Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*pahin* lihomisesi?

Vierailija
19.07.2024 |

Itsellä nousi paino (kg)  kahdessa vuodessa 50:stä 70:ään.

Hormonaalinen syy. 

Saitteko tiputettua painon takaisin teidän ns. normaalipainoon?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tapahtui. En ole laihtunut. 

Vierailija
2/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäydyin teininä ja lihoin lähes satakiloiseksi, osan olen saanut laihdutettua pois mutta nyt paino jojoilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhas- ja lisäkilpirauhasongelmat ja raudanpuute johtivat vuodessa vastaavaan lihomiseen. En enää liho, mutten kyllä laihdukaan. 

Vierailija
4/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt työttömänä, halpa ruoka lihottaa. Jos ostaa hedelmiä ja kasviksia niin tunnin päästä taas nälkä. Jos ostaa voita, leipää ja makkaraa niin nälkä pysyy pois monta tuntia. Ja tulee halvemmaks.

Vierailija
5/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kg kahdessa kuukaudessa uuden lääkityksen takia. Tätä seurasi 10 kg lisää seuraavan vuoden aikana. Nyt olen lääkityksen lopetettuani onneksi laihtunut 6 kg näistä pois ja olen jo normaalipainoinen, mutta silti on vielä 8 kg matkaa lähtöpisteeseen.

Vierailija
6/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhas- ja lisäkilpirauhasongelmat ja raudanpuute johtivat vuodessa vastaavaan lihomiseen. En enää liho, mutten kyllä laihdukaan. 

Junttaako se aineenvaihdunta lopullisesti jumiin? Mulla teki vakava raudanpuute tuon saman kilppariongelman, ja nyt koko elämänhalu kadonnut. Ahdistaa koko ajan.

Vierailija
7/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä paino oli jonkin aikaa himpun yli 70. Muutto kotoa, ahdistus, huono ruokavalio. Tippui kyllä siitä, kun sain taas normaali elämästä kiinni opiskeluineen ym. ja palasi sinne noin 58 kg.

Vierailija
8/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v asti vielä laihdutin mutta en enää sen jälkeen ole vaivautunut ja haluan herkutella sietäen sitten ylipanoni.

Syö enemmän mitä kuluttaa ja mitään muita syitä en voi ymmärtää lihomiseen. Kaikki muut syyt ovat tekosyitä syödä enemmän mitä kuluttaa, muka lääkket ja hormoonit. Ei lääkkeistä liho vaan ruokahusta herkutella.

Eikö sitä voi vaan tunnustaa että syö liikaa kulutukseensa nähden ilman keksimättä jotain muita syitä lihomiseensa kuin sen mitä leipälävestään ahtaa sisäänsä. 😁

Lapsuudessani oli ihan kamala ruokavalio ja sehän jo aiheutti ylipainoa. Sitä lapsuuden väärää ruokavaliota on sitten todella vaikeeta muuttaa omassa aikuisuudessaan. Sisareni suoraan jatkoi sen omille lapsilleen ja lapsenlapsilleen.

Meillä ei ollut mitään terveellistä ruokapöydässä ei kaapeissa. Suurin osa sukulaisista kuollut 60-70v syöpiin ja pari sairaalloisen lihavaa elänut 80-90v asti kun ei ole tullut syöpiä. Saaden geenilototossa paremman, kestävämmän elimistön eikä siihen ole paino vaikuttanut.

Vierailija
9/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt työttömänä, halpa ruoka lihottaa. Jos ostaa hedelmiä ja kasviksia niin tunnin päästä taas nälkä. Jos ostaa voita, leipää ja makkaraa niin nälkä pysyy pois monta tuntia. Ja tulee halvemmaks.

Työttömänä tai vähävaraisena ostaisin vain rasvaisia tuotteita sillä rasvassa on ihan kaikki vitamiinit. Ja kalliita hedelmiä ja kasviksia ei tarvitse.

Vierailija
10/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvikkeiden torjunta-ainejäämät (kasvinsuojeluainejäämät)

Kasvinsuojeluaineita käytetään kasvintuotannossa tarkoituksella muun muassa kasvitautien, rikkakasvien ja tuhoeläinten torjuntaan sekä kasvien kasvun säätelemiseen. Tavoitteena on välttää sadon menetykset ja parantaa sadon laatua, jotta turvattaisiin riittävä ja hyvänlaatuinen elintarviketuotanto. Silloin kun kasvintuotannossa tai kotipuutarhoissa käytetään kasvinsuojeluaineita, on mahdollista, että elintarvikkeista tai rehuista löytyy niiden jäämiä. Hedelmät, marjat ja vihannekset ovat elintarvikkeita, joissa todennäköisyys jäämien esiintymiseen on suurin.

tps://www.ruokavirasto.fi/elintarvikkeet/elintarvikeala/vierasaineet-ja-jaama…

Kuinka joku kasvissyöjä muka kuvittelee syövänsä terveellisemmin kuin muut.

Vierailija
11/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kg tuli masennuslääkkeiden aloituksen myötä 6kk:ssa. Ruokahalu kasvoi lääkityksen aivan valtavasti. 

Vierailija
12/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 kg tuli masennuslääkkeiden aloituksen myötä 6kk:ssa. Ruokahalu kasvoi lääkityksen aivan valtavasti. 

*lääkityksen myötä 

Vierailija
13/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus 65-80 kg. Mutta jos ei raskautta lasketa, niin jossain vaiheessa elämää oli 60-75 kg. 

Nyt olen painanut muutaman vuoden n. 65 kg.

Vierailija
14/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kilpirauhasen vajaatoiminta toi lisäkiloja, vaikka en syönyt yhtää sen enempää kuin aiemmin. Toki olin väsyneenä saamattomampi ja energian kulutus siksi vähäisempi, mutta ei se kaikkea selitä. Kun hoito aloitettiin, paino putosi muutamassa kuukaudessa.

Myös iso annos kortisonia pitkänä tablettikuurina turvottaa aina kasvojani. En ymmärrä, miten tämä poskien pyöristyminen tapahtuisi syömällä, kun kroppa muuten pysyy entisellään. Kortisonikuurien aikana olen itseasiassa ollut varsin ruokahaluton, mutta ylipirteä.

Vierailija
15/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino noussut 7kg vajaa vuodessa..:(

Vierailija
16/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin nousi elintapojen ja e-pillerien aloituksen seurauksena noin 10kg ja sitten hankalan eron jälkeen toiset 10kg.

Ne eron jälkeiset kilot sain tiputettua puolessa vuodessa, eli 72kg -> 62kg. Sen jälkeen laihtuminen pysähtyi kuin seinään.

Vierailija
17/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan aloitin mielialalääkityksen joka jostain syystä nosti ruokahalua - paino nousi yli 40 kiloa, joista onneksi olen suurimman osan jo saanut pudotettua 😬

Vierailija
18/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana 75kg -> 90kg , useampi putosi kun lapsi syntyi .

Vierailija
19/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapamuutosten myötä paino nousi kolmikymppisenä muutamassa vuodessa +30 kg. Olo oli lopulta ihan perseestä niin henkisesti kuin fyysisestikin, en todellakaan tuntenut oloa ihanan kehopositiiviseksi. Nyt neljäkymppisenä olen saanut painoa pois jo 25 kiloa, mutta olen myös paljon lihaksikkaampi. Voin todella hyvin tänä päivänä. 

Vierailija
20/21 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 25kg neurolepteillä. Paino putosi kun lopetin ne.