Kyberturvallisuusyhtiö Crowdstriken ohjelmisto aiheuttaa parhaillaan Windows tietokoneiden kaatumisia globaalisti
https://www.bbc.com/news/live/cnk4jdwp49et
Hätäkeskusten, lentokenttien, kuljetusyhtiöiden, tv-asemien, sairaalojen, pankkien kriittisiä tietokoneita kaatunut.
Aika pahalta näyttää.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käyttää Linuxia. Se toimii kuin junan vessa.
Jep nauran muille kun Linux pyörii ongelmitta.
No niinpä pyörii täällä Windowskin. On aina pyörinyt. Eipä sen kummemmin itketä kuin nauratakaan.
Kyseessä ei siis ole mikään tietoliikennehäiriö vaan tuo Crowdstrike tarjoaa ilmeisesti jotain yritystason antivirusohjelmistoa tai vastaavaa yrityksille ja tähän ohjelmistoon tullut päivitys aiheuttaa nyt Windowsin kanssa konflikteja, jotka johtavat kaatumisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ongelma linuxissa on sen käyttäjät, joista suurin osa on ylimielisiä haisevia nörttejä.
Onneks ei oo crouwd striken osaketta salkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ongelma linuxissa on sen käyttäjät, joista suurin osa on ylimielisiä haisevia nörttejä.
Kieltämättä ihme väkeä kun kertoo rehellisiä mielipiteitään Linuxista. Jos vähänkään kritisoi niin hikinörtit on virtuaalisten pesismailojensa kanssa kimpussa.
täytyy myöntää että ihan outo edr mulle, näköjään also jäälleen myi suomessa
https://www.also.com/ec/cms5/fi_5710/5710/asiakkaat/toimittajat/crowdst…
Mä luulin että kaikki vähänkään kriittisempi maailmalla pyörii Linuxin päällä ja windowsit on vain leluja kotikuluttajille.
Flightradarissa näkyy muutama lentokone liikkuvan. Muut seisoo paikallaan, kun yleensä kaikki koneet liikkuu?
Sellaista se on.
25.1.2023
Teknologiayhtiö Microsoft kärsii ongelmista, jotka koskevat ainakin Teams-viestintäohjelmistoa sekä yrityksissä laajasti käytettyä Sharepoint-alustaa.
Toimintahäiriöistä ilmoituksia keräävässä Downdetector-palvelussa on vahva piikki vikailmoituksissa, jotka koskevat Microsoft Teamsia, Microsoft 365 -palveluita sekä Microsoftin Azure-palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että kaikki vähänkään kriittisempi maailmalla pyörii Linuxin päällä ja windowsit on vain leluja kotikuluttajille.
Kaikki työasemat on winkkareita, macin työasemaosuuskin on isompi kuin linuxin
Vierailija kirjoitti:
windows server + Crowdstrike
Vian syy ei ole täysin selvillä, mutta se vaikuttaa koskevan Microsoftin Windows-käyttöjärjestelmiä. Australian sisäministeriön mukaan ongelmien taustalla näyttäisi olevan tietoturvayritys Crowdstriken vika, eikä mistään kyberhyökkäyksestä ole näyttöä.
Crowdstriken mukaan yhtiöltä lipsahti jakoon viallinen päivitys, joka on saanut Windows-tietokoneet esittämään laajalti sinisiä virheruutuja. Yhtiön mukaan viallinen päivitys on vedetty pois, mutta se ei vaikuta auttavan niitä tietokoneita, joissa on ongelmia.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000010574834.html
Windows alkoi näyttämään kuoleman ruutua. Maailmanlopun edellä?
Tietoturva-asiantuntija ja tietoturvayhtiö With Securen tutkimusjohtaja Mikko Hyppönen kuvailee perjantaista maailmanlaajuista tietojärjestelmäongelmaa historialliseksi.
Hyppösen mukaan ongelma on mahdollisesti jopa suurin päätelaitepuolen ongelma koskaan. Päätelaite tarkoittaa käyttäjän varsinaisesti käyttämää laitetta, kuten yksittäistä tietokonetta, puhelinta tai esimerkiksi itsepalvelukassaa.
Minun koneet eivät ole kaatuneet, eikä teidänkään.
Joku on aina viisaampi, vaikka joku vois luulla ettei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jep vähän yllätyin myös että noinko paljon kriittistä infraa toimii jollain Mikkisoftan käyttiksellä
Crowdstriken osaketta kannattaisi nyt shortata jos vaan kauppaa pystyy käymään.
Windows, maailman ainoa maksullinen haittaohjelma!