"Huomauttelu" työpaikoilla
Onko teillä työpaikalla sellaista, että jatkuvasti "huomautellaan" jostakin?
Olen alkanut ihmetellä, kun joskus jopa monta kertaa päivässä saan kuulla jostain, mikä ei yleensä edes liity minuun mitenkään. Esimerkiksi pelkästään tämän päivän aikana: "Satuitko sinä jättämään tuon oven auki?" Öö en, en koskaan edes kulje sitä kautta. Ja ärtyneesti: "Kannattaisi pitää huolta, ettei tuo tule liian täyteen." No varmasti, mutta minä en edes ole tällä osastolla töissä, kävelin vain läpi tästä.
Kummallisinta on, ettei tuolla ole edes mikään yksi tietty henkilö, joka huomauttelee, vaan tuntuu että melkein kaikki aina etsivät vastaantullessaan jotain huomautettavaa, mitä tahansa.
Onko jossain paikoissa tuollainen yleinen huomauttelun kulttuuri, joka tarttuu kaikkiin? Vai nähdäänkö minut sitten sopivana huomauttelun kohteena, kun olen ns. alempiarvoinen vuokratyöntekijä.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Huomauttelu on sieltä ja syvältä! Olen myös ollut sellaisissa työpaikoissa, ja nyt olen sellaisessa jossa ei huomautella sen pienemmistä asioista kuin tyyliin että hei, vaatteesi ovat muuten tulessa :D joten huomiosi on aivan oikea, ja jokainen voisi mennä hieman itseensä joka moista harrastelee!
Joo sama juttu, se minut sai vähän ihmettelemäänkin kun muilla työpaikoilla ei ole ollut samanlaista. Ja se huomauttelu on sellaista heippalappu tyylistä, eikä ikinä koske mitään varsinaisia mokia vaan outoja pikkujuttuja. Ja tosiaan useimmiten ne huomautukset eivät edes liity minuun mitenkään, jollakin vain oli tarve huomauttaa ääneen lähimmälle vastaantulijalle siitä että verhot ovat sentin vinossa, tee asialle jotain.
(No, ei nyt sentään ole verhoista vielä huomautettu, mutta tällä työpaikalla ei ole mitään turvallisuusriskejä eikä mikään voi syttyä tuleen, joten huomautukset ovat sensorttisia että joku on jättänyt jonkin toimiston välioven auki.)
Huomauttelu on sieltä ja syvältä! Olen myös ollut sellaisissa työpaikoissa, ja nyt olen sellaisessa jossa ei huomautella sen pienemmistä asioista kuin tyyliin että hei, vaatteesi ovat muuten tulessa :D joten huomiosi on aivan oikea, ja jokainen voisi mennä hieman itseensä joka moista harrastelee!