkäriin...kiva vaan kun on viikonloppu tulossa, yhteispäivystyksessä jonottaminen vain "yskäisen" lapsen kanssa ei tunnu houkuttelevalta...sinne kun mennään yleensä pää kainalossa :p
Aurinkoista viikonloppua
JB72
JB:lle onnittelut ultrakuulumisista! Harmillisia tuollaiset kröhät mikä Rassullakin on. Meille ei vielä ole syysflunssat rantautuneet, mutta oli tuolla perhekerhossakin viimeeksi parikin räkänokkaa, joten ajan kysymys taitaa olla.
Mikään ei kyllä ole ärsyttävämpää kuin se, että ihmiset, joilla ei voi olla harmainta hajua toisen huolesta, hokevat "tiedän miltä susta tuntuu". Siis tietenkin kaikilla on omat huolensa ja murheensa ja kaipa se on lohdutukseksi ajateltu, mutta hemmetti sentään; jos ei ole muuta sanottavaa niin pitäisivät sitten suunsa kiinni. Minäkin olen harrastanut sitä, että jos joku on oikein taivastellut lapsiani syyttä tai vaikka syystäkin, mutta tehnyt sen tökerösti, niin olen tölväissyt piilovittuillen takaisin.
adalat + tytöt
Olipa hienoa, että ultrassa kaikki hyvin =) Ja ihan hyvä, että seuraavat kasvua. Vaikka ovathan nuo vauvelit yksilöitä jo masussa, jos hän on pikkuinen ihan sen takia, että tosiaan on tyttö ;) Mua kyllä pääsi ultrakuulumiset ihan liikuttamaan, kun on niin kova vauvakuume...
Kyllä sitä kirppikseltä uskaltaa jo hiukan ostaa, varsinkin jos saa edullisesti =)
Hittojako, mulla on taas kiire joten täytyy mennä. Kaverin tyttären leikkimökin tupaantuliaset tiedossa, heh =) Tulee varmaan ihan hauska reissu!
T:Anttuli
vaikka olisi kuinka ja paljon muuta hommaa.
Anttusanttu; Tiedän tuon tunteen kavereiden kommenteista, vaikka itse olenkin sellainen että en nyt kovin äkkiä huolestu. Mutta kyllä nuo eikö se vieläkään...kommentit tuntuvat aika pahoilta. Varsinkin sellaisten suusta joiden muksut ovat kävelleet jo 7:n kuisina...helppohan heidän on sanoa ja olla mukamas "myötätuntoisia". Minä olen sen verran v...mäinen että ihan viattomasti totean jotain nasevaa...esim. no meillä ainakin nukutaan hyvin ja hymyilen aurinkoisesti päälle...ja katson toisen mustia silmänalusia B-) Tunnustan olen ilkeä....ja vähän myös häpeän sitä, mutta en kovin paljon.
Varmasti on vaikeaa, mutta mitä jos yrittäisit miettiä nyt jotain ihan muuta, sellaista joka saisi edes hetkeksi ajatukset muualle?
Meillä on kakkosella ongelmia korvien kanssa, tässä viimeisimmässä eskari tarkastuksessa, huomattiin kuulon alenemaa. Eikä se auttanut vaikka poika söi antihistamiinia joka poistaisi limakalvo turvotusta, terkkari ajatteli sen johtuvan siitä. Nyt sitten odotellaan että päästään lääkäriin, harmiksi vaan meillä on taas oma lääkäri vaihtunut, tuntuu vähän turhalta joka kerta mennä eri tyypin luo joka ei tiedä tapauksesta muuta kuin sen mitä paperissa lukee. Tässä jo totesinkin miehelle että pitäisikö meidän mennä ihan kunnon korva lääkärille joka voisi sitten hoitaa asian alusta loppuun..
Huomenna ultraan :D
JB72