KOTILOT viikkoon 37-38
Rysäytimpä uuden pinon :)
Kiva kuulla LapaLepasta, täällä vielä sitkeästi kokoonnutaan vaikka eikös nuo meidän vauvat jo "taaperoita ja leikki-ikäisiä" ole.
Meillä kyllä Rassu on äidin vauva, eihän tuo vielä kävelekkään. Käytiin tänään neuvolassa (1.3kk) painoa 12kg ja pituutta 80,7cm. Neuvolan täti sanoi että ei tarvitse huolissaan olla kävelystä, katsotaan sitten 3kk päästä lääkäri neuvolassa mikä on tilanne. Kuitenkin Rassu kävelee tuettuna ja "puita" pitkin sekä uutena harrastuksena on tuetta seisomaan nouseminen. Onneksi meillä on mukava ja sellainen maalaisjärkeä omaava neuvolan täti joka katsoo lasta yksilönä ei tilastona.
Katsoitteko sattumoisin tosipaikka dokumenttia suurperheistä, siinä oli äiti jolla oli kuukautiskierto nauha (sellainen rukousnauhan tyylinen) jossa oli tummat helmet ja sitten vaaleat helmet jotka merkkasivat hedelmällisiä päiviä. siirsi sitten kumilenkkiä aina päivän "helmen" eteenpäin...no äidillä oli jo 12 tai 13 lasta ja 14 oli tilauksessa, kyllä vähän pisti naurattamaan kun mies haki testiä testin perään ja testasivat tosi aikaisin onko tärpännyt, melkein se innostus tarttui itseenkin...no niillä ei sitten lopulta tärpännyt.
Siinä oli muitakin perheitä ja sain vain todettua että onneksi meile tulee kuitenkin vasta se neljäs.
Saatiin auto vaihdettua, nyt sitten ajellaan "tila-autolla". Tai jos nyt volkkarin tourania voi sellaiseksi sanoa...ehkä farmari seitsemällä penkillä olisi parempi. On onneksi vähän ajettu ja vain kolme vuotta vanha ja automaatti vaihteinendisel kun mies ajaa tuota työajoa niin on vähän pienempi kulutuksinen. Nähtäväksi sitten jää kuinka kauan tällä mennään, jäi kyllä vähän se dodge kaivelemaan...mutta autokuume paranee kun tyhjällä rahapussilla painelee otsaa :D
Eipä täällä muuta
JB72 3:n K:n kotiäiti kera KeijoKertun rv 19+...
Kommentit (25)
Jännä miten joskus joku asia loksahtaa yhtäkkiä esim. nyt tämä, että Peppi hoksasi mikä on taaperokärryn juju. :0) Meilläkin muuten kolmonen suhtautui aivan älyttömän epäluuloisesti taaperokärryyn, vaikka säädin sen niin, ettei todellakaan karannut alta ja sama juttu oli kenkien kanssa. Alkuun kun laitettiin kengät jalkaan niin jalat olivat kuin keitettyä spagettia; yhtään ei suostunut varaamaan jaloilleen. Taaperokärry alkoi kiinnostamaan kun siskot näyttivät, että sillä voi kärrätä nukkeja. Harmi vaan, että meillä on tässä väliaikaisessa kämpässä niin pienet neliöt, että kärryily on yhtä törmäilyä.
Eipä minulla mitään kummallisempaa asiaa ollut, piti vain onnitella Peppiä ja anttulia hienosta edistysaskeleesta. Onnea!!!
adalat + tytöt
Meilläkin poika pelkäsi taaperokärryä alussa kamalasti=)Hyvä että Antulla hommat edistyy=)Jos otetaan tavoitteeksi että jouluna Peppi talsii jo omin jaloin=)
Mites muuten joulu?ootteko jouluihmisiä?ostatteko lahjat ajoissa?mikä on teidän jouluperinne?
Mä aattelin pitää ihan kunnon joulun kotona lasten kanssa,ainakin aatto=)Isommat eivät oo olleet nyt kolmeen jouluun ees kotona,isällään olleet ja nyt aattelin pitää ne ainakin aaton itselläni=)viime jouluna muutettiin ja muutenkin ollut kaikenlaista.Lasten isän puoleinen suku pitää aina oikein perinteisen joulun pitkän kaavan mukaan,niin niistä siellä kiva olla=)Mut nyt laitetaan kotiin kuuset ja koristeet..ruokia en ala ite tekemään,minusta kaupasta saa valmiina ihan hyvät ruuat=)
Tämä viikko on taas yhtä juoksua ees taas,mutta perjantaina lähden lasten mukaan etelään,heitän ne isälleen ja vietän vapaan viikonlopun kavereita tapaillen ja jotain kivaa tehden=)viimeksi kesäkuun alussa olin viikonlopun poissa,niin nyt on taas sellanen tunne että äiti kaipaa lomaa.
nyt aamukahvit juotu ja lähtään talsimaan kohti kauppaan!!
rustasin meille uuden pinon tuonne Taapero puolelle....tervetuloa =)
JB72
JB ajatteli ihan samoin kun minä tuossa viikonloppuna... Kun seurasin Pepin leikkejä ja koitin avata vauvat -linkkiä, niin kyllä se käväisi mielessä. Mitä mieltä muut on, siirryttäiskö noihin taaperoihin?
JB:llä on mukava neuvolantäti, ihan kuin meilläkin. Mua kyllä huolestuttaa tuo Pepin kävelemättömyys... Taas purkaan sitä tänne mutta en tiedä minne sitten. Kun meillä P ei todellakaan edes yritä edes seistä ilman tukea ja horjahtaa heti pahasti jos edes yrittää sitä. Eilen just huomasin, että kenkätelineellä yritti vahingossa seistä ilman tukea, ja lensi siitä niin komiasti pyllylleen, että itku siitä tuli. Mä sit päivittäin pohdin, että mikä tyttöä oikein vaivaa. Ihan kun neitiä huimaisi? Vai voiko olla lonkissa jotain? Mä vaan niin kaipaisin nyt sellaista vertaistukea, että saisin jonkun kanssa märehtiä tätä... Peppi tulee siis loppukuusta 1.5v, eikä tosiaankaan tätä vauhtia silloin kävele. Lääkäri on vasta 9.10., eli siihen on sitten kuukausi tarkalleen. Mitä sitten tekevät jos hän ei vieläkään kävele, kun fysioterapia on jo päällä? Ja mun pahaa mieltä pahentaa vielä mieskin joka vähättelee mun tunteita siihen päälle, eikä suostu YHTÄÄN murehtimaan. Eilen sitten itku silmässä sanoin, että jos huomaisin, että sitä joku murehtuisi yhtä kovin, niin en ainakaan häntä ja hänen murheitaan vähättelisi. Ja mua ÄRSYTTÄÄ todella kovin sellaiset joilla on nuorempia/ saman ikäisiä käveleviä lapsia ja sitten sanotaan huolettomasti, että "kyllä se siitä lähtee..." Jos oma lapsi ei kävelisi ja olisi sama tilanne kun meillä, niin taatusti olisi jo huolta!!!!
Pieni murhehan tämä on, kyllä sen ymmärrän, mutta kun sitä päivittäin pyörittää mielessään niin kai siitä kärpäsestä on tullut härkänen. Mietin ja mietin sitä niin sitten ärsyttää jo kaikki ja tulee tiuskittuakin. Plääh. Tekisi mieli saada lomaa koko tilanteesta vaikka viikoksi, mutta miten saisi suotua itselleen... Että ei märehtisi?
Täällä on satanut aivan koko päivän saavista kaataen. Hö. Lapsilla oli onneksi kerhopäivä, mut meno alkaa olla jo sen mukaista, että koko päivänä ei olla ulkona oltu... Onneksi kohta voi alkaa iltatoimet!
Huhuilen Adalatia ja AIHAa, mitä teille kuuluupi?
JB72: Milloin teillä se rakenneultra olikaan? Onko tullut poika tai tyttöoloa?
T:Anttuli kera kolmikon yk2 kp2/26-27
Mä siirryn mukana jos muutkin siirtyy=)
Antulle voimia,mä oon kanssa kauhee murehtia jos jotain huolta lasten terveydestä..tällä hetkellä mielessä painaa kuopuksen 1,5-vuotis rokote.Pojalla on kananmuna-allergia ja rokotteesta voi tullä pahat oireet..luin sitten muiden allergisten kokemuksia siitä ja aika pahoja reaktioita olivat saaneet vaikka rokote annettu sairaalassa varoiksi...saa nähä jääkö koko rokote..täytyy soittaa allergiapolille ja selvittää asiaa=(
Taaperoihin vaan, kaikkihan me ollaan jo taaperoiden äitejä:-)
Voimia Anttulille, kyllä se on raastavaa kun on jotain murehtimista lasten terveydestä, sitä tulee väkisinkin mietittyä koko ajan. Toivottavasti nyt Peppi alkaisi pikapuolin seisomaan ja siitä sitten hetken päästä kävelemään. Onko teillä muilla ollut ongelmia saman asian kanssa?
Huiskuttimelle myös jaksamista allergioiden kanssa, ne on kanssa tosi haastavia, no toivottavasti saat vastauksen, että voidaanko pojalle se rokotus antaa.
JB72:lle tsemppiä rakenneultraan, niin milloinka se oli?
Meille ei ihmeempiä, meidän perheen riesana on sitten taas korvatulehdukset, ne on pientä muuhun verrattuna ja mä oon jo niin putkituksiin tottunut, että ei hetkauta mua enää suuntaan tai toiseen.
Eilen tosiaan oltiin kuopuksen kanssa, poistettiin kitarisat ja laitettiin ensimmäiset tuubit. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä edelleen, että tällä kuopuksella on erilaiset korvat kun 2 muulla pojalla. Eli vaikka nyt putket laitettiin niin ei tarkoita välttämättä sitä, että siitä alkoi se tuubikierre kun esikoisella on.
Esikoisella, joka siis nyt eskarissa niin on nyt kahdeksannet putket, viimeiset laitettiin n. 3 viikkoon sitten. Keskimmäisellä on ollut 3 putket, nyt ne on lähtenyt pois ja korvat pysyneet terveenä jo muutaman kuukauden, kop kop...
Eli tällaista korvaongelmaa meillä:-)
Meillä on tuttavapiiriin tullut eilisen ja maanantain aikana 3 vauvaa, kaikki samaan syssyyn. Itsellä ei ole yhtään vauvakuume ja meidän lapsiluku on tämä 3, mutta kyllä se aina vähän kutkuttaa kun lukee muiden kuumeilua tai sitten näkee kavereilla vauvoja. Meillä on naapurissakin 3kk ikäinen Onni-poika, on se kyllä suloinen :)
No mutta tavataanko seuraavalla kerralla taaperopuolella vai mitä nyt sitten tehdään?
LapaLepa kera korvaongelmaisten poikien
Juu, siirrytään vaan taaperoihin minunkin puolestani. Meillähän neito on jo 1v 5kk myöskin, joten ei ole enää vauva.
Voi anttuli! Ymmärrän, että huolestuttaa. Vaikka meilläkin lapset ovat olleet hitaita liikkeelle lähtiöitä niin kyllä jokainen on seissyt jo vähän 1 v synttäreiden jälkeen tukevasti. Toivottavasti ottavat neuvolassa nyt sitten vakavasti huolesi. Onko fysioterapian myötä muuten tullut yhtään edistystä? Meillä muuten mies on samanlainen: huolehtii vasta sitten kun on jotain konkreettista todistetta, että nyt tarttis olla huolissaan. Hyvä mies se muuten on, mutta välillä vähän hönö huomaamaan jos joku minun mieltäni painaa jokin ja lohdutus on sitten tyyliä "älähän nyt vielä huoli".
Meillä on ollut tämä viikko yhtä matalalentoa, siksi en ole täälläkään ehtinyt pyöriä. Sain omat verikokeentulokset: kaikki oli niissä ok. Nyt odottelen vielä yhtä tutkimusta. Ärsyttää kun tekisi mieli kertoa teille tarkemmin, mutta toisaalta "pelottaa" se, että joku tunnistaa tekstistä. En oikein tiedä miksi, kun en edes tiedä moniko tuttu näitä sivuja selaa, mutta jotenkin on vaan vähän sellainen ettei viitsi liian tarkkaan kertoilla... :0P
adalat + tytöt
Siirrytään vaan taaperopuolelle. Neakin täytti jo 1v3kk ja neuvolassa oli 11kg660g ja 84.5cm! Ei ihme että isoksi sanovat :) Korvat ne kiusaavat täälläkin ja odotellaan sitä putkitusta lokakuussa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Hyviä uutisia että Adalatin verikokeet oli ok :)
JB:n ultrakuulumisia kanssa täällä odotellaan ;)
Itsellä oli tänään neuvolassa ja kaikki hyvin. Supistelee ja särkee, mutta sitähän tämä on ;) Hyvin olen jo poikavaatteita saanut haalittua. Tänään soitti yks tuttu että siellä odottaa 2 kassillista pojan vaatteita. Oli siskoltaan saanut. Kiva juttu.
Hyvää viikonjatkoa!
AIHA ja tytöt + Tomi rv 30+4
Jospa me sitten näiden viikkojen jälkeen siirretään pino tuonne taaperoihin? Kai me tällä pinolla hetki mennään, kun ollaan saatu hyvä kirjoittelu alulle?
Oli kivaa kuulla myös AIHAsta =)!
Adalat: Onneksi ei ollut mitään vakavaa!! Ymmärrän huolesi. Mä olen aivan varma, että joku meidät tunnistaa, varsinkin, kun Pepistä olen alkanut kirjoittamaan etunimellä. Huh. Sen takia olen pitänyt esikoisen ja keskimmäisen nimet salassa, kun niistä nyt ainakin tunnistaa, ovat paljon harvinaisemmat nimet heillä kuin mitä Peppi on. Mutta kirjoittele sitten kun viimeisenkin testin tulokset ovat tulleet...
LapaLepa: Olen huomannut, että joillekin korvasairastelu ottaa tosi koville. Mä en kauheasti ole huolestunut, vaikka esikoisella ja kuopuksella on korvavaivaa. Ne nyt kuuluu joillakin siihen lapsuuteen, niin se vaan menee. Toisissa perheissä kaikki lapset putkitetaan, toisissa ei yhtään. Mutta kun ajan kanssa paranee niin mitä pienistä. Vois sitä olla NIIN paljon pahempaa vaivaa kuitenkin...
Vielä tuosta Pepin kävelystä. Aloitettiin se fysioterapia heinäkuun alussa. Aluksi siitä oli hyötyäkin, mutta nyt on kehitys ottanut takapakkia (arvatkaa vaan, kuinka sitä odottaa jo kehitystä!!). Neitihän ennen suostui seisomaan vaikka kaappia vasten kun hänet laittoi, mutta nyt ei ollenkaan... Kiipeily, kumartelu, kurottelu on ehkä hieman koko ajan kehittyneet, mutta tukea vasten kävely vähentynyt =( Hän siis suostuu kävelemään/seisomaan tukea vasten, mutta täysin omaehtoisesti. Mies soitti, että oli pyytänyt Pepin neuvolapäivän saldovapaaksi töistä että päästään sinne yhdessä. Tosi kiva! Mulla on ihan itku herkässä tämän asian takia. Tänäänkin olen itkenyt vaikka kuinka... Jotenkin pelkään jo sitä, että kun siellä neuvolassa aletaan sitä kävelyä th:n ja lääkärin voimin ruotimaan niin mullahan pääsee itku siinä paikassa, mä kun olen sitä märehtinyt jo niin paljon... Meillä on jäänyt vaatteita käyttämättä Pepillä vaikka kuinka, kun olen odottanut kävelyä. En viitsi hyviä vaatteita pilata, ja mekkoja on aika mahdotonta käyttää. Nyt täytyy laittaa hyviä vaatteita jo pois, kun neiti käyttää vallan jo 86cm:n vaatteita. Huh.
Helpottaa hirmuisesti kun kannustatte mua tämän asian kanssa. On jo paljon parempi olla =)
T:Anttuli kera kolmikon...
siirrytään vain sinne taaperoihin =)
AnttuSanttu; täällä voit huoletta murehtia, kyllä me kuunnellaan, ja mistäpä muusta äidit olisivat huolissan kuin omista kullan nupuistaan. :) Ikävä kyllä tuohon kävelemättömyys asiaan en osaa mitään sanoa, oletko puhunut havainnoistasi esim. sille fysioterapeutille vai onko siellä käynti ollut ns. kertaluontoinen? Lohdutukseksi voin vain sen sanoa että tässä iässä lapset ovat todella nopeita oppimaan ja hoksaamaan asioita...joten muutos voi tapahtua hetkessä. Meillä ainakin Rassu on ollut todella erilainen kuin sisaruksensa jotka kumpikin kävelivät melko tasan 1v. Nyt tuumataan ja edetään rauhallisesti.
Masukkia pääsen katselemaan ensi viikon perjantaina, ehkä vähän on ollut tyttö olo. Tai tiedä häntä tämä raskaus on täysin erillainen kuin edelliset, painoa ei ole vielä tullut yhtään, eikä mahaa ole ollenkaan vaikka viikko 20 tulee täyteen. Maitoa varmaan tulisi nyt jos vain rupeaisin imettämään??
Ikävästi tänään olen bongannut inhottavia supistuksia, mutta niitä oli kyllä jo edellisessäkin raskaudessa. No jos eivät pahene niin tilanne tarkistetaan kyllä tuolla ultrassa, siellä kun aina on ollut lääkärin tarkastuskin...en nyt niin kovin huolissani ole.
Mukavaa iltaa kaikille
JB72
Mä lähden tänään viettämään tyttöjen iltaa. Jee! Paikka on vielä kohtuullisen kävelymatkan päässä, niin meinaan kyllä nauttia jotain alkoholipitoista juomaa. Meitä on viisi äitiä, ja nyt vaan päätettiin, että pitää kokoontua. Jokainen tuo mukanaan kahta laatua juustoa sekä yhden viinipullon. Juustoja ja punkkua siis! IHANAA! Meinataan pelata aikuisten lautapelejä ja kerrankin jutella aikuisten asioita ilman pieniä korvia =) =)
Mä olen nyt jotenkin saanut teidän avullanne käsiteltyä taas hetkeksi aikaa tuon kuopuksen kävelemättömyyden, joten on paljon helpompi olla. Kun ei tämä ole mikään maailmankaato -juttu, niin aallokossa mennään. Tulee päiviä kun en muuta mietikään ja välillä taas osaa laittaa sen oikeaan mittakaavaan... Joku se kyseli, minkä ikäisenä meidän kaksi muuta lasta ovat kävelleet. Eli esikoinen oli 1v3kk ja keskimmäinen 1v4kk, joten ovathan hekin olleet sellaisia myöhäisempiä lähtijöitä.
Kovasti taas mennään uutta yrityskiertoa kohti... Vuoto loppui justiinsa ja päästiin jo harjoittelemaan =) Kyllä on mahtavaa, silti toivon tärppiä tähän syksyyn ettei menisi kevään puolelle...
Anttuli kera kolmikon yk2 pk6(26-29)
Toiv.Antulle ei iskeny huono olo juhlimisesta..muistelen ettet juurikaan alkoholia käytä?
Meillä oli ihan rauhaisa kotiviikonloppu ja touhuttiin kaikenlaista lasten kanssa.
Viime viikko oli menojen suhteen ihan hirveä,mutta nyt rauhallisempaa luvassa onneksi.
Mitään ihmeitä ei oikeestaan kuulu..poju höpöttää ja tekee tuhojaan eli sotkee taloa,kuljettaa tavaraa huoneesta toiseen=)
Nyt ollu rauhaisaa kotona,ja oikeestaan vaan ootan milloin tilanne räjähtää käsiin=)koulusta tuli lappu että täitä liikkeessä ja eskarissa oksennetaan että eiköhän joku epidemia meillekkin taas saavu..ei oo noita täitä onnex vielä ollu koskaan vaikka usein on lappua kotiin tullu että niitä on liikkeellä..
Syyslomalla lähen lasten kanssa mun kotipuoleen ja mies saa yksin tehä töitä ja olla illat rauhassa sen viikon..tekee varmasti sillekkin hyvää=)Itelle koulu vie nyt niin paljon aikaa että se riittäköön omaksi ajaksi nyt hetkeksi..
Huiskutin
Menin tänään Pepin kanssa lääkäriin. Ihan muun syyn takia kuin kävelemättömyyden, mutta kuinka ollakaan, omalääkärin sijaisena oli ihka oikea lastenlääkäri. Otti Pepin papereita luettuaan puheeksi kävelyn ja tutki ja väänsi typyä... Sain tietty sitten vastauksen, jota en ehkä olisi halunnut kuulla, eli neitiä aletaan seuraamaan, ja fysioterapiakäyntejä pitää myös tihentää
=( Jos ymmärsin oikein, niin alaraajojen liikkeissä on jotain häikkää ja voimattomuutta. Eli niinkuin sanoin, ei neiti ennen 1.5v ikää kävele. Se oli kuitenkin päivystyskäynti, niin kaikkea en saanut kysytyksi, mitä olisin halunnut =(
Nyt on aika ihmeellinen ja epätodellinen olo! No, jotkut asiat edistyy, neidin kuivaksioppiminen taitaa olla jo lähellä kun vaipat tuppaa olemaan kuivia ja potalle osaa pyytää...
Että näillä mennään :-/
No voi että noita anttulin kuulumisia...Hyvä säkä sinällään, että päivystyskäynnillä törmäsitte lastenlääkäriin, mutta hitsinhitsi sentään. Osasiko se lääkäri sen enempää arvailla mikä olisi homman nimi ja pääsettekö mihinkään laajempiin selvittelyihin? Enpä oikein muuta osaa sanoa kuin, että kakka homma, että piti "oikeaa vikaa" tai epäillys siitä löytyä ja kovasti voimia asian kanssa painiskeluun!
Meillä ei tuo pottailu oikein suju ollenkaan. Typy kyllä istuu siinä tyytyväisenä, murisee ja ähisee, päästää paukun ja haluaa pois. Saalista saadaan ehkä 1 kerralla kymmenestä. Eihän tässä muuten olisi mitään kiirettä, mutta neidolle ei vaipat oikein kelpaisi jalkaan. Katseli tässä yksikin ilta tarkkaan kun siskot pukivat pesujen jälkeen päälle ja alkoi riidellä pikkuhousuista. :0/ Siis nosti järkyttävän huudon kun ei itse saanut pikkareita vaan piti laittaa vaippa. Äidin vauva tahtoisi kovasti olla jo yhtä iso kuin muutkin...
Eipä meille muuten mitään ihmeempää kuulu. Kiireistä arkea kerhoineen ja taloprojekteineen. Viikot suorastaan viuhuvat ohi.
adalat + tytöt
Jospa ne sitten tutkisi Pepin jalat kunnolla niin selviäisi onko niissä jotain..
Ei oo kiva olla huolissaan lapsien terveydestä=(Mutta hyvä että tosiaan sattui olemaan tuo lastenlääkäri paikalla=)
Väsynyt huiskutin..menee unille
Mutta toivottavasti nyt asia selviää kunnolla, kun tietää syyn niin siihen on sitten helpompi suhtautua kuin olla pelkistä arvailuista huolissaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tulevat tytön jalat kuntoon.
Meilläkin tuo pottailu on alkanut sujumaan ihan kohtalaisen hyvin, Rassu jopa viihtyy istumassa kunhan laittaa koko lelu arsenaalin eteen :) Vielä ei kuitenkaan olla niin pitkällä että osaisi pyytää itse potalle, ja tuo unien jälkeen tuleva pisu tulee niin äkkiä etten ehdi poikaa potalle laittamaan kun on tuollainen salakavala herääjä...pötköttelee tyytyväisenä vaikka kuinka ja kauan sängyssä ennen kuin ilmoittelee että nyt vois tulla hakemaan.
Eilen tein kirppari löytöjä ostin 5paitaa, 6 bodya (joista 3 oli kyllä pikkiriikkisiä) yhdet housut, yhdet sukkikset, yhdet kuoman tuliterät talvikengät ja punainen plaston mopo :) Rassu huusi jo kaukaa kun mopon näki TO TO TO ja osoitti ponnekkaasti etusormella, yhteis summa oli 25€. Näillä nyt pötkitään aika pitkälle ja kaikki talvikamppeet on pojalle nyt hankittu ostin sen sittarin mammuttimarkkinoiden Lassien haalarin (ei mikään järin kaunis) vaikka onkin nyt hieman ohuempi kuin aikaisempina vuosina. Kuitenkaan Rassun lumileikit ei varmaan ole vielä kovin päätä huimaavia, ja tuollaisessa vähän ohuemmassa haalarissa on pojan sitten helpompi harjoitella tuota liikkumista... Isompien talvi vaatteisiin sitten pitääkin lohkaista isompi summa, olen jo nyt katsonut että syys vaatteet rupeavat kummallakin olemaan ihan just kohta naftit,,,mutta jos ei niitä sitten tarvitsisi hankkia kuin vasta ensi kevääksi uusia. Mittasin tässä eskarilaisen niin on puolessa vuodessa kasvanut 5cm!!!!!!! Nauroinkin pojalle ja lyötiin oikein kättä päälle...lupasi nyt sitten vähän aikaa kasvaa leveyssuunnassa.
Miettikää vaan että laitat pojalle 134cm housut kun painoa on 20kg.
Kuulakasta syyspäivää kaikille, nautitaan syksystä
JB72 kera pesueen :)
... Ja olin aika surkea kai sielläkin, kun se terapeutti alkoi lohduttelemaan meikäläistä tuon Pepin suhteen. Mut silti yhtäkaikki, joka viikko pitäisi käydä. Ihmettelen kyllä, että sanotaan että kerran viikossa, mutta seuraava aika on 29.pvä. Siihenhän on melkein se kaksi viikkoa aikaa! Pöh. Terapeutti sai jollain ihmekonstilla neidin jopa seisomaan(!) hetken aikaa, mutta ei se täällä kotona onnistunut ja typy vaan turhautui.
Varsinainen syyni on sitte se neuvolalääkäri, joka on vasta 9.10. Mulla on kyl kauheasti kysyttävää. Kyllä ahdistaa. Mä huomaan, että tämä vaikuttaa kavereille menoon, kerhoon lähtöön ym. En jaksaisi millään mennä kummajaiseni kanssa sinne, kun en jaksa sitä kun jatkuvasti kysellään siitä kävelystä. Mun kaverin tyttö on kolme viikkoa nuorempi ja on kävellyt puoli vuotta ja nyt jo juoksee. Mä olen varmaan kolme viimeistä tapaamista perunut, kun en yksinkertaisesti kestä katsoa kun toisen lapsi kävelee ja juoksee. Siis tämä on oikea mun pimeä puoli... Mut tämä ystävä ei kyl osaa kyllä YHTÄÄN asettautua mun asemaan, ja on just niitä "älä sä turhia huoli" -tyyppejä, jotka eivät mieti miltä tuntuis jos oma lapsi ei vieläkään kävelisi...
Mutta on tosi p**ka fiilis, ihan oikeesti =( Kiitos teille lohdutuksesta, ootte mahtavia!!
T: Surkea Anttuli kera kolmikon
P.S. On vauvakuume kyllä nyt unohtunut taka-alalle. Ei sitä mitään jaksa nyt laskea...
Mulla on nuo pojan allergiat ne mitkä saa itteni pohjamutiin säännöllisin väliajoin.Välillä tuntuu et poika syö aika vapaasti lihaa yms.en jaksa kattoa lisä-aineita,mausteita yms)ja iho voi ihan hyvin..ja sit oon onnellinen kun saatu uusia aineita kehiin,mut sitten taas tilanne räjähtää käsiin ja iho menee ihan hirveeksi..ja tuo jatkuva kokeileminen ja kokeileminen kun mikään ei käy..niin on stressaavaa..ja se kun poika huutaa kun haluis syödä samaa kun muut ja ei voi antaa=(Nyt kun ilmat kylmeni iho selkeesti taas huonona,atooppinen on varmaan niin se huonontaa.
Fysioterapeutilla oon joutunu käymään kakkosen ja tämän kuopuksen takia,kakkonen oppi myöhään kävelee niin siksi pistivät,mutta eri tilanne kun antulla että poika kyllä seisoi hyvin,mutta ei vaan ruvennu kävelee..kuopus käytti vauvana liikaa oikeaa puolta,ja sitä piti sitten jumpata kotona ja fysioterapeutilla.
Tuo allergia on kyllä kanssa osa syy miksi vauvan yritystä myös lykätään..ois kiva että ne ois helpottanu ees jonkun verran,niin pystyisin keskittymään enenpi vauvaan kun tämän pojan kokkailuihin,voitte kuvitella kun kesälläkin tein 2lämmintä ruokaa päivässä+pojalle eri ruuat niin eipä kerkee kun hellan eessä seisomaan.Teen kyllä paljon pakkaseen ja ite syödään valmistakin,mutta hommaa on silti=/
Pottailusta,meillä istutaan kivasti potalla,ja joka päivä jotain sinne tehdään,ite vaan en muista/ehdi joka välissä laittaa poikaa siihen..pitäisi ryhdistäytyä tässä asiassa.
Nyt huuto kuuluu,vaippa oli pettänyt ja poika aloitti huhuilun jo 6jälkeen...
Huiskutin kera kahvikupin
Onko fysioterapeutti ehdottanu tukevien kenkien käyttöä Pepille?oisko niistä apua seisomiseen..yhellä tutulla nimittäin piti käyttää sisälläkin tukevia kenkiä(oli sandaalit)kun oli jaloissa joku lihasheikkous..
Huiskutin leikkii lääkäriä tai jotain=)
Haettiin taas taaperokärry Pepille, ja neitihän lähti sen kanssa kävelemään!!
Ollaan säännöllisin väliajoin haettu se vintistä, mutta tähän mennessä hän on ollut ihan hakusessa sen kanssa ja kaatua muksautellut sen kanssa -eikä ainakaan kävellyt siihen tukien. Tänään sitten haettiin se taas kerran ja kuinka ollakkaan, Peppi se lähti tallustelemaan sen kanssa!!!!!!!
Siis multa pääsi itku kun katsoin neidin menoa, olin niin onnessani ja liikuttunut! Neiti siis pystyy kävelemään! Ei haittaa vaikka menisi tuon kärryn kanssa vaikka kuinka kauan, mutta nyt saatiin edistysaskel pitkästä aikaa =) =)
Ihanaa viikonloppua kaikille!!