Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen ihan lopenuupunut tähän meidän perhe-elämään! Mä olen ihan valmis johonkin lataamoon.

Vierailija
03.02.2007 |

Me ollaan molemmat mieheni kanssa vaativissa, mutta hyvin erilaisissa hommissa. Minä aloitan työni kahdeksan maissa ja olen kotona yleensä neljään mennessä. Huolehdin aina lapsen hoitoon ja sieltä pois, teen ruuat, siivoan, pesen pyykin ja silitän. Mies lähtee töihin joka päivä kuuden jälkeen ja tulee takaisin viiden ja kahdeksan välillä.

Tätä on jauhettu jo kuukausi tolkulla, että miehen töissä pitäisi saada hommat siihen malliin, ettei hän joka päivä joutuisi olemaan ilta myöhään töissä. Joinain päivinä homma onnistuu, mutta pääasiassa ei.

Ei huvittais erollakaan uhkailla, mutta mä en enää jaksa tätä kodin pyörittämistä yksin. Jos erottais, olis mulla joskus pakosta vapaata. Vaikka en kyllä kaipaa omaa aikaa, vaan sitä, että joku jakaisi tätä arkea mun kanssa.

Mä olen niin pinnassa, että viikonloput menee yleensä riidellessä, kun mies on paikalla ja puran kaiken pahan olon häneen. Tänäänkin sain ihan megasuperraivarit.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun duuni vie musta mehut totaalisesti ja sitten on hoidettava ne pahimmat kohdat päivästä aina yksin. Uhmaikäisen hoitoon saaminen ja sieltä kotiin vääntäminen aina yksin on mulle tässä kohtaa liikaa.

ap

Vierailija
42/51 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta ja hikeennyn välillä talvipukemisen määrään, mutta ei se noin hankalaa muuten ole.

5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus.

Vierailija
44/51 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestele kotityöt niin, että arki-iltoina ei tarvitse kuin lämmittää ruoka ja latoa astiat tiskikoneeseen ja pois. Eli kokkaa kerralla isoja satseja ruokaa ja syökää välillä surutta eineksiä ja puolivalmisteita. Siivotkaa yms. yhdessä miehen kanssa viikonloppuina ja tehkää myös yhdessä jotain kivaa ;-)

Oletko muuten kertonut miehellesi, kuinka uupuneeksi koet olosi?

Tsemppiä!

Vierailija
45/51 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa (koti)ruokaa, jos asut pääkaupunkiseudulla.

Ja sinuna kyllä menisin lääkäriin, koska ongelma taitaa olla sinun jaksamisessasi ja työpaikkas vaatimuksissa/ilmapiirissä tai sitten suhteessanne mättää muutakin, josta tämä on pintaa.

Vierailija
46/51 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaali ruuanlaitto ja tiskikoneen TÄYTTÖ on raskasta niin miksi edes teit lapsen?

Tottakai sinulle kaatuu pakostakin rutiineja, koska pääset aikaisemmin töistä.

Jätä ne isot siivoukset viikonloppuun jotka voit tehdä miehesi kanssa.

Vierailija
47/51 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkoitan siis lääkäriin menoa ihan ystävyydellä, koska jos työpaikan vaatimukset ovat liian kovat, tarvitset sieltä sairauslomaa.

Vierailija
48/51 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap hoitoalalla ?

Vierailija
49/51 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä ap:n reaktio on liiallinen. Eli joko työssä tai suhteessa tai päivähoidossa mättää normaalia enemmän.

Vierailija
50/51 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärsin, että ap:n pulma on se,ettei mies oallistu kotitöihin vaan on " aina" töissä ja viikonloputkin ottaa omaa aikaa...

--

Eli kyllä ap olet ihan oikeassa, jos meinaat uupua.

Kyllä työn ja kotitöiden yhdistäminen eli kaksoisstressi on haastavaa - oli lapsia yksi tai neljä- miesten on helppo " kadota" töihin ja odottaa " valmista" ...

---

Työnjaoan paikka ap teilläkin.

---

Meillä isi tuo ruokaostokset ja maksaa isot laskut- sekö kuljettaa lapsia päiväkotiin ja jumppaan- vaikka onkin " aina" myös töissä.

Perhepalaverin tuloksena tämä onnistui...

---

Ukko kuriin vaan-kampanjaa kannatan:)

Vierailija
51/51 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:han kirjoittaa että mies nimenomaan on viikonloppuisin kotona...